Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle-Linna :naistenvankila

Vierailija
07.02.2022 |

kiva kun mirkun vaatteet sensuroidaan ettei isukki ja äippä näe ilman omia vaatteita

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Linna - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (2711)

Vierailija
1661/2711 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lindahan kertoi teostaan tullessaan vankilaan, että tuli oltua väärässä paikassa väärään aikaan.

Niinhän ne kaikki sanoo.

En siis puolustele tekoa, mietin vaan millaisessa tilanteessa tämä teko ollut..

Vierailija
1662/2711 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yli 70% vangeista oli kokenut pahoinpitelyä, henkistäväkivaltaa.

Parhaiten vankeja kuvasi lause ohjelmasta. Jos löydät vangin jolla ei ole mt-ongelmia, niin se vastasi lottovoittoa..

Mitä sitten? Vankilaan joutuvat ne, jotka ovat rikkoneet tarpeeksi törkeästi lakia. Eivät ne, joilla on mt-ongelmia, tai ne, jotka ovat kokeneet väkivaltaa, mutta eivät ole silti tehneet mitään pahaa. Vain ne, jotka ovat piittaamattomia yhteiskunnan laeista. Tausta ei vie vankilaan vaan toistuva piittaamattomuus säännöistä.

Vankilaan päätyä kun sun oma muistisairasisäsi alkaa puukottamaan äitiäsi ja ainoa mitä keksit tehdä on iskeä puukolla kerran selkään. Keski-suomen hovioikeuden mielestä olisi pitänyt soittaa ensi poliisi ja katsoa kun toinen puukotettaa kuoliaaksi. Onneksi hovi kumosi tuomion. Sitä ennen ehdit istua jopa pari vuotta vankilassa..

Mutta tämä tilannehan on ihan erilainen kuin näillä vangeilla, tuossa tapauksessa on käräjäoikeus tehnyt virheen, joka on sitten hovioikeudessa todettu. Ja syyttömänä istuneet vangit saavat valtiolta jälkikäteen korvauksen.

Mistä tiedät? Harvan vangin tuomion käsittelyä kuvattiin.

Olisivat he aivan varmasti kertoneet, jos olisi tällainen tilanne ollut ja mahdollisuus hovioikeudessa tuomion kumoamiseen. Janehan valitti hovioikeuteen (tuomio pysyi) ja Liljan valitus on myös ollut hovioikeudessa (tuomio pysyi) eikä korkein oikeus antanut valituslupaa.

Se on tietysti valitettavaa, että käräjäoikeudet tekevät luvattoman paljon tuomioita, joita hovioikeuden pitää sitten kumota. Käsittelyajat ovat myös liian pitkät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1663/2711 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan sarjaa esitetty mainosmielessä kaikissa maailman maissa jotta saamme tänne kaikki maailman vangit "kärsimään" tuomionsa. Kyllä sitten veetuttaa tämä nyky Suomi. 

Mistä sä olet saanut päähäsi, että vanki voi valita maan missä menee vankilaan? Kotimaahan voi pyytää siirtoa, mutta kakku istutaan siinä maassa, missä tuomio on luettu.

Kerrotko vähän tuota logiikkaa, että miten ne maailman vangit voisi tänne tulla?

Aussi-Janen logiikalla. Schengen-maihin tulevat huumekuljetukset kannattaa ohjata Suomen kautta koska täällä a) kiinnijäämisprosentti on alhainen, b) rangaistukset ovat naurettavan lyhyet ja c) vankilat ovat all-inclusive hotelleja.

No ei se Jane itse ole tuota keikkaa junaillut, varmasti ollut puhtaasti kuriiri joka on ruvennut hommaan rahapulassa. Joku muu tuon keikan on suunnitellut.

Vierailija
1664/2711 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lindahan kertoi teostaan tullessaan vankilaan, että tuli oltua väärässä paikassa väärään aikaan.

Niinhän ne kaikki sanoo.

En siis puolustele tekoa, mietin vaan millaisessa tilanteessa tämä teko ollut..

Itsepuolustustilanteessa, Johan se on tuhanteen kertaan todettu. Mutta säälitään nyt kaikki yhdessä sitä joka ensimmäisenä aloitti väkivallan. Voi voi uhri parkaa.

Vierailija
1665/2711 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

hämmästelen. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä ihmiset eivät muutu koskaan. Ovat jo alunalkaen luonnehäiriöisiä. Sääliksi käy lapsensa. Ja näiden naisten  kohdalla jo ulkonäkö kertoo kaiken olennaisen. Ihan  jopa pikkulapsen äidistäkin. Eivät todella ansaitse olla äitejä kenellekään.

Olipas kauniisti kirjoitettu! Ihan sydäntä lämmiittää tälläiset yhteiskunnan mallikansalaiset, jotka ei ikinä tee mitään virheitä.

