Poikaystävä on yh-isä...
Minun poikaystävällä on lapsi exänsä kanssa, joka ei halua olla lapsen kanssa tekemisissä. Olen 18v, poikaystävä 19v. Lapsi on vuoden ikäinen. Olen miettinyt eroa, koska en koe olevani lapsi-ihminen jne. Mutta olen silti kiintynyt niihin molempiin! Rakastan poikaystävää ja olen tosi kiintynyt pikkutyttöön. Kertokaa mammat, kannattaako minun erota? En haluaisi erota, mutta entä jos kadun myöhemmin? En ehkä ole parasta äitimateriaalia, mutta uskon että osaisin olla ok-äiti. Itse en usko koskaan haluavani omia lapsia, joten siksikin arvelen että haluanko edes olla ei-biologinen äiti. Tunteeni heittelevät jatkuvasti. Olen perustamassa omaa tatuointiliikettä ja poikaystävä on myös tatuoijana eräässä liikkeessä, joten sitä kautta tapasimme. Mitä minä teen? Olen nyt ollut kuvioissa puolisen vuotta, enkä vieläkään tiedä varmaksi.
N18
Kommentit (37)
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 22:58"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 22:51"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 22:50"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 22:43"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 22:40"]
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 22:32"]Eroa! jos et koe olevasi yhtään äiti tai edes aikuinen tälle lapselle niin suosittelen että lähdette eri matkoihin. Äidiksi sinun ei tarvitse tälle lapselle ryhtyä mutta se lapsi on ja pysyy siinä mukana. Jos jo nyt mietit niin ei se muuksi muutu. Tiedän tämän ihan omasta kokemukesta kun kerran haksahdin lapsettomaan naisen ! T: yh-iskä [/quote] Nainen haksahti sinuun. Kaltaisesi ihmisroska ei kykene antamaan parisuhteessa yhtään mitään, joten en ymmärrä miksi oletat itse ansaitsevasi naiselta kunnioitusta.
[/quote]
Ihan miten vaan. Molemmat haksahti ajattelematta järjellä. Ja mistähän sinä tiedä mitä pystyn parisuhteessa antamaan ja mitä en. Joten ota lääkkeesi ja rauhoitu
T: yh-iskä
[/quote]
Jos annat sen mitä nainen tarvitsee ja ansaitsee, olet surkein isä maan päällä. Ei minusta ole hyvää käytöstä rakastella lasten silmien edessä illat pitkät ja nauttia kynttiläillallisia ilman häiriötekijöitä useamman kerran viikossa pakottaen pennut pysymään pakkasessa. Sinulle romantiikka lienee nylkytystä pimeässä peiton alla kunhan vittupäät varmasti nukkuvat. Toosi toosi iihhana parisuhde.
[/quote]
:D :D apua voiko noin typerää ollakaan. Toivottavasti olet trolli!
[/quote]
En vaan nainen, jolla on normaali seksielämä. Olisi kamalaa, jos nurkissa pyörisi yhtäkkiä vieraita vittupäitä 24/7, eihän siinä enää olisi mahdollisuutta viettää normaalia parisuhdeaikaa. Ymmärrän pareja, jotka yhdessä hankkivat lapsia ja tekevät uhrauksia, mutta turhakkeiden takia en uhraisi mitään. Paitsi "parisuhteen" yh-iskän kanssa, sille viritelmälle voisi kiikkustuolissa nauraa makeasti. En tiedä mitään epämiehekkäämpää kuin neidin, joka hyysää ex-panonsa värkistä kaivettuja kakaroita.
[/quote]
Ok, periaatteessa ymmärrän pointtisi. Itsekin olen aina halunnut olla vela, ja siksi tämä on minulle vaikea päätös. Tuntuu että kadun jos lähden, ja kadun jos en lähde.
Ap
Lähde pois. Minulla ei ole lasta, mutta maalaisjärjellä ajatellen on parasta lähteä.
T.15v
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 23:14"]Lähde pois. Minulla ei ole lasta, mutta maalaisjärjellä ajatellen on parasta lähteä.
T.15v
[/quote]
Helpommin sanottu kun tehty.
Ap
Minkälaista teidän elämä olisi, jos jäät suhteeseen? Onko pakko asua yhdessä ja onko sinun pakko olla äitinä siinä kuviossa? Löytyisikö joku sellainen kompromissi, jossa sinun ei tarvitse lähteä, olet vain isän tyttöystävä? Olette molemmat tosi nuoria, onko miehen vanhemmat tai lapsen biologisen äidin vanhemmat mukana lapsenhoitoapuna tms. vai onko lapsi koko ajan isän vastuulla? Kaiken ikäiset yksinhuoltajat kaipaa sitä lapsenhoitoapua, mutta luulisin että erityisesti nuori ja tuolla lailla yllättäen yh-isäksi päätynyt.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 23:25"]Minkälaista teidän elämä olisi, jos jäät suhteeseen? Onko pakko asua yhdessä ja onko sinun pakko olla äitinä siinä kuviossa? Löytyisikö joku sellainen kompromissi, jossa sinun ei tarvitse lähteä, olet vain isän tyttöystävä? Olette molemmat tosi nuoria, onko miehen vanhemmat tai lapsen biologisen äidin vanhemmat mukana lapsenhoitoapuna tms. vai onko lapsi koko ajan isän vastuulla? Kaiken ikäiset yksinhuoltajat kaipaa sitä lapsenhoitoapua, mutta luulisin että erityisesti nuori ja tuolla lailla yllättäen yh-isäksi päätynyt.
[/quote]
Saa lapsenhoitoapua vanhemmiltaan. Sydän sanoo jää miehen takia, mutta aivot huutaa älä jää.
Ap
Heips ap! Olen ollut kanssasi samanlaisessa tilanteessa ja miettinyt samoja asioita tuhansia kertoja. Olen ollut kundikaverini kanssa nyt vähän yli vuoden ja kun tapasimme hänen poikansa oli 4kk. Lapsen äiti poistui kokonaan kuvioista kun lapsi oli 7kk ja kundikaverini on siitä asti ottanut kaiken vastuun lapsesta. Olen aina ollut lapsi ihminen mutta en ikinä olisi voinut kuvitellakkaan että miehelläni voisi olla lapsi jo entuudestaan jonkun toisen kanssa. Rakastan kundikaveriani ja hänen poikaansa. Olen kiintynyt häneen totisesti! Ensimmäinen vuosi oli kunnon voimien koetusta kun oli oikeudenkäynnit lapsen äiti oli hankala jne. Vaikka mitä ja mietin hyvin usein että mihin olen oikein ryhtynyt ja jaksanko tämmöistä. Joka tapauksessa pidin tärkeimmät asiat mielessä eli rakkaani. Mietin aina että jos haluan olla rakkaani kanssa siinä mukana tulee paketti. Eli kundikaveri+pikku veitikka. Ota tai jätä. Ja otin enkä kadu sitä! Meillä on hyvä tukiverkosto ja lapselle löytyy yökyläpaikka mummolasta aina sillon tällöin. Tosiaan kaksin keskeistä aikaa ei aina kauhesti löydy ja kun olen aika läheisyys riippuvaiinen niin tarvitsen sitä. Kuitenkin kun poika on nyt 1,5v. Hän nukkuu melkohyvin ja on leikeissään itsenäisempi niin meillä on jo nyt enemmän aikaa toisillemme ja sitä tulee olemaan tulevaisuudessakin. Arki pyörii lapsen ymmpärillä ja tulee aina pyörimään mutta ei silti unohdeta toisiamme huomioita arjenpyörteissä. Sanoit olevasi kiintynyt lapseen ja rakastavasi miestä. Pidä kiinni heistä jos siltä tuntuu. Jossain vaiheessä about siinä kun poika oli n. 11kk ajattelin mitenköhän pärjään ja että olenkohan nyt tarpeeksi lapsen tarpeisiin. Mutta tajusin silloin että heti kun poika alkoi enemmän kommunikoimaan ja ymmärtämään asioita. Aloin sitten saaman pojalta sitä kommunikaatiota ja koin itseni tärkeäksi myös hänelle. Ja kaiken kaikkiaan vaikk yli vuoden aikana minusta on nyt pojalle muotoutumassa ns. Äitihahmo tms. Minulle on silti tärkeintä rakkaani jaksaminen ja läheisyyys. Hän on sanonutt muutaman kerran ettei olisi pärjännyt ilman tukeani ja apuani. Ja tiedän ilman sanomattakin että olen aivan korvaamaton ja tärkeä hänelle! Älä pelästy alamäki niitä tulee kaikille ja niiden jälkeen tulee ylämäkiä ja vuoristoratoja. Niistä kaikista selviää. Tulet vielä moneen kertaan varmasti miettimään mihin olet ryhtynyt. Mutta se kaikki on sen arvoista. Näihin olosuhteisiin ja tilanteisiin ei totu hetkessä ei viikossa eikä monessa kuukaudessakaan. Siihen oppii ja tottuu elämän kautta. Rakasta miestäsi ja puhukaa ja jakakaa avoimesti tunteitanne. Mies kin voi olla hyvin sekavin ajatuksin ku on yhtä.äkkiä joutunut ajattelemaan koko elämänsä uusiksi ja ottanut vastuun lapsesta. Onnea ja tsempp suhteeseeenne ! Terv.N -93
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 22:35"]
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 22:32"]Hyh, en ikinä huolisi kenenkään jämiä ja olen jo melkein 40. Lähde ja etsi oma onnesi, exän nussimisesta alkunsa saanut penikka on vastenmielisin riesa maan päällä. [/quote] Hei älä puhu hänestä noin! Lapsi on syytön. En kyllä ymmärrä miksi poikaystävän ex edes piti lapsen, kun ei sitä halunnut. Ap
[/quote]
minäkään en ymmärrä niitä miehiä jotka siittävät lapsia ja katoavat sitten maisemista vastuunkannosta puhumattakaan. Miksiköhän poikaystäväsi piti lapsen? Onko tällä jotain eroa mielestäsi?
Lähde. Olet liian nuori tuollaiseen.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 23:14"]Lähde pois. Minulla ei ole lasta, mutta maalaisjärjellä ajatellen on parasta lähteä.
T.15v
[/quote]
Mene pois!!! En kestä teitä teinejä, jotka antavat täällä aikuisille ihmissuhdeneuvoja ja elämänohjeita! Ap on nuori, kyllä, mutta ei LAPSI.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 23:28"]
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 23:25"]Minkälaista teidän elämä olisi, jos jäät suhteeseen? Onko pakko asua yhdessä ja onko sinun pakko olla äitinä siinä kuviossa? Löytyisikö joku sellainen kompromissi, jossa sinun ei tarvitse lähteä, olet vain isän tyttöystävä? Olette molemmat tosi nuoria, onko miehen vanhemmat tai lapsen biologisen äidin vanhemmat mukana lapsenhoitoapuna tms. vai onko lapsi koko ajan isän vastuulla? Kaiken ikäiset yksinhuoltajat kaipaa sitä lapsenhoitoapua, mutta luulisin että erityisesti nuori ja tuolla lailla yllättäen yh-isäksi päätynyt. [/quote] Saa lapsenhoitoapua vanhemmiltaan. Sydän sanoo jää miehen takia, mutta aivot huutaa älä jää. Ap
[/quote]
Molempien pitäisi sanoa jää.
Jos rakastat miestä ja rakastat hänen lastaan, niin jää. Jos olet epävarma kuvion toimivuudesta, mutta rakastat, niin kerro se miehelle ja lähde. Jos rakastat vain miestä, mutta et lasta, niin lähde ehdottomasti.
Jos rakastaa toista niin haluaa hänen parastaan, ja mitä kauemmin epäröiden tuossa roikut sitä kivuliaampaa eroaminen sitten on. Jos rakkaus oli aitoa, niin tulette päätymään takaisin yhteen myöhemmin, mutta jos jäät tuohon nyt epävarmana, miten voit ikinä saada varmuuden mitä haluat?
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 22:58"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 22:51"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 22:50"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 22:43"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 22:40"]
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 22:32"]Eroa! jos et koe olevasi yhtään äiti tai edes aikuinen tälle lapselle niin suosittelen että lähdette eri matkoihin. Äidiksi sinun ei tarvitse tälle lapselle ryhtyä mutta se lapsi on ja pysyy siinä mukana. Jos jo nyt mietit niin ei se muuksi muutu. Tiedän tämän ihan omasta kokemukesta kun kerran haksahdin lapsettomaan naisen ! T: yh-iskä [/quote] Nainen haksahti sinuun. Kaltaisesi ihmisroska ei kykene antamaan parisuhteessa yhtään mitään, joten en ymmärrä miksi oletat itse ansaitsevasi naiselta kunnioitusta.
[/quote]
Ihan miten vaan. Molemmat haksahti ajattelematta järjellä. Ja mistähän sinä tiedä mitä pystyn parisuhteessa antamaan ja mitä en. Joten ota lääkkeesi ja rauhoitu
[/quote]
Jos annat sen mitä nainen tarvitsee ja ansaitsee, olet surkein isä maan päällä. Ei minusta ole hyvää käytöstä rakastella lasten silmien edessä illat pitkät ja nauttia kynttiläillallisia ilman häiriötekijöitä useamman kerran viikossa pakottaen pennut pysymään pakkasessa. Sinulle romantiikka lienee nylkytystä pimeässä peiton alla kunhan vittupäät varmasti nukkuvat. Toosi toosi iihhana parisuhde.
[/quote]
[/quote]
En vaan nainen, jolla on normaali seksielämä. Olisi kamalaa, jos nurkissa pyörisi yhtäkkiä vieraita vittupäitä 24/7, eihän siinä enää olisi mahdollisuutta viettää normaalia parisuhdeaikaa. Ymmärrän pareja, jotka yhdessä hankkivat lapsia ja tekevät uhrauksia, mutta turhakkeiden takia en uhraisi mitään. Paitsi "parisuhteen" yh-iskän kanssa, sille viritelmälle voisi kiikkustuolissa nauraa makeasti. En tiedä mitään epämiehekkäämpää kuin neidin, joka hyysää ex-panonsa värkistä kaivettuja kakaroita.
[/quote]
Tottakai on trolli. Mutta osaapa ihmisellä olla sairas mieli! Osaakin suoltaa saastaa! Taito kai sekin. ☺
AP:lle
Äidiksi ei ehkä kannata ruveta noista lähtökohdista, mutta onko silti pakko erota. Voisitteko pitää juttunne vähän kevyempänä?
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 00:09"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 22:58"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 22:51"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 22:50"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 22:43"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 22:40"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Tottakai on trolli. Mutta osaapa ihmisellä olla sairas mieli! Osaakin suoltaa saastaa! Taito kai sekin. ☺
Äidiksi ei ehkä kannata ruveta noista lähtökohdista, mutta onko silti pakko erota. Voisitteko pitää juttunne vähän kevyempänä?
[/quote]
Taisin äsken päättää jäädä. En halua olla vaan "isän tyttöystävä", koska mielestäni se olisi typerää. Meillä menee hyvin, joten miksikäs ei. Minun isä ei ole biologinen, mutta on aina kohdellut minua kuin omaa lastaan. Isäni tuli kuvioihin kun olin samoja ikiä poikaystävän tytön kanssa. Joo, taidan minä vaan jäädä.
Ap
Vähän kuulostaa siltä että olet ihan liian nuori äidiksi tai sen korvikkeeksi.Siinä sattuu vielä lapseen jos Se kiintyy sinuun ja parin vuoden päästä katoat kokonaan kun et jaksakaan.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 09:59"]Vähän kuulostaa siltä että olet ihan liian nuori äidiksi tai sen korvikkeeksi.Siinä sattuu vielä lapseen jos Se kiintyy sinuun ja parin vuoden päästä katoat kokonaan kun et jaksakaan.
[/quote]
Et lukenut ylempää kommenttiani?
Ap
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 09:52"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 00:09"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 22:58"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 22:51"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 22:50"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 22:43"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 22:40"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Taisin äsken päättää jäädä. En halua olla vaan "isän tyttöystävä", koska mielestäni se olisi typerää. Meillä menee hyvin, joten miksikäs ei. Minun isä ei ole biologinen, mutta on aina kohdellut minua kuin omaa lastaan. Isäni tuli kuvioihin kun olin samoja ikiä poikaystävän tytön kanssa. Joo, taidan minä vaan jäädä.
Ap
[/quote]
Hyvä että teit päätöksesi :)
Sitähän se tarkoittaa. Jos teillä menee muuten hyvin ja rakastat miestä niin kannattaa se mielummin katsoa kun paeta. Annat ajan kulua ja katsot mihin se johtaa.