Onko teillä vierasvaraa kaapissa?
Tämä on sitten ihan kieli poskessa tehty aloitus. Eihän yllätysvieraita nykyisin enää tule.
Vai tuleeko...
Kommentit (28)
Pakasteessa joku kääretorttu. Joskus joku soittaa ja kysyy saako tulla kahville extempore.
Tällä hetkellä on teinien kavereille tarjottavaa, lähinnä pakastepizzoja.
Muita vieraita emme ota koronan takia.
Kukaan ei tule mun luo kutsumatta ja kun kutsun, käyn kaupasta ostamassa jotain. En pidä mitään varastossa, koska syön ne kaikki kuitenkin itse.
Kahvia, teetä, jaffaa,suklaata, makeita keksejä, suolakeksejä.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei tule mun luo kutsumatta ja kun kutsun, käyn kaupasta ostamassa jotain. En pidä mitään varastossa, koska syön ne kaikki kuitenkin itse.
Tämäpä se. Sanasta sanaan.
Meillä ei käy vieraita, hyvä näin.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä. Miten ne ovat vierasvaraa, jos syöt ne itse?
Ennen pidin aina keksipaketin tai jäätelöä tai pullat pakkasessa sitä varten. No, nehän tuli itse syötyä. Sitten koin että kaspissa olavat vehnäjauhot, munat ym. riittävät. Niistä voin paistaa lättyjä jos vieraita tulee.
Nykyisin lähinnä aikuiset lapset jos poikkeavat, heille laitan tarjolle ihan sitä mitä itsekin syön.
Olisi ihanaa taas palata normaaliin, niin muutkin sukulaiset voisivat tulla ja heille uskaltaisi mennä.
Ei ole. Kauppa on tuossa 100m jos tarvitsee jotain. Ja yövieraita ei yllätyksenä tule :)
Yllätysvieraita ei tule, sen takaa pari isoa koiraa, ja sukulaiset, jotka eivät osaa olla niiden seurassa hölmöilemättä. Jos joku kuitenkin haluaa tulla, lähikauppa on tuossa lähellä. Ei tule sitten itsellekään mielihaluja.
Ei ole, söisin illan tunteina kaiken kuitenkin itse. Ei meillä oikein edes käy vieraitakaan.
Kahvia ja joku keksipussi löytyy. Mies niitä keksejä kaipaa iltakahvilleen, muuten niitä ei olisi. Ostan yleensä jotain tosi kuivia ja mauttomia, niin ei tee mieli itse niitä napostella.
Eipä kyllä ole useampaan vuoteen näkynyt yllätysvieraita, sivussa asumisen etuja.
Ei ole enää! 3 viimeistä vuotta sanonut ihmisille kohdataan kotien ulkopuolella,jokainen osaa kotinsa yksinkin olla.. Onnistuin keräämän koko aikuisikäni ihmisiä jotka tulivat kotini ylätys kylään, kuin sovitusti käynnit ilman vastavierailua! Joten pidin ennen kaapeissani vierasvarat aina ja anoin muona evästä mukaankin.. lopetin sen, enää en pidä vierasvaraa,ovi ei aukea vieraille.. Rakkaat läheiseni ovat matkan takana ja soitavat kun tulevat,ovat tervetulleita AINA ja aivan varmasti yritän heille parastani laitaa pöytääni .
Ei ole mitään, kun ei käy yllätysvieraita.
On kotivaraa ja vierasvaraa kaapit täynnä, kaiken varalle.
Liekö kukaan ikinä poikennut yllättäen kylään? Muutin lapsuudenkodista 2000 ja ei tule mieleen ainuttakaan kertaa. Ex-appivanhemmat saattoi kerran soittaa saisiko meiltä kahvia ja heille saattoi sanoa, että tuokaa joku kahvileipä tullessanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä. Miten ne ovat vierasvaraa, jos syöt ne itse?
Ihanan rehellistä, kun kehtaa myöntää ettei ymmärrä. Minäpä kerron:
1. Ostan kaupasta keksipaketin, jos vaikka tulee vieraita joku päivä niin on sitten jotain pientä kahvin kanssa
2. Kuluu tunti, päivä, viikko tai kuukausi
(tämä on tosi yksilöllistä). Vieraita ei ole käynyt. Tai ehkä on, mutta niiden kanssa on tilattu pitsaa tms.
3. Netflixistä tulee sun lempparisarja. Lapset nukkuu. Tekee mieli jotain hyvää.
4. Tämän kohdan saat päätellä ihan itse, en tässä ala sulle kuule rautalangasta vääntämään ;)
Yllätysvieraat eivät ole tervetulleita, mutta puolisolla on herkkukaappi, josta luultavasti löytyisi jotain keksejä. Itse en syö makeaa.
Ei käy yllätysvieraita eli ei ole. Tosin on alle kilsan päässä kaks kauppaa joissa kohtuu pitkät aukioloajat eli tarjottavaa saa tarvittaessa helposti.
Ei ole. Ei tule vieraita. Pelkkää kahvia saa.