Ei auttanut tuputus Tiimarissa, ei Postissa!
Ja jossain väitettiin että se myyjien tyrkyttäminen on kannattavaa?
Odotan innolla koska sulkevat ovensa myös mm. Vila ja Suomalainen kirjakauppa.
Kommentit (37)
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 19:24"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 19:22"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 19:15"][quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 19:10"] Tiesittekö muuten, että mikäli asiakkaalle tekee suosittelevaa myyntiä (te kutsutte sitä tyrkyttämiseksi, mutta sillä on myös oikeakin nimi) kokee asiakas että häntä on palveltu paremmin huolimatta siitä, onko hän tarttunut myyjän ehdottamiin tarjouksiin vai ei. Tästä on tehty tutkimuskin. [/quote]Olen itse entinen nykyisen tuputusketjun myyjä ja lähdin juuri kun tuo tyrkytyskulttuuri alkoi tehdä tuloaan. Eipä ole enää vuosiin tarvinnut olla huolissaan riittääkö tunteja vai ei ja tuleeko palkka vai ei. ap [/quote] No se ei ollut sinulle oikea työpaikka sitten. Mutta pysypä asiassa eli siinä palvelussa äläkä vedä palkkoja mukaan.
[/quote]Tuo yksi vastaaja kertoi että ajat ovat kovat ja kaikkea täytyy yrittää, siksi kerroin että ko. kaupasta lähtemisen jälkeen sain säännölliset tulot. ap
[/quote]
Niin, että parempi kun ihmisiä jää kotiin lorvimaan työttöminä jos olisi mahdollisuus myyntiä lisäämällä tarjota lisää työpaikkoja ihmisille?
Joo. Postissa laitoin pakettia postiin, niin olis pitänyt väkisin ostaa sydämenmuotoinen geisha-rasia. Siis mitäh...
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 19:28"][quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 19:23"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 19:10"]Tiesittekö muuten, että mikäli asiakkaalle tekee suosittelevaa myyntiä (te kutsutte sitä tyrkyttämiseksi, mutta sillä on myös oikeakin nimi) kokee asiakas että häntä on palveltu paremmin huolimatta siitä, onko hän tarttunut myyjän ehdottamiin tarjouksiin vai ei. Tästä on tehty tutkimuskin. [/quote]Minua se ainakin vituttaa. Itse olen sitä mieltä, että hyvä tavara myy itse itsensä ja olen ostopäätöksen sisään tullessani tehnyt. Eihän kenenkään rahat riittäisi mihinkään jos aina ostaisi heräteostoksena jotain mitä myyjää tyrkyttää. Ostan tarpeeseen, en siksi, että kuluttaisin mahdollisimman paljon rahaa. Itse vältän kaikkia kauppoja joissa tiedän tyrkytyskulttuuria olevan. Ostan mieluummin netistä maailmalta.
[/quote]
Mutta mistä asiakas voi tietää kaikista palveluista, tavaroista, mahdollisuuksista jos hänelle ei niistä kerro?
[/quote]
Meillä ne tuputettavat tuotteet on kassan edessä joka ikisen asiakkaan nähtävillä isojen tarjouslappujen kanssa.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 19:28"][quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 19:23"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 19:10"]Tiesittekö muuten, että mikäli asiakkaalle tekee suosittelevaa myyntiä (te kutsutte sitä tyrkyttämiseksi, mutta sillä on myös oikeakin nimi) kokee asiakas että häntä on palveltu paremmin huolimatta siitä, onko hän tarttunut myyjän ehdottamiin tarjouksiin vai ei. Tästä on tehty tutkimuskin. [/quote]Minua se ainakin vituttaa. Itse olen sitä mieltä, että hyvä tavara myy itse itsensä ja olen ostopäätöksen sisään tullessani tehnyt. Eihän kenenkään rahat riittäisi mihinkään jos aina ostaisi heräteostoksena jotain mitä myyjää tyrkyttää. Ostan tarpeeseen, en siksi, että kuluttaisin mahdollisimman paljon rahaa. Itse vältän kaikkia kauppoja joissa tiedän tyrkytyskulttuuria olevan. Ostan mieluummin netistä maailmalta.
[/quote]
Mutta mistä asiakas voi tietää kaikista palveluista, tavaroista, mahdollisuuksista jos hänelle ei niistä kerro? Et sinäkään varmaan tunne koko yrityksen valikoimaa tai uutuus tuotteita. Vituttaako sekin jos tilaat kaksi lasia viiniä eikä myyjä kerro, että samalla rahalla olisit saanut tarjous viiniä koko pullon?
[/quote]Eihän minun tarvitsekaan tietää mitä kaikkea yritys kauppaa. Enkä tarvitse mitään muita mahdollisuuksia, koska olen tehnyt taustatyön kotona tarvitsemastani tuotteesta ja tulen neuvottelemaan ainoastaan kyseisen tuotteen hinnasta. Jos haluan kaksi lasia viiniä x, en halua tarjoustuotteena pullollista viiniä y.
Mulle ei kyllä tiimarissa tai postissa ole ikinä mitään tuputettu :0 postista tyyliin ajetaan pihalle kun on aina hirveesti jonoa..
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 19:30"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 19:15"][quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 19:10"] Tiesittekö muuten, että mikäli asiakkaalle tekee suosittelevaa myyntiä (te kutsutte sitä tyrkyttämiseksi, mutta sillä on myös oikeakin nimi) kokee asiakas että häntä on palveltu paremmin huolimatta siitä, onko hän tarttunut myyjän ehdottamiin tarjouksiin vai ei. Tästä on tehty tutkimuskin. [/quote]Olen itse entinen nykyisen tuputusketjun myyjä ja lähdin juuri kun tuo tyrkytyskulttuuri alkoi tehdä tuloaan. Eipä ole enää vuosiin tarvinnut olla huolissaan riittääkö tunteja vai ei ja tuleeko palkka vai ei. ap [/quote] No se ei ollut sinulle oikea työpaikka sitten. Mutta pysypä asiassa eli siinä palvelussa äläkä vedä palkkoja mukaan.
[/quote]Tuo yksi vastaaja kertoi että ajat ovat kovat ja kaikkea täytyy yrittää, siksi kerroin että ko. kaupasta lähtemisen jälkeen sain säännölliset tulot. ap
[/quote]
Niin, että parempi kun ihmisiä jää kotiin lorvimaan työttöminä jos olisi mahdollisuus myyntiä lisäämällä tarjota lisää työpaikkoja ihmisille?
[/quote]En minä ole työtön. Vaikka olet kyllä oikeassa siinä että jopa työttömänä jää asumistukineen jne. enemmän käteen kuin tuollaisissa osa-aikatöissä ap
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 19:24"][quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 19:18"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 19:10"]
Tiesittekö muuten, että mikäli asiakkaalle tekee suosittelevaa myyntiä (te kutsutte sitä tyrkyttämiseksi, mutta sillä on myös oikeakin nimi) kokee asiakas että häntä on palveltu paremmin huolimatta siitä, onko hän tarttunut myyjän ehdottamiin tarjouksiin vai ei. Tästä on tehty tutkimuskin.
[/quote]
Vaikea uskoa. Minua ainakin tympäisee kun soitan Hesarille ja valitan, ettei digilehti ole ilmestynyt ja aspa toisessa pahoittelee tilannetta ja lupaa sen korjaantuvan joskus ja alkaa samaan hengenvetoon tyrkyttää jotain Teema-lehteä, joka kuuluu tilaajalle mutta maksaa 24€. En koe sitä hyväksi palveluksi.
Samoin kun soitan Soneralle ja valitan netin toimivuutta ja ne alkavat kaupata jotain elokuvasysteemiä. Ei ole parempaa eikä edes hyvää asiakaspalvelua. Tämä on mennyt ihan käänteiseksi: enää ei soita puhelinmyyjät vaan soitatkin itse puhelinmyyjälle vaikka luulet soittavasi asiakaspalveluun.
[/quote]
Tympäiseekö sua sekin, että ravintolassa tarjoilija kertoo mitä annoksia kannattaa kokeilla tai mikä viini sopisi ruoan kanssa tai kertoo, että nyt olisi tarjolla kuohuviiniä 2 euroa/lasi? vai arvostatko enemmän tarjoilijaa, joka nakkaa listat pöytään ja kysyy mitä juot ja mitä syöt eikä kommunikoi sen enempää kanssasi?
[/quote]Kyllä minua tympäisee, jos minulle tarjotaan ilman tilausta kuoharia hintaa 2 euroa/lasi. Jos sitä haluaisin, niin tilaisin sitä, en pidä tyrkytyksestä. Leipokaa mieluummin kuoharilasinne hinta annoksiinne, jolloin voitte "tarjota" kuoharin asiakkaalle vaikka ravintolan tervehdyksenä asiakkailleen. Silloin jää taatusti parempi mieli kuin tuputuksesta ja lisäeurojen vinkumisesta.
En tykkää minäkään tuputtamisesta. Jos alkavat kovasti tuputtaa niin jätän ostokseni ostamatta ja lähden koko myymälästä. Vilassa tosiaan ärsyttää kun kassalla aletaan inkuttamaan, että onko mulla toppeja paidan alle tai sukkahousuja tai huivia . Seuaravan kerran kun joku myyjä niin tekee niin en osta sitäkään mitä ensin meinasin.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 19:32"]Joo. Postissa laitoin pakettia postiin, niin olis pitänyt väkisin ostaa sydämenmuotoinen geisha-rasia. Siis mitäh...
[/quote]
No kai vedit sille myyjälle hirveet kilarit siitä?
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 19:34"][quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 19:30"]
[/quote]
[/quote]En minä ole työtön. Vaikka olet kyllä oikeassa siinä että jopa työttömänä jää asumistukineen jne. enemmän käteen kuin tuollaisissa osa-aikatöissä ap
[/quote]
Mistä keksit että nää on osa-aikatöitä?
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 19:10"]
Tiesittekö muuten, että mikäli asiakkaalle tekee suosittelevaa myyntiä (te kutsutte sitä tyrkyttämiseksi, mutta sillä on myös oikeakin nimi) kokee asiakas että häntä on palveltu paremmin huolimatta siitä, onko hän tarttunut myyjän ehdottamiin tarjouksiin vai ei. Tästä on tehty tutkimuskin.
[/quote]
vai että oikein hutkimuskin...
minä kyllä kierrän kaukaa kaikki tuputuskaupat.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 19:34"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 19:30"]
[/quote]
[/quote]
öö.. mistä saat yli 2000 euroa työttömyyskorvauksia? Minä olen tienannut osa-aikatyössä n. 2000-2200e/kk, kiitos siitä, että teemme myyntiä niin on myös työtunteja. Jos ei olisi niin tienaisin varmaan puolet vähemmän työttömänä. En kyllä ymmärrä anteeksi vaan ihmistä, joka ihannoi enemmän työttömyyttä kuin työllistymistä.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 19:47"][quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 19:10"]
[/quote]
vai että oikein hutkimuskin...
minä kyllä kierrän kaukaa kaikki tuputuskaupat.
[/quote]
Lisämyynnin harjoittaminen ei ole myyjän hyppysissä, vaan sen käytöstä päättävät ylemmät tahot ja sen toteutumista valvotaan.
Tympäiseekö sua sekin, että ravintolassa tarjoilija kertoo mitä annoksia kannattaa kokeilla tai mikä viini sopisi ruoan kanssa tai kertoo, että nyt olisi tarjolla kuohuviiniä 2 euroa/lasi? vai arvostatko enemmän tarjoilijaa, joka nakkaa listat pöytään ja kysyy mitä juot ja mitä syöt eikä kommunikoi sen enempää kanssasi?
[/quote]
Et oikein ymmärtänyt ketjun aihetta? Esimerkkisi sopisi tänne vain jos ajateltaisiin että asiakas ei aikoisi ostaa annosta tai juomaa ja tarjoilijan tyrkytys saisi hänet muuttamaan mieltään. Tuo mistä puhut on avustusta annoksen valitsemisessa, ei suinkaan ylimääräisen annoksen tilaamista mikä olisi sitä tuputusta.
Vai tilaatko itse ensin vaikka pääruoan ja sitten tarjoilijan suosituksesta toisenkin pääruoan? Niinpä.
Toisekseen, taidat olla muutenkin aika typerän mustavalkoinen tyyppi. Vaihtoehtona ei siis ole kohteliasta käytöstä jos ei toivota tuputusta ("nakkaa listat pöytään")?
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 19:33"]olen tehnyt taustatyön kotona tarvitsemastani tuotteesta
[/quote]
Heh. Taidat viettää suhteettoman ajan netissä taustatyön kimpussa :). Kaikkea et kyllä sieltäkään löydä. Mutta ei se mitään, ole ihan rauhassa tapoihisi pinttynyt, joka ei koskaan tee mitään spontaanisti toisen suosittelemana.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 20:01"][quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 19:33"]olen tehnyt taustatyön kotona tarvitsemastani tuotteesta
[/quote]
Heh. Taidat viettää suhteettoman ajan netissä taustatyön kimpussa :). Kaikkea et kyllä sieltäkään löydä. Mutta ei se mitään, ole ihan rauhassa tapoihisi pinttynyt, joka ei koskaan tee mitään spontaanisti toisen suosittelemana.
[/quote]olet oikeassa, että en tee heräteostoksia. En osta tavaraa siksi, että sitä on saatavilla, vaan siksi, että tarvitse jotain. Enkä usein enää kivijalkakauppoja käytäkään. Niiden nettikauppoja korkeampia hintoja perustellaan myyjän asiantuntemuksen tuomalla lisäarvolla. Noh, tyrkytys tavarasta jota en tarvitse ei ole minulle riittävä lisäarvo vaan usein deal breaker ja jätän kokomaan kyseisestä liikkeestä ostamatta. Ja omien kokemusten perusteella ihan liian usein asiakas tietää tuotteesta enemmän kuin sitä kauppaava myyjä.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 19:23"]
[/quote]
Mutta mistä asiakas voi tietää kaikista palveluista, tavaroista, mahdollisuuksista jos hänelle ei niistä kerro? Et sinäkään varmaan tunne koko yrityksen valikoimaa tai uutuus tuotteita. Vituttaako sekin jos tilaat kaksi lasia viiniä eikä myyjä kerro, että samalla rahalla olisit saanut tarjous viiniä koko pullon?