mikä mun miestä vaivaa?
Olin pitkään töissä. Tänään meillä oli suursiivous siivousfirmasta, ja matot tuli pesulasta. Soitin miehelle, että kun tulevat 5 v:n kanssa kotiin, niin eka homma on laittaa matot lattialle (ennen kuin parketeilla on hiekkaa, joka jää sitten naarmimaan parkettia maton ja parketin väliin.) Vinkiksi sanoin miehelle, että 5v:n voi ottaa mukaan niin että hän saa leikellä niitä muovinpätkillä niitattuja merkkilappuja pois matoista - näin hän tuntee itsensä tärkeäksi, eikä vingu huomiota, kun isä levittelee mattoja. Kyse 7 matosta, pari niistä isoja ja sillä lailla, että pitää siirtää huonekaluja. Tulin kotiin, kun olivat olleet kotona 2,5 h. Eteinen hiekassa, matot rullalla olkkarin lattialla merkit poistettuina. Isä oli ilmeisesti leperrellyt vieressä, kun 5 v oli leikellyt merkkejä irti. Olin tietty tarkottanut, että isä laittaa nesi töikseen matot lattialle ja lapsi tulee perässä saksien kanssa. "Ajattelin, että lapsen on helpompi leikellä niitä niin että matot rullalla kuin lattialla". Mua ahdistaa. Onko mun miehellä päässä joku vika, kun se ei tajuu mitään? On työelämässä menestyvä ja monessa suhteessa ihana isä ja mies, mutta tää käytännön asioissa esiin tuleva ihan käsittämätön kyvyttömyys ahdistaa.
Kommentit (39)
Suurin osa näyttää olevan tampioita. Miten te pärjäätte elämässä tuolla ymmärryskyvyllä? Minä turhautuisin viidessä sekunnissa keskustelussa teidän kanssa. Ap:n aloitus oli hyvä, kerrankin kuvattu ajatuksen kulku ja toive oli aika vaatimaton, käytännöllisyyttä, logiikkaa.
Ja täällä, hah, hyökätään AINA aloittajaa vastaan. Harva antaa vinkkejä kuinka ratkaista pulma, sitä harvempi tsemppaa. Ennalta-arvattavia ja tylsiä ihmisiä. Yäk, olette tympeitä. Yäk yäk yäk.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 23:09"]Suurin osa näyttää olevan tampioita. Miten te pärjäätte elämässä tuolla ymmärryskyvyllä? Minä turhautuisin viidessä sekunnissa keskustelussa teidän kanssa. Ap:n aloitus oli hyvä, kerrankin kuvattu ajatuksen kulku ja toive oli aika vaatimaton, käytännöllisyyttä, logiikkaa.
Ja täällä, hah, hyökätään AINA aloittajaa vastaan. Harva antaa vinkkejä kuinka ratkaista pulma, sitä harvempi tsemppaa. Ennalta-arvattavia ja tylsiä ihmisiä. Yäk, olette tympeitä. Yäk yäk yäk.
[/quote]
Itse vaikutat empaattiselta.
Älä esitä hyvätuloista, jos et osaa kirjoittaa edes oikein. Annoit itsestäsi todella JUNTIN kuvan.
Juntti on nykyään arvostetumpi henkilö kuin NILLITTÄJÄ.
Tuohan on selkeästi sitä miesten logiikkaa.. Ärsyttäisi itsellänikin..
Eli mitään pahaa ei tapahtunut? Matot eivät ole pilalla? Lattiat eivät ole naarmuuntuneet? Lapsi ei leikannut itseltään sormia irti? Ainut mitä tapahtui oli että kaksi itsenäisesti toimivaa omalla tahdolla varustettua ihmistä eivät tehneetkään tasan niin kuin sinä omassa päässäsi päätit että heidän kuuluisi tehdä?
Kiitos kun laitoit asioita perspektiiviin - tajusin juuri että ei helvetti mä olisin miellyttävä asuinkumppani jollekulle miehelle!
Kai se mies voi olla vähän väsynyt, jos tulee töistä, hakee lapsen ja sitten pitäisi heti olla mattoja laittelemassa. Kyllä ne siinä lattialla pitämättäkin pysyy.
Tää on aivan selvä tapaus. Mies ei ehtinyt laittaa mattoja paikalleen. Sillä aikaa kun tyttö leikkeli lappuja matoista mies leperteli puhelimessa homorakkaansa kanssa. Ei häntä siis varsinaisesti vaivaa muu kuin salasuhteesta johtuva ajan puute.
Sinun tapauksessasi homo mies on ideaali ratkaisu. Kiireisenä uranaisena et ehdi seksiä edes ajatella. Homo mieskään ei kärtä sitä sinulta jatkuvasti muna pystyssä. Mikä helpotus, voit iltasin keskittyä rauhassa työsähköpostein ja muihin työjuttuihin. Toisaalta homomies on onnellinen lapsesta, ja feminiinisenä tyyppinä hoitaa hänet hyvin. Samoin heille on tärkeätä kodin tyylikäs sisustus josta sinäkin varmasti nautit.
Ota rennosti ja älä viitsi nipottaa matoista, kun mies on muuten mitä sopivin sinulle ja elämäntilanteeseesi.
Ap ei voi olla tosissaan! Olisihan se kätevää jos kumppani olisi kauko-ohjattavissa, mutta ajan mittaan tosi tylsää. En myöskään voi edes kuvitella että puuttuisin siihen, miten mieheni viettää lastemme kanssa aikaa. Kodinhoitoa harrastamme mieheni kanssa suunnilleen yhtä paljon ilman että siinä tarvitsee kenenkään päsmäröidä. Suuttuisin jos joku alkaisi kertoa minulle mitä minun pitää tehdä.
Maailma kulkis paljon lunkimmin jos ei olisi naisia. Vois istuttaa siemenensä vaikka kukkaruukkuun ikkunalaudalle ja kasvattaa lapsensa rauhassa.
Tässä oli se virhe, että tuli liikaa ohjeita. Jos ap halusi että ne matot levitellään niin sitten olisi pitänyt pyytää vain se: viitsisitkö levitellä pesulassa tulleet matot. Eikä mitään sepostusta lappujen leikkelystä. Pitäisi luottaa siihen että aikuinen mies osaa olla lapsensa kanssa, osaa keksiä itse toimintatavat 5-vuotiaan (!) kanssa.
Nyt mies ei jaksanut kuunnella kunnolla joten siltä meni ohi tuo että lappujen leikkely oli vain varsinaisen homman helpottamiseksi. Jäi mieleen vain että laput piti leikellä ja matot piti laittaa paikoilleen - saatiinpas ainakin toinen rouvan vaatimuksista toteutettua.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 22:43"]
Ihana kun täällä kaikki vähättelee ap:ta kontrollifriikkinä ja epäkelpona äitinä, vaimona ja ihmisenä. Ei ihme, että perheenäidit ajavat kiveen kanssa perheensä juhannuksena ja jouluna lumihankeen, juovat vodkaa ja kiroavat pariutumis- ja lisääntymisvietin. Pari sanaa empatiaa saatana. Matot lattialle perkele. Haistakaa pitkä vattu te täydelliset "minä hallitsen tilanteen ja olen erittäin hyvä ellen täydellinen". No ap, he eivät ainakaan älyllä loista eivätkä oikein empatiallakaan. Juhannusloitsu kaikille av:n ylimielisellä aloitushyökkääjille: "naarmuuntukoon parkettisi, hajotkoon imurisi, venähtäköön selkäsi, astma aamuun asti, yskä pahin yömyöhään, hiekkaa persvakoosi, yllätysvieraat taloosi." Jussia.
[/quote]
Just mitä itsekkin ajattelin kun luen tätä ketjua aamukahvilla. Ymmärrän täysin ap-n tuskan kun mulla oli samanlainen huithapeli kuin ap.n mies. Kyse nyt ei ole pelkästään matoista vaan tavasta jolla ap laitetaan vastuuseen jopa niin yksinkertaisesta asiasta kuin mattojen levitys.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 08:03"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 22:43"]
Ihana kun täällä kaikki vähättelee ap:ta kontrollifriikkinä ja epäkelpona äitinä, vaimona ja ihmisenä. Ei ihme, että perheenäidit ajavat kiveen kanssa perheensä juhannuksena ja jouluna lumihankeen, juovat vodkaa ja kiroavat pariutumis- ja lisääntymisvietin. Pari sanaa empatiaa saatana. Matot lattialle perkele. Haistakaa pitkä vattu te täydelliset "minä hallitsen tilanteen ja olen erittäin hyvä ellen täydellinen". No ap, he eivät ainakaan älyllä loista eivätkä oikein empatiallakaan. Juhannusloitsu kaikille av:n ylimielisellä aloitushyökkääjille: "naarmuuntukoon parkettisi, hajotkoon imurisi, venähtäköön selkäsi, astma aamuun asti, yskä pahin yömyöhään, hiekkaa persvakoosi, yllätysvieraat taloosi." Jussia.
[/quote]
Just mitä itsekkin ajattelin kun luen tätä ketjua aamukahvilla. Ymmärrän täysin ap-n tuskan kun mulla oli samanlainen huithapeli kuin ap.n mies. Kyse nyt ei ole pelkästään matoista vaan tavasta jolla ap laitetaan vastuuseen jopa niin yksinkertaisesta asiasta kuin mattojen levitys.
[/quote]
Ai että ap laitetaan vastuuseen?? Ap itse yrittää laittaa miehen vastuuseen, vaikka miehelle saattaa olla ihan samantekevää missä ne matot ovat tai onko niitä. Mitä iloa on parketeista jos ne pitää matoilla peittää?
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 08:03"][quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 22:43"]
[/quote]
[/quote]
Ei laiteta vastuuseen.
Vaan rouva ei anna miehen toimia omalla tavallaan. Haluaa kontrolloida kaiken ja sitten valittaa ettei mies tee juuri kuten minä ajattelin.
Jos matot olisi laitettu, lukisimme aloituksen kuinka mies laittoi matot väärin. Mikä sitä vaivaa? Eikö se ole nähnyt missä Meillä Kuuluu mitäkin mattoa pitää
Ap kaivoi ketjun esiin... moni ei taida ymmärtää, mikä ärsytti. Meillä on kaksi työssäkäyvää aikuista ja kolme lasta. Arkea voisi elää niin, ettei tekisi mitään muuta kuin töitä, kotitöitä ja ollisi lasten kanssa. Pyrin organisoimaan arkemme niin, että kotiytöt menee minimivaivalla, ja ehdimme miehen kanssa myös rentoutua lasten mentyä nukkumaan. Siksi on mielestäni erittäin ärsyttävää, että mies valitsee ajanvietokseen "leikkelen lapsen kanssa lappuja kaikessa rauhassa - imuroin myöhemmin - levitän matot iltamyöhällä lapsen nukkuessa" sen sijaan että vain levittäisi matot kotiin tullessaan, niin että lapsikin näkisi miten hommat hoidetaan ja saisi osallistua, Ja homma olisi ollut tehty 20 minuutissa siihen käytetyn 1-2 tunnin sijaan...
Ja ap-tylsimys lähtee siis edelleen siitä, että pestyn lattian ja pestyn maton väliin ei jätetä hiekkaa.
Ja ap kiittää lämpimästi kaikkia ymmärtäjiä.
Ja ei-ymmärtäjien määrästä voinee päätellä, että mieheni ei ole ainoa laatuaan epäloogisuudessaan ja epäkäytännöllisyydessään, eli se sinänsä hiukan helpotti ahdistustani, kiitos! Yritän siis vaan sietää asiaa, mies ei taida parantua vaihtamalla. Sitä paitsi siinä on niin monia muita hyviä puolia, etten mutenkaan vaihtaisi : )
Miesparkaa, kun tuollaisen kanssa on naimisissa :(
En ymmärrä mikä nyt noin ahdistaa. Onko se kovin paha asia, jos matot ovat vielä rullalla?
On sitä ennenkin avioeroja tullut kun matot on olleet rullalla. Jätä se sika. T. Juha