Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Akuutti tilanne, itsemurha mielessä, pieniä lapsia ym.

Vierailija
17.06.2015 |

Mulla on todella paha olla ja hurja väsymys kaikkeen. Minua hyväksikäytettiin lapsuudessa ja elämässä tapahtunut paljon pahaa. Nyt olen miehen kanssa joka koittaa vaan hyötyä minusta, enkä pääse hänestä tai tilanteesta pois, on pieniä lapsia. Haluaisin vain kuolla. Oksettaa, pyörryttää ja silmissä sumenee. Sydän hakkaa mun pulssi tuntuu kovaa mun kädessä. Mitä mä teen? Miten jaksan ja osaan olla äiti lapsille? Onko heille parempi jos vaan lähden pois kokonaan? 

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun meidän lapsi oli alle parivuotias, minulla oli reipasta lääkkeiden väärinkäyttöä. Siitä huolimatta lasta ei huostaanotettu. 

Vierailija
22/26 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekäs paska. Mieti miten sun lapset kärsii jos tapat itsesi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 17:44"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 17:37"]

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 17:33"]En halua että lapset huostaanotetaan, en voi hakea apua.Ap. [/quote] Ei huostaanoteta. Ensisijaisesti sijoitetaan jollekin tutulle kuten isä, isovanhemmat, tädit/sedät jne. Vasta jos ketään tuttua otajaa ei ole niin lapset päätyvät pienten lasten vastaanottokotiin tai kriisiperheeseen, mutta saat heidät kyllä takaisin kun voit paremmin. Lasten on parempi olla hetki muualla ja sinun saada apua, kuin että jatkaisit näin!

[/quote]Sijoituskin on huostaanotto. 
[/quote]

No sanotaan sitten että ei pitkäaikaisesti sijoiteta, kiireellinen sijoitus saa kestää max30 vuorokautta. Ja vanhempi on edelleen huoltaja, ei sijaisvanhempi tms.

Vierailija
24/26 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 17:46"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 17:37"]

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 17:33"]En halua että lapset huostaanotetaan, en voi hakea apua.Ap. [/quote] Ei huostaanoteta. Ensisijaisesti sijoitetaan jollekin tutulle kuten isä, isovanhemmat, tädit/sedät jne. Vasta jos ketään tuttua otajaa ei ole niin lapset päätyvät pienten lasten vastaanottokotiin tai kriisiperheeseen, mutta saat heidät kyllä takaisin kun voit paremmin. Lasten on parempi olla hetki muualla ja sinun saada apua, kuin että jatkaisit näin!

[/quote]Ymmärsin että isä asuu perheen kanssa. Ei silloin lapsia sijoiteta isälle. 
[/quote]

Ai, mä ymmärsin että asuu jonkun muun miehen kanssa mutta ei lasten isän.

Vierailija
25/26 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä asut? Annatko auttaa sinua? Voisin vaikka kirjoitella anonyyminä sähköpostia jos et muuten halua.

Vierailija
26/26 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde purkamaan tuota olotilaasi itsesi kanssa. Olet varmasti väsynyt ja stressaantunut kun tuollaisia mietit.

Se on "vain" olotila, eikä sinulla ole mitään hätää. Et kuole siihen, vaikka tuntuisi kauinka ahdiistavalta. Anna ahdistaa. Sano itsellesi että sinulla on paha olla ja siksi sydän pampattaa yms. Hyväksy se että sinusta tuntuu siltä ja sinulla on siihen syysi. Mieti niitä syitä ja mitä voisit niille tehdä. Ovatko ne sellaisia asioita joista soisi olla "vauhkona".

Älä edelleenkään kiellä itseltäsi fyysisten tunteiden tuntemista, sillä et voi pakottaa niitä pois, vaikka sinusta tuntuisi siltä että jokin asia ei olekaan sen arvoista että tuntuisi miltä tuntuukin.

Laske kymmeneen. Ajattele hyviä asioida, tee jotain muuta, mutta muista ettet pysty pakottamaan tuota olotilaa pois. Se on vain kestettävä ja se helpottaa kunhan et lietso sitä.

Olet tärkeä ihminen ja onnen avaimet ovat vain sinun käsissäsi. Et voi paeta elämää, mutta et myöskään odottaa että joku pelastaisi sinut. Tukea on kyllä saatavilla.

Ota selvää mikä on oman kuntasi psykiatrisenpolin akuuttiryhmän numero ja soita sinne, jos koet tarvitsevasi apua.

On olemassa erilaisia terapiaryhmiä yms, joita suosittelen lämpimästi.

Ei tuollainen tunne hetkessä tule, eikä välttämättä itsellään mene ohikaan. Et ole huono äiti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi