Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pelottaa. voidaanko päivystyksestä tehdä lastensuojelu-ilmoitus?

Vierailija
17.06.2015 |

olen nyt täällä sairaalassa 5v lapseni kanssa, joka päätti kiivetä hyllykön päälle ja mursi ranteensa. kun se tapahtui, olin pesemässä vessaa ja juonut yhden siivoussiiderin. poikaa tutkinut hoitaja katsoi minua kummasti ja kysyi, olenko juonut jotain.. haistoi ilmeisesti hengityksestä!  kerroin rehellisesti siitä yhdestä siideristä, mutta tuntui ettei uskonut. kyseli myös, eikö kukaan ollut pojan seurana mutta hyvvinhän tuo on tähänkin asti pärjännyt yksin huoneessaan ! nyt vain sai neronleimauksen kiivetä kirjahyllykköä pitkin ylös..

PELOTTTAA. voiko tästä nyt tulla ls-ilmo? :( ja voidaanko minut leimata alkoholistiksi?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoussiideri jo heti aamulla?

Vierailija
22/36 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 15:47"]

Jo yhdestä siideristä tulee aikamoiseen kekkuliin, ellei ole sitten paatunut suurkuluttaja.

[/quote]

Joo, tulee toki jos on 15 v. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin pojan huoneen hyllyn laittamaan ruuvilla seinään kiinni kun melkein kaatoi sen päälle, lelut tuli jo alas .
Oli silloin 2v ja sen verran säikähti ettei ole hyllyihin kiipeillyt.

Vierailija
24/36 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina siivousviiniä :) kuuluu asiaan!

Vierailija
25/36 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en käytä alkoholia juuri ollenkaan ja kyllä yksi siideri vaikuttaa minuun siten, etten ole lastenhoito- enkä ajokunnossa. Ja jos puoliltapäivin on juonut yhden siiderin, montako olisi iltaan asti ehtinyt juoda.? Se tässä varmaan on se olennaisin kysymys!

Jos tämä olisi tapahtunut pari tuntia myöhemmin, siidereitä olisi varmasti mennyt jo useampi..

Vierailija
26/36 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 16:11"]

Itse en käytä alkoholia juuri ollenkaan ja kyllä yksi siideri vaikuttaa minuun siten, etten ole lastenhoito- enkä ajokunnossa. Ja jos puoliltapäivin on juonut yhden siiderin, montako olisi iltaan asti ehtinyt juoda.? Se tässä varmaan on se olennaisin kysymys! Jos tämä olisi tapahtunut pari tuntia myöhemmin, siidereitä olisi varmasti mennyt jo useampi..

[/quote]

Voi helvetti nyt tätä mustavalkoista ajatusmaailmaa että joko ei juo lainkaan tai on alkoholisti. 

Kyllä, vaikka se sulle ihmeelliseltä tuntuisikin, suuri osa osaa jättää sen siihen yhteen, ostaakin vaan yhden jääkaappiin. Se määrä ei nouse iltaa kohden. 

Vierailija
27/36 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin niin. Mutta miltä se ammattilaisen silmin näyttää, että äiti on keskellä päivää juonut "yhden" siiderin? Siis jos vielä selvästi haiskahtaa.. Eli siitähän tässä on kyse lastensuojelun näkökulmasta!

Vierailija
28/36 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 16:19"]

Niin niin. Mutta miltä se ammattilaisen silmin näyttää, että äiti on keskellä päivää juonut "yhden" siiderin? Siis jos vielä selvästi haiskahtaa.. Eli siitähän tässä on kyse lastensuojelun näkökulmasta!

[/quote]

Miten se eroaa päivällisellä juodusta viinilasillisesta tai oluesta? Vain Suomessa voidaan olla näin äärimmäisen epäileviä nähdä viinapiruja jokapuolella. 

Vierailija
29/36 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 15:45"]

5-vuotias nyt pärjää helposti yksin siivouksen ajan, mun 2-vuotiaanikin leikkii välillä yksin jossain toisessa huoneessa enkä koe syytä olla kokoajan näköetäisyydellä sisällä ollessa. Mut kyllä vähän ihmetyttää tämä "siivoussiideri".. Onko myös laskujenmaksusiideriä, ruoanlaittosiideriä, pyykinpesusiideriä?

[/quote]

Siivoussiideri tai valkkari on suomalainen perinne jo 80-luvulta. Se otetaan koska siivous on ikävää hommaa. Juopottelemaan ei ruveta koska silloin siivot jää tekemättä. Joskus on hoitohenkilökunnan vaikea tietää onko huoli lapsen turvallisuudesta aiheellinen ja jo itse lapsen tapaturma on asia jossa aina otetaan huomioon lapsen kaltoinkohtelun mahdollisuus. Yhdestä siideristä ei ole mieltä lasua tehdä,silloin jää lastensuojelulta tärkeämmät asiat hoitamatta. Ota asia puheeksi ja pyydä puhalluttamaan jottei tule turhaa mielipahaa ja työtä lastensuojelulle.

Vierailija
30/36 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään ymmärrä tätä ajatusmallia, että jos juo yhden siiderin/oluen/lasillisen alkaa automaattisesti "ryypätä". Eivätkö tällaisia puhuvat ihmiset ole itse koskaan juoneet vain yhtä?

Vierailija
31/36 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko urpo? Etkö osaa yhden siiderin jälkeen olla normaalisti, eihän siitä päihdy. Ja miksi kerroit juoneesi yhden siiderin, typerää ja yleensä aina kerrotaan neljällä, jos epäillään juopoksi. Eli nyt arvelee sinun juoneen ainakin 4-5 siideriä.

Vierailija
32/36 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme juoppo äiti! Juo kun on 5 v. Hoitovastuu. Etkö pysty ilman viinaa hoitamaan hommias? Jos opettaja tai lastenhoitaja jois työajalla sais syytteet ja potkut. Olet alkoholisti. Normaali vanhempi voi ottaa illalla kaljan tai sillon kun lapset nukkuu tai on toisen vanhemman hoidossa. Olet huono äiti! Kyllä!

Vierailija
33/36 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 18:12"]

Ihme juoppo äiti! Juo kun on 5 v. Hoitovastuu. Etkö pysty ilman viinaa hoitamaan hommias? Jos opettaja tai lastenhoitaja jois työajalla sais syytteet ja potkut. Olet alkoholisti. Normaali vanhempi voi ottaa illalla kaljan tai sillon kun lapset nukkuu tai on toisen vanhemman hoidossa. Olet huono äiti! Kyllä!

[/quote]

Mitalisi tulee postissa. 

Vierailija
34/36 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juomiseen en ota kantaa, mutta siis miten 5 v ei saisi yksin leikkiä huoneessaan? Meillä on 5 vuotias ja hän on 5 v kun lähtee elokuussa eskariinkin. Jos ei tän ikäinen saisi/osaisi hetkeä olla yksin niin hyvinpä heiluisi.

Vierailija
35/36 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sitä ilmoitusta pelkää. Jos asiat on kotona hyvin niin eipä siitä mitään seuraa, luulen että nää hysteerikot on lukenut vähän turhan paljon nettiä. :D

Vierailija
36/36 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin tekisin. Ja olen tehnytkin. Epäilisin jopa, että murtuma ei ole syntynyt ihan vahingossa. 

lääkäri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä