Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu joidenkin vihamielisyys kissoja kohtaan?

Vierailija
15.08.2008 |

Meillä on kaksi kissaa (sisäkissoja). Aivan ihania, sisäsiistejä ja leikkisiä palleroita, jotka ovat fiksuja ja joista on paljon iloa lapsille (ja lapsista niille).

Kuitenkin yksi ystäväni kauhisteli hirveästi, että miksi ihmeessä kissa... ne ovat ilmeisesti jotenkin pahoja ja saastaisia eläimiä tai jotain. Anopilla on koiria mutta hänestä kissat ovat kauhean vaarallisia lapsiperheessä... raapivat silmät tai jotain. Koirista ei ole vaaraa. Yksi sukulaiseni harrasti kissojen ammuskelua jousipyssyllä. =(( Hirveän monet valittavat täälläkin vapaana kulkevista kissoista, vaikka hiekkalaatikossa ei ole ollut ensimmäsitäkään kissanpaskaa ja lähitienoot ovat TÄYNNÄ huolimattomien koiranulkoiluttajien teille jättämiä koiranjätöksiä.

Miksi kissat aiheuttavat raivoa joissakin?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en pidä kissoista, ihan vain samalla tavalla kuin joku ei pidä käärmeistä. En ole mikään läpeensä paha ihminen, minusta kissat vain ovat ällöttäviä ja arvaamattomia. Pidän käärmeistä ja hämähäkeistäkin enemmän.

Vierailija
22/44 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi että jo pari minuuttia kissan kanssa samassa huoneessa vetää hengitystiet tukkoon. Hetken pitempi aika niin joutuu sairaalaan. Ei auta mitkään zyrtecit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kissaihminen

Vierailija
24/44 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tuntemissani kissakodeissa haisee kissan jätökset, vaikka on jos jonkin näköistä astiaa ja vesaslaatikkoa. Aina se haju tunkee jostakin. Lisäksi kissat raapivat ja repivät. En ole nähnyt kissaa joka ei käyttäisi kynsiään. Sisällä pidetty kissa on vanki, vapaana liikkuva tappaa luonnossa, kulkee kuseksimassa naapurien pihoille ja lasten hiekkalaatikoille.:( Lisäks on pahimpia allergian aiheuttajia. No, mulla on paljon eäimiä kotona. Mutta kissa on eläin jota en ikinä hankkisí. Eli olen todella todella suuri kissojen vihaaja. Omalle pihalle tulevat kissat kyllä saavat jo koiriltamme pikaisen häädön.

No, tavallaan omistajienkin vika kun eivät pätkääkään välitä elukkansa hyvinvoinnista. Kissaihmiset on toinen sakki joita inhoan. useat luulevat , että heillä on oikeus antaa kissansa juosta missä lystää, ja mitä järkeä taas sisäkissassa? Vankila eläimelle:(

Vierailija
25/44 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpompi tapa on sanoa miehelle, että laittaa loukun tai kaivaa aseen esiin. En minä anna koirien juosta vapaana naapurien pihoilla kuseksimassa tai paskomassa. Lisäksi kerään koirien kakat pussiin. Kissojen omistajat aiheuttavat mussa kissavihan, ei niinkään eläin itse. omistajien takia kaiketi voisin nirhata joka ikisen katin, joka pihaani astuu.

Vierailija
26/44 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että en pahemmin välitä kissoista. En inhoa tai ällöä, mutta en ikinä ottaisi itselle vaikka eläinihminen olenkin.

Syyt:

- Asumme okt:ssa, jonka piha on kai jo vuosia ollut naapuruston kissojen kohtaamispaikka ja jälki on sen näköistä... Meillä on useampi paikka *omassa pihassamme*, joihin en voi päästää lapsiani leikkimään, koska sen jälkeen vaatteet haisee kissanpissalle ja kengänpohjat yms. täynnä miinoja. Hiekkalaatikko on toki asianmukaisesti peitetty. Olemme jutelleet nätisti omistajien kanssa, mutta voivoi kun mitään ei ole tehtävissä, kun ei näitä kissoja kuulemma sisälläkään voi pitää. :(

- Muutamalla kaverilla on ollut sisäkissa, ja vaikka heillä olleet asianmukaiset (ja minun nähdäkseni hyvin hoidetut) hiekkalaatikot yms. niin silti asunnossa haisee pissa, kuten joku jo totesikin aiemmin. Ja niitä pehmoisia joka paikkaan tarttuvia kissankarvoja on joka paikassa.

- Yksi tuttu on kissalle niin pahasti allerginen, että on koko ajan vaarassa joutua sairaalaan, jos vaikka jollain on kissankarvoja vaatteissa. Rajoittaa elämää tosi kovasti. tämä sama ihminen on kyllä testien mukaan allerginen koirillekin, mutta voi silti käydä meillä kylässä huolimatta meidän koirista, omian sanojensa mukaan oireetta.

Vierailija
27/44 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen rikosilmoituksen kaikista viesteistä, joissa tulee ilmi eläinsuojelurikos. En tiedä miten siihen reagoidaan, mutta teenpä kuitenkin, koska kenenkään kotieläintä ei saa tappaa ilman lupaa.

Vierailija
28/44 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa peittää jätöksensä. Vain kollikissat kiima-aikanan pissivät merkkipisuja. Eli siis vain pari kertaa vuodessa on tuollainen sessio. Tosiasiassa kissoista ei ole mitään erityisempää haittaa kenellekkään. Ei sen kummempaa kuin vaikkapa siilistä tai oravasta. Se on ihan silkkaa eläinvihaa, joka juontaa jostain ties mistä. Se on ihmisen omassa päässä olevaa kuvitelmaa, että kissat jotenkin uhkaisivat turvallisuuttaa pihalla liikkuessaan.

Vierailija
29/44 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ovat häiriöksi. Kissat eivät saa kulkea vapaana. Ehkäpä ne omistajat sitten viimestään muutaman kerran jälkeen tajuaa pitää kissansa aisoissa.

Vierailija
30/44 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä inhoon niiden hajua, karvoja ja nuoleskelua. mä inhoon kun ne tulee jalkaa vasten hankaamaan itteensä, voisin potkaista ne kilometrin päähän. samoin se kusilaatikko ihmisten vessassa, hyi saatana.

ja kämppä ja vaatteet täynnä karvoja.

yök yök.

en koskaan mene ihmisten luo toiste jos eka kerralla olen kissakämppään erehtynyt menemään.

Vierailija
31/44 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on koiratkin. Koira voi seota ja jopa tappaa lapsen (näinhän olemme saaneet lehdistäkin lukea). Montako uutista on kissan tappamista lapsista?

Eikös perinteinen ero kissoista pitävän ja koirista pitävän ihmisen välillä ole se, että haluaako olla pomona. Koira on laumaeläin sen kuuluu olla perheessä eli laumassaan hierarkiassa alimpana, jotta yhteiselo sujuu. Koira pitää kouluttaa, jotta sen kanssa pärjää.

Kissa ei ole laumaeläin ja elää enemmän itsekseen eikä tarvitse laumaa samalla tavalla kuin koira. Kissa ei ole samoin alistettavissa. Ihmiset jotka pitävät kissoista arvostavat kissan itsellisyyttä.

Vierailija
32/44 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempia omistaneena tiedän, että pääsääntöisesti kissat ovat älykkäämpiä kuin koirat. Mutta mukavia ne koiratkin silti ovat.

Vierailija
33/44 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kävi näin, en tosiaankaan tiedä! Meillä kotona ollut 4 kissaa, rakastin niitä kaikkia syvästi. Nyt inhoan jokaista eläintä, nojoo, akvaariokalat menevät.

Eilen juuri istuttiin hiekkalaatikolla puistossa ja aivan järkyttävät kissanpaskat löytyi sieltä, koko hemmetin laatikko haisi. Hiekka vaihdettiin nyt kesällä puistoomme. Raivostuttavaa ja yököttävää.

Haluaisin tietenkin pitää eläimistä mutta kun en vaan pidä.

Vierailija
34/44 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle lemmikit olivat lapsen korvikkeita.

Miksi kävi näin, en tosiaankaan tiedä! Meillä kotona ollut 4 kissaa, rakastin niitä kaikkia syvästi. Nyt inhoan jokaista eläintä, nojoo, akvaariokalat menevät.

Eilen juuri istuttiin hiekkalaatikolla puistossa ja aivan järkyttävät kissanpaskat löytyi sieltä, koko hemmetin laatikko haisi. Hiekka vaihdettiin nyt kesällä puistoomme. Raivostuttavaa ja yököttävää.

Haluaisin tietenkin pitää eläimistä mutta kun en vaan pidä.

Vierailija
35/44 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä oikein tykännyt niistä. Kyllähän joskus lapsena oli kiva kissoja silitellä ja välillä pitää sylissäkin, mutta sitten saattoi siinä yhtäkkiä tulla sellainen inhon väristys ja piti hätistää kissa lattialle. Sama on edelleen. Meillä ei ole koskaan ollut kissaa eikä varmaan tulekaan.

En kyllä erityisemmin rakasta muitakaan eläimiä. Koirien kanssa ei kuitenkaan tuollaista inhon tunnetta ole tullut, ne on ihan kivoja. Ainakin pentuina. :)

Vierailija
36/44 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti se kissa saa päälleen sen vihan, joka kuuluisi sen omistajalle. Sama juttu koirien kanssa.

Vierailija
37/44 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä oikein tykännyt niistä. Kyllähän joskus lapsena oli kiva kissoja silitellä ja välillä pitää sylissäkin, mutta sitten saattoi siinä yhtäkkiä tulla sellainen inhon väristys ja piti hätistää kissa lattialle. Sama on edelleen. Meillä ei ole koskaan ollut kissaa eikä varmaan tulekaan.

En kyllä erityisemmin rakasta muitakaan eläimiä. Koirien kanssa ei kuitenkaan tuollaista inhon tunnetta ole tullut, ne on ihan kivoja. Ainakin pentuina. :)

Vierailija
38/44 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

johtuen lähinnä siitä, etttä yhtä kissaa lukuunottamatta jokainen "äidin kiltti karvakääryle"jonka olen nähnyt, on hyökännyt kimppuuni. Eli ne ivät pidä minusta.

En muutenkaan koskaan ole tajunnut mitä iloa kissasta on, paitsi jos on sellainen vähän kehva sylikissa josta on oikeasti seuraa..

Mutta silti olen eläinystävä, enkä pahaa tekisi millekään eläimelle. Ymmärrän, että kissa on hyvä lemmikki silloiin, jos on pakko saada joku eläin, ja haluaa helpon sellaisen.

Täytyy myöntäää, että jossain vaiheessa haaveilin sfinx-rotuisesta karvattomasta kissasta, mutta koska olen kissoille pahasti allerginen niin en voinut ottaa. Tavallinen kissa ei ulkonäöltään miellytä

Vierailija
39/44 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitostako minä tiedän mistä se inho tulee. Jostain se vain tulee, enkä tykkää kissoista. Olisinhan kertonut mikä niissä ällöttää jos sen osaisin sanoiksi pukea. Kissat vain on ällöttäviä. Mun mielestä.

5

Vierailija
40/44 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka antavat kattinsa laahustaa ihmisten pihoissa ja lasten hiekkalaatikoilla kusemassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän