Korona ja tosi runsaat kuukautiset?
Sairastuin viime viikolla koronaan, vielä ei ole tauti ohi. Viikonloppuna alkoi menkat ja vuoto on älyttömän runsasta. Tavallisestikin aika runsaat mutta nyt tulee runsasta vuotoa jättimäisten hyytymien kera niin ettei koskaan ennen. Toivottavasti alkaisi pian vähentyä. Onko muilla vastaavaa kokemusta?
Kommentit (33)
Sairastin koronan tammikuun lopussa. Sitä seuraavat kuukautiset alkoivat aiemmasta poikkeavalla tiputtelulla jo kiertopäivänä 25. Ja oli ihan tuota samaa mitä mainitsit, eli paljon hyytymiä etenkin ekoina päivinä. No ne menkat oli ja meni, niin nyt seuraavan kierron puolivälissä taas ihan ihme tiputtelua. Samaa olen siis miettinyt, että voisiko olla koronasta johtuvaa. 3 rokotetta olen myös saanut jo aikoja sitten, mutta niistä ei tullut mitään.
Vierailija kirjoitti:
Elimistö voi oireilla viruksen takia, sellainen on ihan normaalia.
Ainakin ibuprofeeni voi lisätä veren juoksevuutta.
Sama täälä. Kaks piikkiä otettuna ja juuri sairastin lievin oirein koronan. Menkat tuli myöhäsä ja vuoto todella, todella runsasta! Ja tosiaan isoja hyytymiä kanssa..koskaan ei ennen sairastelun aikana ole tämmöstä ollut
Itelläni ei oo viel kuukautiset alkanut oon 11v mut äidillä on korona niin oikeesti meijän talo on nurkasta nurkkaan kuukautisissa
Sairastuin lähes oireettoman Koronan, positiivinen testi kierron päivänä 10. Kuukautiset alkoivat nyt 8 pv myöhässä ja ovat nyt todella runsaat. Vuotomäärää yhdessä päivässä on sama kuin aiemmin kolmessa päivässä, minulla on yleensä niukat kuukautiset.
Vierailija kirjoitti:
Mulla jäi kuukautiset kokonaan pois, kohta kaksi kuukautta aikaa edellisistä. Sairastin koronan lievänä ja olen ottanut yhden rokotteen, joka ei aiheuttanut mitään ihmeellistä.
Sama tilanne. Ja aina ennen olleet säännölliset. En keksi muuta syytä kuin korona.
"Lohdullinen" ketju, vaikka ei olekaan kuva lukea haitoista..
Itselläni toiset kuukautiset Koronan jälkeen nyt 6pv myöhässä, edelliset alkoivat Koronaa sairastaessaninja 4pv myöhässä. Normaalisti eivät ole koskaan myöhässä vaan 2-4pv etuajassa.
Tämä on äärimmäisen tympeätä 🤔🤬🥺🤨
Saavutin menopaussin helmikuussa ja samaan aikaan sairastin koronan. Outoa kyllä, koronan aikana minulta tuli ns. vanhaa verta.
Sairastin koronan jo kesällä 2020, mutta sen jälkeen menkoista tuli todella runsaat. Isoja hyytymiä koko ajan valahtaa. Ihan hullun runsasta vuotoa (lähinnä ne isot hyytymäpaukut) niin voi mennä monetkin housut vaihtoon päivän aikana. Kuukautissidettä voi joutua vaihtaan useita kertoja tunnissa.
Rokotteita en uskaltanut ottaa.
Onneksi löysin tän ketjun ja muilla on samoja kokemuksia! Mulla on takana 3 rokotetta, niistä ei tullut mitään. Mutta nyt ollut viikon suht lievä korona ja alkoi kuukautiset. Kipua ollut monta päivää ja vuoto tosi runsasta! Ja lisäksi hyytymiä, joita ei yleensä ole. Erikoinen oire!
Minullakin koronan jälkeen on kuukautisvuodossa ollut aivan jäätävän kokoisia hyytymiä, mietin voiko olla normaalia.
Onks tää kans lupaus?! Lähden het' rokotuskierrokselle, jos pääsee ehkäisystä näin helpolla. Ehdin ottaa vain pari.