Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä teidän mielestä kertoo se, että lapsi lopettaa kutsumasta isäänsä isäksi?

Vierailija
07.02.2022 |

Lapsi on lopettanut isäksi kutsumisen ollessaan 11-vuotias. Ei siis puhuttele tätä ihmistä isänään, eikä muutenkaan puhu tai viittaa häneen mitenkään sanalla isä tai jotain muuta vastaavaa.

Tämän lapsen isä on tunteeton, etäinen, sadistinen ja välinpitämätön ihminen.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa minulta. Lopetin kutsumasta isää isäkseni  kun olin 10v., kun minusta oli jo vuosien ajan tuntunut, ettei minulla ole mitään isää. Tämä isäkseni itseään kutsuva ihminen oli narsistinen, väkivaltainen, vallanhaluinen ja hänestä koko maailman ja muiden piti toimia hänen mielensä mukaan. Käytännön isyys ei kuitenkaan merkinnyt hänelle yhtään mitään. Hän ei osallistunut lastenhoitoon mitenkään oma-aloitteisesti ja toimi niin vastuuttomasti, ettei äiti meitä hänen vastuulleen edes uskaltanut jättääkään. Hän vetäytyi mieluummin lähellä asuvan oman äitinsä luo ja vietti siellä kaiken vapaa-aikansa. Silti hän kohteli meitä, kuin hän olisi ollut joku suuri perheenpää, joka päättää aina ja kaikesta. Aikuisena olen kertonut kaikille asian esiin noustessa olevani isätön, koska se on kuvannut tilannettani parhaiten koko elämäni.

Vierailija
22/32 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa minulta. Lopetin kutsumasta isää isäkseni  kun olin 10v., kun minusta oli jo vuosien ajan tuntunut, ettei minulla ole mitään isää. Tämä isäkseni itseään kutsuva ihminen oli narsistinen, väkivaltainen, vallanhaluinen ja hänestä koko maailman ja muiden piti toimia hänen mielensä mukaan. Käytännön isyys ei kuitenkaan merkinnyt hänelle yhtään mitään. Hän ei osallistunut lastenhoitoon mitenkään oma-aloitteisesti ja toimi niin vastuuttomasti, ettei äiti meitä hänen vastuulleen edes uskaltanut jättääkään. Hän vetäytyi mieluummin lähellä asuvan oman äitinsä luo ja vietti siellä kaiken vapaa-aikansa. Silti hän kohteli meitä, kuin hän olisi ollut joku suuri perheenpää, joka päättää aina ja kaikesta. Aikuisena olen kertonut kaikille asian esiin noustessa olevani isätön, koska se on kuvannut tilannettani parhaiten koko elämäni.

kiittämätön pentu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tällä foorumilla on niin paljon porukkaa ketkä haukkuu vanhempiaan, milloin meidän 70-luvulla syntyneiden äidit saa kuulla kunniansa, nyt haukutaan isät, mitä seuraavaksi...

Vierailija
24/32 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kiittämätön pentu

Sinulla ei selkeästi ole mitään kokemusta siitä, millaista on olla tuollaisen lapsi. Ehkäpä sinä voi silti olla kiitollinen omille vanhemmillesi? Tai vaikka tällekin mahtavalle isälle?

Pelkkä siittäminen ei tee kenestäkään isää, vaan isänä oleminen. Isyys ei ole pelkkää helppoa hauskuutta, vaikka moni niin kuvitteleekin. Siksi kaikista ei iseiksi ole. Eikä täten kaikilla ole mitään velvollisuutta pitää näitä ihmisiä isänään.

Vierailija
25/32 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me kuvittelimme opettavamme lapset käyttämään vain etunimiä vanhemmista. Jostain syystä minä olinkin "Äiti" ja mieheni "Teemu".

Uteliaisuuttani kysyn, että miksi olisitte halunneet opettaa lapset käyttämään teistä vain etunimiä?

Vierailija
26/32 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tällä foorumilla on niin paljon porukkaa ketkä haukkuu vanhempiaan, milloin meidän 70-luvulla syntyneiden äidit saa kuulla kunniansa, nyt haukutaan isät, mitä seuraavaksi...

Kunhan on vaan hyvä vanhempi, niin ei pitäis olla mikään ongelma?

Vierailija
27/32 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo siitä, että on ottanut mallia kavereistaan.

Joillekin se oli aikoinaan muotijuttu, että isää ei enää sanottu isäksi, vaan faijaksi, ukoksi tai kutsuttiin suoraan isää etunimellä.

Tapansa kullakin, niitä lasten ja varhaisteinien juttuja.

Vierailija
28/32 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kiittämätön pentu

Sinulla ei selkeästi ole mitään kokemusta siitä, millaista on olla tuollaisen lapsi. Ehkäpä sinä voi silti olla kiitollinen omille vanhemmillesi? Tai vaikka tällekin mahtavalle isälle?

Pelkkä siittäminen ei tee kenestäkään isää, vaan isänä oleminen. Isyys ei ole pelkkää helppoa hauskuutta, vaikka moni niin kuvitteleekin. Siksi kaikista ei iseiksi ole. Eikä täten kaikilla ole mitään velvollisuutta pitää näitä ihmisiä isänään.

Äpäräkakara

Vierailija
29/32 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastako sinä tuon huomaat.

Se johtuu siitä, että tällä palstalla on niin paljon huonoista lähtökohdista olevia ihmisiä kommentoimassa.

Nämä luuserti ovat perheistä, joissa on alkoholismia, väkivaltaisuutta, avieroja, rikoksia ja kaikkea paskaa mitä nyt vain voikin olla.

Johan se käsittää siitäkin, että heillä on aikaa olla täällä päivät pitkät, koska ovat itsekin syrjäytyneitä, vetävät sätkää posket lommolla ja kittaavat siideriä ja olutta ja makaavat kaikki sängyn pohjalla, tupakalle haisevassa kämppässään.

Vierailija
30/32 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kiittämätön pentu

Äpäräkakara

Voi että, kunpa olisinkin!

Epäilemättä elämäni olisi ollut paljon onnellisempaa, jos tämä ihminen ei olisi koskaan elämäni aikana ollut missään tekemisissä kanssani. Olisi ollut kotona ainakin turvallinen ilmapiiri, eikä koko ajan olisi tarvinut kävellä varoen varpaillaan, että mistä asiasta yksi keksii seuraavaksi räjähtää, rähjätä ja kiukutella muille. Mykkäkoulut oli ehkä siten parempia, että ei tarvinut kuunnella huutoa, mulla silloinkin näki nyrpällään olevan naaman ja ovien paiskominen kävi korviin.

Vierailija
31/32 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin isäksi ja äidiksi kutsumisen kun se alkoi teini-iässä tuntua jotenkin lapselliselta. Eipä nekään minua lapseksi koskaan sanoneet vaan kutsuivat aina nimellä. Mistään kunnioituksen puutteesta ei ollut kyse.

Vierailija
32/32 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillisiä syitä:

Aspergerit/autistit usein tekevät niin.

Jos äiti ei kutsu isää isäksi, ei lapsikaan opi sitä käyttämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi