Väitän, että yksikään 25-vuotias ei enää mahdu vaatteisiin
joita käytti 5 vuotta sitten. Kyse ei kuitenkaan ole lihomisesta, vaan normaalista nuoruuteen kuuluvasta kasvusta.
Kommentit (78)
Väitä ihan rauhassa ap. Mulle on vaan käynyt niin hassusti että olen kutistunut aika reilusti eli ne vaatteet ovat aivan liian suuria nyt joita käytin parikymppisenä viisi vuotta sitten. Vaatteet ovat kaksi kokoa liian suuria nykyään. Mun murrosiän kasvuni on nähtävästi vähän käänteistä eli olenkin kutistunut. Miksiköhän lääkärit ovat olleet vain tyytyväisiä vaikka näin hassusti on käynyt? Osaatko kertoa ikis-ap?
voi vitun lihava
xdxdddxddxdd
#fatshame
Olen melkein 27-vuotias, ja suuri osa vaatteistani on peräisin lukioajoilta, osa yläasteelta. Ihan vanhimmat vielä käytössä olevat vaatekappaleet ovat ala-asteajoilta, mutta toki ne olivat silloin huomattavasti löysempiä kuin nykyään.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 19:18"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 19:15"]
Osa mahtuu, mutta suurin osa ei.
[/quote]Niin, koska 20-vuotias kasvaa fyysisesti vielä paljon. Murrosiän kasvu on siinä iässä vielä kesken. ap
[/quote]
Ei todellakaan ole mikään murrosiän kasvu enää siinä vaiheessa käynnissä:D :D naisilla murrosiän kasvu loppuu siinä 16-vuotiaana :D
Mä olen 37-vuotias ja mahdun rippipukuuni. Se on tosin ihan helvetin ruma :D
t. BMI 21 jo 20 vuotta
Mä oon 24 ja mahdun edelleen rippimekkooni. Onneksi ei silloin kiinnostanut kauheasti ostaa mitään erikoista kermakakku-unelmaa, joten normaali pikkumusta rippimekkoni on vieläkin silloin tällöin päällä.
Joskus ois ihan hauska tietää että mkököhän diagnoosi tällä meidän ikiksellä on...
Oon 25 ja hyvin mahdun edelleen esim. yo-mekkooni.
KaiKki teini-iän vaatteet on ihan liian valtavia koska olin 23 vuotiaaksi asti lihava joten muhun ei kyllä toi päde
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 19:16"]Joo, kyllä olen kasvanut henkisesti niin paljon etten laittaisi niitä vaatteita enää päälle :D hahahah. t. N25
[/quote] Ihana kommentti! Tulin jotenkin hyvälle tuulelle tästä! :D
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 19:18"][quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 19:15"]
Osa mahtuu, mutta suurin osa ei.
[/quote]Niin, koska 20-vuotias kasvaa fyysisesti vielä paljon. Murrosiän kasvu on siinä iässä vielä kesken. ap
[/quote]
Oho. Ikis vastaa omaan aloitukseen. :O
Itselläni on tälläkin hetkellä 2007 ostettu huppari päällä. T.26v
Mahdun :) 21-22v. kävin alipainon puolelle, mutta oon palanut samaan painoon kuin mitä olin parikymppisenä.
Just tajusin, että mulla ei oo ikinä elämässäni ollut tilannetta, jolloin kaapissa oleva vaate olis käynyt mulle pieneksi. En edes tiedä, miltä tuntuis sovittaa vanhaa vaatetta, joka ei enää vaikka lantion kohdalta mahtuiskaan. Mulla on tallessa 18v. synttäreillä käyttämäni tyköistuva nahkainen kynähame, ja se mahtuu tottakai edelleen. Klassinen malli ei vanhene. Tuosta päivästä on aikaa yli 35 vuotta.
En tiedä mistä johtuu, mutta pari vuotta sitten kun painoin saman verran kuin 15v:nä, en silti mahtunut sen aikaisiin farkkuihin. Lihaksia ei ainakaan ollut teininä, eikä hirveästi kyllä silloin parikymppisenäkään. Samanlaisia kokemuksia myös muilla kavereilla.
Nyt olen 25v ja voin reilusti sanoa että on tullut läskiä ja lihasta kymmenisen kiloa. Joihinkin paitoihin mahdun kyllä edelleen. Toki ne on vähän tiukempia.
Mä mahdun vielä ala-asteella ostettuisiin vaattesiin ja olen 25. Eipä niitä kyllä jäljellä ole monta, mutta ne mitä on niin niihin mahdun.
Mun kohdalla totta. Tai no paidat menee, mutta lantio leveni ja farkut kirraa lonkkaluiden kohdalla.
Olen 27 ja rippivaatteet menee yhä päälle. Lakkiaismekkoa olen käyttänyt useissa juhlissa lakkiaistenkin jälkeen, samoin monia muita vaatteita.
Oma moka, jos päästä itsensä plösähtämään heti kun ikä vaihtuu kakkosella alkavaksi... Näin on käynyt monelle tutulleni heti kun on ruvetu johonkin vähänkään vakavampaa parisuhteeseen.
Kyllä mä mahduin. Esim. kun olin 26v.käytin ylioppilasmekkoani. Ylioppilaaksi pääsin 19v. Joten väitteesi on kumottu. Ei mulla muuta.
Lopeta jo Ikis, mene hoitoon ton ikämaniasi kanssa. Se sun ex-mies ei tuu takas, se on onnellinen sen nuoren nyksänsä kanssa. Ja se nyxä on ihan aikuinen nainen, ei mikään tyttö. Eikä se muuksi muutu vaikka jankkaat kuinka.