Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä teidän mielestä kertoo se, että lapsi lopettaa kutsumasta isäänsä isäksi?

Vierailija
07.02.2022 |

Lapsi on lopettanut isäksi kutsumisen ollessaan 11-vuotias. Ei siis puhuttele tätä ihmistä isänään, eikä muutenkaan puhu tai viittaa häneen mitenkään sanalla isä tai jotain muuta vastaavaa.

Tämän lapsen isä on tunteeton, etäinen, sadistinen ja välinpitämätön ihminen.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On alkanut muistamaan nimen? Mulla menee juuri toisinpäin. En aina muista vaimokkeen nimeä niin sanon kullaksi.

Vierailija
2/32 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kysyy, itse vastaa. Eiköhän vastaus ole kysyjän viimeisessä kappaleessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä juttuhan tuo; etäännyttää itsensä isästään eikä halua pitää isänään.

Hirveä isä tuntuu helpommalta kestää, kun ei edes sano sitä isäksi vaan pitää vaan ihmisenä muiden joukossa.

Vierailija
4/32 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua poikani alkoi kutsumaan nimellä, kun silloinen vaimoni minulle suutuksissaan puhutteli minua vain nimeltä lasten kuullen. Ei sanonut esim., että sano isälle se ja se, vaan sano Jesselle (nimi muutettu).

Eron jälkeen poika alkoi kutsua minua taas isäksi. Vieraannuttamistako yritti...

Vierailija
5/32 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa olla murrosikä ilmassa.

Vierailija
6/32 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja isä ei näe mitään vikaa toiminnassaan?

Sairasta.

Tuollaiset lapset ansaitsi jonkun isyyden mitätöinnin ja uuden isän.

Vierailija
7/32 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai jos ei pidä sadistista ihmistä isänään?

Oke.

Vierailija
8/32 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuuko isänsä kanssa?

Vierailija
9/32 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko tuollainen isä hypätä vaikka jokeen?

Vierailija
10/32 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjussa selvästi joku super surkea isä selittelemässä

Vierailija
11/32 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin lapsi menettää yhtään mitään, vaikkei kutsuisikaan tuollaista isäkseen tai oikeastaan pitäisi enää koskaan mitään yhteyttää sellaiseen. Toivottavasti lapselle on terve ja turvallinen kasvuympäristö tarjolla.

Vierailija
12/32 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 47 ja sanon isääni "ukoksi". Parikymppiseksi sanoin isi. Isä on etäinen sana joka ei meillä ollut koskaan käytössä.

Ukko on hyvä !

Vierailija
13/32 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kutsunut vanhempia aina nimeltä kun isosiskokin teki näin ja ihan lämpimät välit on.

Vierailija
14/32 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ei se kerro mistään. Meidänkin lapset kutsuvat isäänsä nimeltä ja ihan kunnon mies on.

Vierailija
15/32 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en edes muista olenko koskaan kutsunut vanhempiani muuten kuin heidän nimillään? Ei heissä mitään vikaa ollut.  Useamman sukupolven taloudessa kaikki kutsui toisiaan nimin, niin varmaan siitä oppimut itsekkin puhuttelutavan.

Vierailija
16/32 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, ei se kerro mistään. Meidänkin lapset kutsuvat isäänsä nimeltä ja ihan kunnon mies on.

Tässä ei nyt taida olla siitä kyse, jos kerran lapsi ei edes käytä sanaa isä missään muodossa tai tilanteessa tai viittaa henkilöön isänä.

Vierailija
17/32 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua poikani alkoi kutsumaan nimellä, kun silloinen vaimoni minulle suutuksissaan puhutteli minua vain nimeltä lasten kuullen. Ei sanonut esim., että sano isälle se ja se, vaan sano Jesselle (nimi muutettu).

Eron jälkeen poika alkoi kutsua minua taas isäksi. Vieraannuttamistako yritti...

No ethän sinä ollut vaimosi isä ja sitäpaitsi kuulostat vieraannuttamishöperöinteinesi harhaluuloiselta.

Vierailija
18/32 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kuvittelimme opettavamme lapset käyttämään vain etunimiä vanhemmista. Jostain syystä minä olinkin "Äiti" ja mieheni "Teemu".

Vierailija
19/32 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lapsiko puhuu niin kuin hänellä ei mitään isää olisikaan? No on jo erikoisempaa, mutta ehkäpä se on se, miten lapsi tilanteen kokee. Isyys pitää ansaita, ei se ole mikään itseisarvo.

Vierailija
20/32 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai jos ei pidä sadistista ihmistä isänään?

Oke.

Sehän oli vain aloittajan (äidin?) tulkinta isästä. Ei mikään objektiivinen totuus.

Itse kutsuin teininä vanhempia etunimiltä. Vasta kun muutin omaan asuntooni, aloin vähitellen kutsua heitä taas perhesuhteiden mukaisesti. Kai se jotakin itsenäistymistä ja erilleen kasvua oli. Sivusta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan