Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vegaanista grillattavaa kun soija ei käy?

Vierailija
17.06.2015 |

Eikä erikoiskauppihin pääse, eli pitäisi saada Prismasta tai Citymarketista hankittua ainekset. Soijanakit tai tofu ei käy, olen googletellut joitakin reseptejä ja melkein kaikissa on soijaa tai sitten esim. seitania tai muuta hankalasti saatavaa/vaivalloista valmistaa.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 20:50"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 20:49"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 20:40"]

On allerginen soijalle, ja totta kai kaikki kasvikset on vegaanisia, mutta olisi kiva laittaa jotain "parempaa" kuin iskeä pelkkä maissintähkä tms. grilliin, kun muilla on ties mitä makkaraa ja grillitaskua niiden kasvisten lisäksi.

Papupihvit laitettu muistiin, ne voisivat olla aika hyvä idea (mikäli osaan tehdä).

T:AP

[/quote]

"Pelkistä" kasviksista saa kyllä ihan tarpeeksi hienoa ja maistuvaa ilman mitään lihankorvikkeita. Tee esimerkiksi kasvisvartaita, niihin saa laitettua vaikka mitä. Kesäkurpitsaa, kirsikkatomaatteja, paprikaa, keitettyjä uusia perunoita, herkkusieniä... Eikä se maissikaan mikään huono valinta ole.
[/quote]
Pelkistä kasviksista ei lähde nälkä.
T. Vegetaristi
[/quote]

Syö vaikka viisi kiloa kasviksia, varmasti lähtee nälkä.

Vierailija
22/23 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 21:34"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 21:29"]

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 21:24"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 20:50"] [quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 20:49"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 20:40"] On allerginen soijalle, ja totta kai kaikki kasvikset on vegaanisia, mutta olisi kiva laittaa jotain "parempaa" kuin iskeä pelkkä maissintähkä tms. grilliin, kun muilla on ties mitä makkaraa ja grillitaskua niiden kasvisten lisäksi.

Papupihvit laitettu muistiin, ne voisivat olla aika hyvä idea (mikäli osaan tehdä).

T:AP [/quote] "Pelkistä" kasviksista saa kyllä ihan tarpeeksi hienoa ja maistuvaa ilman mitään lihankorvikkeita. Tee esimerkiksi kasvisvartaita, niihin saa laitettua vaikka mitä. Kesäkurpitsaa, kirsikkatomaatteja, paprikaa, keitettyjä uusia perunoita, herkkusieniä... Eikä se maissikaan mikään huono valinta ole. [/quote] Pelkistä kasviksista ei lähde nälkä. T. Vegetaristi [/quote]
Kyllä mulla vaan lähtee. Mitä vegaanin pitäisi syödä päivittäin jollei juuri kasviksia, varsinkin kun soija ei käy? Seitania vääntää joka päivä? [/quote] Linssejä, papuja, pähkinöitä, siemeniä, viljaa, kvinoaa, amaranttia... Mun nälkä ei ole koskaan pysynyt poissa millään kesäkurpitsalla ja tomaatilla, vaikka niitä vitamiinien ja kuitujen takia toki syön myös.

[/quote]

Linssejä vartaisiin sitten vain? Tässähän kysyttiin nimenomaan grillattavia.

Ja edelleen, kyllä minulla noilla ehdotetuilla eväillä nälkä lähtisi, siellä on esim. keitettyjä perunoita. Jos jostain syystä on vegaani jonka ruoansulautsjärjestelmä on niin tukossa ettei perunalla ja vartailla lähde nälkä, on varmaan parasta varautua omilla ruoilla
[/quote]
Ymmärsin että kysyit vegaanin päivittäisestä ruokavaliosta. Mulla ei kyllä lähtisi nälkä, vaikka pari perunaa olisikin joukossa, tarvitsen proteiinia myös. Kasvikset ovat hyviä lisukkeita. Linsseistä voi muuten tehdä pihvejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla se vaikee siellä henkisellä puolella! Mikähän sinu6n tehois!