Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi menette juhannuksena mökille, jos ette halua mennä?

Vierailija
17.06.2015 |

En ymmärrä tuollaista kynnysmattoilua, jossa ei voi kieltäytyä vaikkapa anopin kutsusta tulla mökille juhannuksena, vaikka etukäteen tietää, että siellä on ikävää. Miksi ette ole oppineet päättämään itse, mitä teette elämässänne? Eikö tuollainen omien rajojen rikkominen tunnu teistä pahalta?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä.
"Kiitos kutsusta mut mökkeily ei oo oikein mun juttu", ei luulis olevan turhan vaikeeta.
Toisaalta onhan se taas ihanaa olla marttyyri.

Vierailija
2/14 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen tätä osittain siksi, että minulle tulee aivan kamala olo, jos annan jonkun painostaa minua toimimaan itseäni vastaan. Jos taipuisin anopin painostuksen alla, en varmaan saisi edes kunnolla nukutuksi, ennen kuin soitan ja perun tuloni. -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset eivät kestä ajatusta siitä, että heidän tekonsa eivät miellytä jotakuta. Tämä on etenkin naisten ongelma ja liittyy lapsuuden malleihin. On pakonomainen tarve tehdä mieliksi ja vältellä ristiriitoja silloinkin, kun ne olisivat tarpeellisia.

Vierailija
4/14 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelen, tehkää sitä mistä tykkäätte. 

Vierailija
5/14 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos mies ja lapset haluaa mennä, haluatko sinä olla se ilonpilaaja?

Vierailija
6/14 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 14:04"]

[/quote]

Kyllä minun mieheni osaa mennä mökille ilman minuakin. Ja jos miestä kiinnostaisi mökkeily, hän olisi varmasti siihen tottunutkin. -ap

Vierailija
7/14 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 14:08"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 14:04"]

[/quote]

Kyllä minun mieheni osaa mennä mökille ilman minuakin. Ja jos miestä kiinnostaisi mökkeily, hän olisi varmasti siihen tottunutkin. -ap
[/quote]
Ja sinä murjotat yksin kotona. Jep jep.

Vierailija
8/14 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 14:08"]

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 14:04"]

[/quote]

[/quote]

Kun eletään toisen/toisten ihmisen kanssa yhteistä elämää, ei voi aina tehdä oman mielensä mukaan. Tarvitaan joustamista ja kompromisseja. Kuulostat aika itsekkäältä.

Vierailija
9/14 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 14:11"]

Ja sinä murjotat yksin kotona. Jep jep.

[/quote]En todellakaan murjota. Minä viihdyn yksikseni ihan hyvin, ja aina joku kaveri jää myös kaupunkiin juhannukseksi. Ei minun tarvitse olla aina samassa paikassa mieheni kanssa. -ap

Vierailija
10/14 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 14:12"]

Kun eletään toisen/toisten ihmisen kanssa yhteistä elämää, ei voi aina tehdä oman mielensä mukaan. Tarvitaan joustamista ja kompromisseja. Kuulostat aika itsekkäältä.

[/quote]

Päinvastoin. Itsekästä on vaatia toista tekemään jotakin, mikä tuntuu todella vastenmieliseltä. Todellinen kompromissi olisi keksiä jotakin juhannustekemistä, joka on kaikista mukavaa. -ap

Vierailija
11/14 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska välillä pitää tehdä asioita, jotka eivät ole niin kivoja. Minä en pidä isoista juhlista, mutta ei tulisi mieleenikään olla menemättä esim. ystävän häihin sen takia. Osallistumiseni tälläisiin juhliin ei johdu siitä, että haluaisin miellyttää muita vaan ihan vain siitä, että se on tärkeää ystävälleni/sukulaiselleni. Minä en myöskään erityisemmin jaksaisi välillä lukea nuorimmaiselleni sitä samaa satukirjaa aina vain uudestaan ja uudestaan, mutta teen niin koska rakastan lastani ja se on hänelle niin kovin tärkeää. Eikö sen pitäisi olla täysin normaalia, ja jopa toivottavaa, että on valmis tekemään kompromisseja lähimmäistensä takia? Tarviiko kaiken olla aina kivaa ja omaa lempihommaa, eikö siitä saa kuitenkin jotain itselleenkin, jos tietää ilahduttaneensa itselle tärkeää ihmistä?

Vierailija
12/14 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 14:32"]

Koska välillä pitää tehdä asioita, jotka eivät ole niin kivoja. Minä en pidä isoista juhlista, mutta ei tulisi mieleenikään olla menemättä esim. ystävän häihin sen takia.

[/quote]Voit tietysti tehdä, niin kuin parhaaksi näet. Hyvän päätksen tunnistaa siitä, että sen kanssa on helppo elää. Minua ihmetettyvät lähinnä nämä sankarit, jotka antavat painostaa itsensä tekemään jotakin epämiellyttävää (kuten viettämään mökkijuhannusta anopin kanssa) ja sitten valittavat selän takana, kuinka kamalaa oli taas kerran. En arvosta tuollaista vässyköintiä ollenkaan ja ihmettelen todella, että se ylipäätään onnistuu noin monelta. -ap

Vierailija
13/14 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella sama juttu joulun, juhannuksen ja äitienpäivän suhteen. Yritetään miellyttää kaikkia, ettei loukata ketään, ja oma tahto, se miten itse haluaisin juhlapyhiä viettää, jää kokonaan toteutumatta.

Vierailija
14/14 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä