Th meinasi ettei poika enää paljoa kasvaisi...
Täyttää lokakuussa 14v ja on nyt 177,5cm pitkä. Voisko olla noin, itse aatellut että sillähän on pituuskasvuaikaa vielä useampi vuosi...4/14-4/15 välillä on tullut reilut 9cm ja nyt huhtikuun jälk vain 0,5cm, kuulema. Painoa tullut suhteessa enemmän kun kuulema 66,5kg nyt, hoikka jäbä jolla hartiatkin jo leventyneet ja kinttua riittää.
Kommentit (26)
En arvostele kenenkään pituutta, mutta ihmettelen (miesten) pituuden yliarvostamista. 180-senttisetkin on jo niin armottoman pitkiä. En ymmärrä miksi joku erityisesti haluaisi toisen olevan pitempi. Lapseni saa tietysti olla minkä pituinen vaan, en pety either way, ihmettelen vaan näitä kommentteja.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 15:40"]En arvostele kenenkään pituutta, mutta ihmettelen (miesten) pituuden yliarvostamista. 180-senttisetkin on jo niin armottoman pitkiä. En ymmärrä miksi joku erityisesti haluaisi toisen olevan pitempi. Lapseni saa tietysti olla minkä pituinen vaan, en pety either way, ihmettelen vaan näitä kommentteja.
[/quote]
Nuo alle 180-senttiset ovat liian lyhyitä-kommentit lähtevät pääsääntöisesti pitkien ja hyvin laihojen miesten ja poikkeuksellisen pitkien, miesmäisiksi haukuttujen naisten näppäimistöltä ja ne kannattaa vaan sivuuttaa katkeruutena.
No jos se vaivaa niin kartoita luuikä. Jos luissa on vielä rakoja niin kasvaa, jos ei niin ei kasva. Simppeliä. Lastenklinikalla tehdään tutkimuksia
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 16:13"]
No jos se vaivaa niin kartoita luuikä. Jos luissa on vielä rakoja niin kasvaa, jos ei niin ei kasva. Simppeliä. Lastenklinikalla tehdään tutkimuksia
[/quote]
Tarkoittanet ns kasvulevyjä, sijaitsevat luun pään ja varren välissä ja ovat rustoa. Ja kun rusto korvautuu luukudoksella niin lapsi kasvaa pituutta. Kun "tila" loppuu niin pituuskasvukin loppuu koska kasvulevy on silloin umpeutunut.
Tiedän, opiskelin kys asioita viimevuonna.
ap *ja en minä nyt tutkimuksiin lastani laita ellei siihen ole lääketieteellistä perustetta, hassu.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 16:20"]
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 16:13"]
[/quote]
Tarkoittanet ns kasvulevyjä, sijaitsevat luun pään ja varren välissä ja ovat rustoa. Ja kun rusto korvautuu luukudoksella niin lapsi kasvaa pituutta. Kun "tila" loppuu niin pituuskasvukin loppuu koska kasvulevy on silloin umpeutunut.
Tiedän, opiskelin kys asioita viimevuonna.
ap *ja en minä nyt tutkimuksiin lastani laita ellei siihen ole lääketieteellistä perustetta, hassu.
[/quote]
Jos se vaivaa niin yksi röntgenkuva ei ole iso juttu. Ei tarvitsisi täällä ihmetellä.
Mun poika oli hyvin pieni ja sirokasvuinen vielä 15v ja halusi tutkimuksiin itse. Nykyisin harteikas, roteva 181cm.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 15:17"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 14:05"]
Mun lähipiirissä monet miehet pyrähti vielä intissäkin mittaa. On kyllä melko lyhyt mies jos alle 180cm jää.
[/quote]
Kaikki on niin suhteellista. Meidän poika, joka ei enää kasva, on 167 cm. Ahdistaa hänen puolestaan lukea tämmöisiä kommentteja, kun tieädn että hän itsekin pelkää ettei koskaan löydä esim. vaimoa lyhyytensä takia. Yritän vakuuttaa ettei se ole ihmisessä niin tärkeää lopulta...
[/quote]
Jotenkin sitä itsekin ajatteli noin nuorena. Nyt aikuisena näen ympärilläni lyhyitä miehiä, alle 167-senttisiä, joilta löytyy kaunottaret kainalosta ja liuta lapsia.