Korona ja tosi runsaat kuukautiset?
Sairastuin viime viikolla koronaan, vielä ei ole tauti ohi. Viikonloppuna alkoi menkat ja vuoto on älyttömän runsasta. Tavallisestikin aika runsaat mutta nyt tulee runsasta vuotoa jättimäisten hyytymien kera niin ettei koskaan ennen. Toivottavasti alkaisi pian vähentyä. Onko muilla vastaavaa kokemusta?
Kommentit (33)
Elokuussa tuli tavallista runsaampia siemensyöksyjä yhtenä päivänä.
En tiedä oliko korona vai ei,
mutta kuumetta ja kurkkukipua oli.
Löytyisikö asiallisia vastauksia ja kokemuksia asiasta?
Mulla tulee usein just kun olen kipeä normaalia runsaammat kuukautiset. En tiedä mistä johtuu, mutta periaatteessa parempi niin, että tulevat silloin kun ei tartte mennä töihin. Töissä olisi paljon hankalampaa istua sohvalla kaksi kylpypyyhettä persiin alla ja juosta tunnin välein vaihtamassa supertamponia ja yösiteitä...
Vierailija kirjoitti:
Oletko rokotettu?
Olen, kolmannen rokotteen sain pari viikkoa ennen kuin koronatartunta tuli. Tauti muuten ollut ainakin tähän asti aika lievänä. Ap.
Kyllähän kuukautisongelmista covidin yhteydessä on kuulunut valituksia naisilta ympäri maailman. Ne eivät vaan ole kiinnostaneet tutkijoita kovin paljon ja naisille sanotaankin yleensä vain, että asiasta ei ole tutkimustuloksia.
Kyllähän ne rokotteetkin aiheuttavat muutoksia kuukautisiin. Miksi ei siis itse tautikin voisi aiheuttaa.
Ei konemusta, mutta rokotus sekotti menkat. Kahden viikon välein pukkaa päälle
Voi johtua kirjoitti:
Minä menisin lääkärin jos menkat kahdenviikon välein puukka päälle? Siihen saa kyllä avun lääkäristä!
Miten olet hoitanut itseäsi? Meneekö lääkkeitä ja lisäravinteita mitkä voi vaikuttaa? Itse aloin syödä runsaammin d-vitamiinia kun tämä omikronhässäkkä alkoi ja vuoto oli ihan älytöntä. Rauhoittui kun lopetin.
Voi johtua kirjoitti:
Minulla oli tuota 1. rokotuksen jälkeen. Sitä kesti pari kuukautta.
Tammikuussa tuli ihan normaali vuoto ensimmäisen kerran rokotusten jälkeen. (Toukokuussa sain ensimmäisen.)
Viime viikolla sain 3. rokotuksen. Tällä kertaa olen henkisesti varautunut siihen että tulee jotain muutoksia kuukautisiin.
Liittyy immuunipuolustuksen heräämiseen, on yllättävän yleistä virustaudeissa. Keskusteluun kuitenkin noussut vasta rokotteen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Voi johtua kirjoitti:
Minä menisin lääkärin jos menkat kahdenviikon välein puukka päälle? Siihen saa kyllä avun lääkäristä!
Meinasitko että pillereillä säädetään kuukautiskierto.
En ainakaan itse lähtisi siihen. Korona lisää veritulppariskiä sen verran, että en mitään lisäriskiä siihen rinnalle haluaisi ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten olet hoitanut itseäsi? Meneekö lääkkeitä ja lisäravinteita mitkä voi vaikuttaa? Itse aloin syödä runsaammin d-vitamiinia kun tämä omikronhässäkkä alkoi ja vuoto oli ihan älytöntä. Rauhoittui kun lopetin.
Paljonko d vitamiinia söit? En ole aiemmin kuullut että d-vitamiini voisi vaikuttaa vuodon määrän tai veren hyytymiseen.
Vierailija kirjoitti:
Otitko rokoteen?
sinull ON riski kuolla koranaan
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/ab2b0967-49df-4fcd-9e33-749fe…
"Peltoniemen mukaan suurin osa koronaan sairastuneista on nyt rokotettuja. Heillä tartuttavuusaika ja yleinen tartuttamiskyky on lyhyempi."
Onko tuossa Peltoniemellä vai toimittajalla mennyt sanat sekaisin 😆
Lyhyt tartuttamiskyky?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otitko rokoteen?
sinull ON riski kuolla koranaan
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/ab2b0967-49df-4fcd-9e33-749fe…
"Peltoniemen mukaan suurin osa koronaan sairastuneista on nyt rokotettuja. Heillä tartuttavuusaika ja yleinen tartuttamiskyky on lyhyempi."
Onko tuossa Peltoniemellä vai toimittajalla mennyt sanat sekaisin 😆
Lyhyt tartuttamiskyky?
Ihan kertoo sen mitä pitääkin. Toki tartuttavuus ihan riittäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa se korona eturauhaseenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa se korona eturauhaseenkin.
Voi juu vaikuttaa, mutta sitä ei nyt tässä kysytty. Aiheesta voi tehdä halutessaan oman aloituksen.
Mulla jäi kuukautiset kokonaan pois, kohta kaksi kuukautta aikaa edellisistä. Sairastin koronan lievänä ja olen ottanut yhden rokotteen, joka ei aiheuttanut mitään ihmeellistä.
Elimistö voi oireilla viruksen takia, sellainen on ihan normaalia.