Yliarvostetut herkut
Laitetaan tähän ensimmäiseksi uudet perunat. Perunahan on hieno ja monipuolinen raaka-aine mutta keitettynä aika tylsän makuinen, on sitten uutta tai vanhaa.
Kommentit (278)
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 23:12"]Macarons
[/quote]
Olin tulossa juuri sanomaan samaa
Olen samaa mieltä Macarons leivoksista minäkin, menee vähän samaan kastiin kuppikakkujen kanssa; näyttää hyvältä mutta siinä se. Normaalit muffinssit ovat mielestäni paljon kuppikakkuja paremman makuisia.
Macarons ehdottomasti! Ihan skeidaa, en tajua miten ne on nousseet maineeseensa!
Erilaiset juustot omasta mielestä. Itse en voi sietää vahvoja makuja. Perus Edam on hyvää.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 23:21"]
Olen samaa mieltä Macarons leivoksista minäkin, menee vähän samaan kastiin kuppikakkujen kanssa; näyttää hyvältä mutta siinä se. Normaalit muffinssit ovat mielestäni paljon kuppikakkuja paremman makuisia.
[/quote]
Kuppikakuissa ei tosiaan ole mitään muuta hyvää kuin ehkä kuorrute. Sitäkin on vain pieni kerros, jonka ahmittuasi huomaat syöväsi pelkkää kuivaa taikinaa. Hyi.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 23:12"]Macarons
[/quote]
My thought!
Tässä niitä:
- kaikki maksatuotteet, tosin en tiedä, pitääkö niitä joku herkkuna.
- kuppikakut. Tavalliset muffelit on parempia
- tiramisu... kääk. Tykkään makeista ja olen kaikenlaisten leivosten perään liikaakin, mutten ymmärrä tiramisua
- sushi, en tajua. Hirveää. Olen sitkeästi maistanut useamman kerran, muttei vaan uppoa.
Hummeri. Onhan se ihan hyvän makuinen, mutta kyllä isot katkikset on maukkaimpia. Hanhenmaksa, öällöttävän rasvaista.
Lipeäkala, ja kaikki mikä ui kermassa
Voisilmäpulla! Hyi hele, ihan kylmät väreet menee kun aattelenkin, yöks..
Sushia tulee kokeilla usein. Se vaatii tottumista. Tänään just kävin sushilla, nam. Ja hyvin tehty tiramisu on ihanaa....
Suomalaiset syö ja juo kaikkea hapanta kuten puolukkapuuroja, rahkaa, kuoharia, siidereitä, happamia mehuja, sitrushedelmiä.
Ruotsalaiset syö enemmän makeaa ja sokeria kuin suomalaiset niin karkeissa kuin leivonnaisissa eli miettikää esimerkiksi niitä vihreitä marsipaanipäällysteisiä punssipötkylöitä, marsipaanipäällysteisiä prinsessakakkuja ja arrakkipalloja ja kaikkea Maraboun makeaa ja heidän kaikki leivät ovat makeita limppuja ja ahmivat noita älyttömiä määriä, mutta silti heillä paremmat hampaat. Olen opiskellut Ruotsissa ja asunut siellä työn takia, joten tiedän.
Ohis tämäkin =)
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 23:07"]
Mansikat. Hyvin harvoin onnistuu löytämään kiinteitä, makeita ja mehukkaita. Taitaa olla niin, että sesongin lyhyys tekee niistä haluttua herkkua. Pakastettuina ei mistään kotoisin.
[/quote]
Siinä onkin se ongelma, että kuljetusta kestävät lajikkeet eivät ole niin hyviä. Mutta kun on hyvä lajike ja sitä syö omalta maalta, niin aaah... Mun mielestä pakastettuja kokonaisia mansikoita ei kannata syödäkään sellaisenaan sulatettuna, vaan esim. pakastetut viipaleet voi syödä puolijäisinä, tai sitten tehdä niistä jotain (esim. smoothieta). Jos mansikan soseuttaa sauvasekoittimella ennen pakastamista, se säilyttää makunsa ja makeutensa todella hyvin, ja survosta voi käyttää sellaisenaan esim. hillona.