Täällä kirjoitelee liki 20v huumeita käyttänyt, vankilassa ollut rikollinen. Kirjoitan tätä Sosiaaliasemalla, omalla TYÖpisteelläni. Olen siis töissä aikuissosiaalityön kokemusasintuntijana. Työni on todella mielenkiintoista ja nään paljon erilaisia ihmiskohtaloita.

Minulla ei olisi tätä mahtavaa työpaikkaa jos olisinpäässyt elämässä helpolla. Se mitä mun "entisessä elämässä" on tapahtunut, on johtanut siihen että saann olla töissä tääällä.

Eli kyllä ne muuttuu.

Entiset nistit ja muut kilipäät = "kokemusasiantuntija".

Jep, jep!

Vierailija
1666/2711 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on mt-ongelmia, menettänyt vanhempani ja kaiken elämässäni silti en ole vankilassa.

Hakkasiko vanhemmat sinua?

Isä antoi nahkaremmistä. Siksi koulun jälkeen vietin aikaa kaupassa ja monesti työntekijät tulivat minulta kysymään kun tuijottelin karkkihyllyä muutaman tunnin ajan... Silloin jopa mietin karkkien varastamista.

Vereslihalla oli persaus kun isä humalassa antoi remmiä :( Silti en ole tehnyt ikinä mitään rikosta.

Olen tosi pahoillani puolestasi ja toivon sinulle kaikkea hyvää. Jos isäsi on hengissä, toivottavasti et ole hänen kanssaan tekemisissä.

Vierailija
1667/2711 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hämmästelen. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä ihmiset eivät muutu koskaan. Ovat jo alunalkaen luonnehäiriöisiä. Sääliksi käy lapsensa. Ja näiden naisten  kohdalla jo ulkonäkö kertoo kaiken olennaisen. Ihan  jopa pikkulapsen äidistäkin. Eivät todella ansaitse olla äitejä kenellekään.

Olipas kauniisti kirjoitettu! Ihan sydäntä lämmiittää tälläiset yhteiskunnan mallikansalaiset, jotka ei ikinä tee mitään virheitä.

Täällä kirjoitelee liki 20v huumeita käyttänyt, vankilassa ollut rikollinen. Kirjoitan tätä Sosiaaliasemalla, omalla TYÖpisteelläni. Olen siis töissä aikuissosiaalityön kokemusasintuntijana. Työni on todella mielenkiintoista ja nään paljon erilaisia ihmiskohtaloita.

Minulla ei olisi tätä mahtavaa työpaikkaa jos olisinpäässyt elämässä helpolla. Se mitä mun "entisessä elämässä" on tapahtunut, on johtanut siihen että saann olla töissä tääällä.

Eli kyllä ne muuttuu.

Entiset nistit ja muut kilipäät = "kokemusasiantuntija".

Jep, jep!

Eli nistiydestäkään ei saa parantua, että aaveemamma saisi paremmuudentunteensa?

Jep, jep!

Kyllä en minä menisi töihin huumeriippuvaisia auttamaan. Mitä mä niille sanoisin? Mitäs et tehny niinku mä? Varmaan auttaisi kauheasti.

Vierailija
1668/2711 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on kyllä aivan kauhean kostonhimoista ja verenhimoista jengiä joilta puuttuu kaikki empatia. Ja täysin vanhanaikaiset käsitykset rikosseuraamustoiminnasta.

Kuten vankilanjohtajakin kertoi, käytännössä ei ole olemassa naisvankia joka ei ole itse uhri. He ovat käytännössä kaikki traumataustaisia, ja tavoite on etteivät he traumatisoidu lisää vankilassa vaan saisivat elämänsä kuntoon. Heillä on yleensä väkivaltainen, hyväksikäyttöä täynnä oleva tausta, ja naisen väkivaltarikoskin on lähes aina pitkään pahoinpidellyttä puolisoa kohtaan.

Psykopaatteja he eivät ole, heitä on 1-2 % väestöstä, miehiin painottuen.

Rangaistus on vapauden menettäminen, sen lisäksi ei tule eikä kannata tehdä mitään kaltoinkohtelua. Vapauden menettäminen on valtavan raskas rangaistus, mikä sarjassa tuodaankin monin tavoin esiin. Kaikki muu tähtää kuntoutukseen ja uusintarikollisuuden estämiseen.

Täällä ihmiset olettavat vissiin että vangin pitäisi viettää koko vankiaika valitellen että oivoivoi kun olen niin paha ihminen antakaa anteeksi, ja totta kai kameroille sama. Oikeasti se ei mene näin. Valtaosa varmasti katuu - jos katuminen on mahdollista, aika harvoin nimittäin kyse mistään hallitusti tilanteesta joka olisi ollut helppo estää vaan kaoottisesta sellaisesta. Ovat vaan käsitelleet asian ja turha siitä on jauhaa.

Jokainen valittaa arjessaan, se on normaalia. Vangeilla on oikeutensa, ja totta kai jos jokin niistä puuttuu, se harmittaa. Pitäisikö vain olla että minulla on oikeus radioon, radiota ei ole mutta oivoi en minä kauhea syntinen radiota tarvitse? Kun elämänpiiri on hyvin rajoitettu, pienistä asioista tulee tärkeää.

Vangit ovat ihmisiä kuten me kaikki muutkin, ja he ansaitsevat oikeutensa, ihmisarvoisen elämän, ja mahdollisuuden kuntoutua. On tutkitusti niin, että mitä enemmän ihmisarvoinen elämä vankilassa toteutuu, sitä vähemmän uusitaan. Näistä jenkkivankiloiden kauheuksista joista täällä fantasioidaan on turha fantasioida - itse asiassa mitä kauheampi vankila sitä todennäköisemmin sinne palataan.

Kyllä naisissakin on psykopaatteja, monessa elinkautisvangissa on antisosiaalisia piirteitä. Älä nyt sentään unohda herttaista vanhusten suosikki-hoitajaa Aino Nykoppia, joka on sarjamurhaaja JA psykopaatti. Ja oli oikeasti vanhusten suosikkihoitsu.

Vierailija
1669/2711 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua Liljan iloinen hymyily ei hämännyt yhtään. Kylmäävä nainen.  Jos meikit ja korvikset poistaisi, näyttäisi  Kathy Batesin roolihahmolta "Piinassa!"

Vierailija
1670/2711 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja huomatkaa, että eivät kaikki saa persoonallisuushäiriöistä täyttä diagnoosia. On myös olemassa sekamuotoinen persoonallisuushäiriö. Persoonallisuudessa voi olla narsistisia ja antisosiaalisia piirteitä (enemmän kuitenkin kuin tavallisella pulliaisella), mutta ei täytä vaan kummankaan diagnoosia. Silti tämän kaltaiset ihmiset käyttäytyvät niin, että se aiheuttaa yhtälailla ongelmia itselleen ja ympäristölleen.

Vierailija
1671/2711 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sille Tiinan koiralle tapahtui? Kuoliko sinä aikana kun Tiina oli istumassa?

Miksi näillä luusereilla pitääkin aina olla lapsia ja/ tai lemmikkejä?

Vierailija
1672/2711 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se Aussi näyttää naamasta rikostutkija Seppo Sillanpäältä. 

Vierailija
1673/2711 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se Aussi näyttää naamasta rikostutkija Seppo Sillanpäältä. 

Ja Lilja näyttää Sanna Sillanpäältä.

Vierailija
1674/2711 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä myös Mirella on kylmäävän oloinen. Puhuu hyytävällä tavalla. Tuleva ammattirikollinen. Olen nyt nähnyt vasta tän ekan jakson. Aussimummoa ihmettelen tosiaan. Aivan järkkyä, että noilla ihmisillä on paremmat olot kuin joillain vapaana elävillä, köyhillä ja kunnollisilla ihmisillä.

Vierailija
1675/2711 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä myös Mirella on kylmäävän oloinen. Puhuu hyytävällä tavalla. Tuleva ammattirikollinen. Olen nyt nähnyt vasta tän ekan jakson. Aussimummoa ihmettelen tosiaan. Aivan järkkyä, että noilla ihmisillä on paremmat olot kuin joillain vapaana elävillä, köyhillä ja kunnollisilla ihmisillä.

Miten niin tuleva?

Vierailija
1676/2711 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh tämä Lilja on siis Lilya Lehtonen joka julmasti polt t o m u rrr hasi kehitysvammaiset kaksi sukulaistaan :(  Tai toinen oli kehitysvammainen, toinen jotenkin muuten puolustuskyvytön. Karsea ihminen. Vain 98 syntynyt, luulin yli kolmekymppiseksi. "Normaalin" oloinen, mutta sitten kykenevä tekemään tuollaista.

Mitenköhän se on noiden vartijoiden luonteenlaadun ja täyspäisyyden kanssa. Vaikuttaa siltä, että ainakin osalla erona on vaan se, että ovat kaltereitten tällä puolen. Varsinkin se mustapäinen akka on todella vittumaisen ja paljoon pystyvän oloinen, jos sopiva tilanne tulee eteen. Ihan tulee kylmät väreet kuuntelemisesta ja katselemisesta, hyi olkoon. Hyvä, että sarja esittelee molemmat osapuolet, vaikka on luultavasti vain pintapuolinen kuvaus.

Vierailija
1677/2711 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vartijoista pulaa. Siellä olisi työpaikkoja, työttömät!

Joskus aikoinaan tuota työtä tarjottiin minulle tutkintoni jatkoksi ja vieläpä erittäin hyvällä palkanlisällä. Käytyäni tutustumassa parissa vankeinhoitolaitoksessa totesin, että en ole riittävän patologinen psyykeltäni menestyäkseni tehtävässä.

Vierailija
1678/2711 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vikasta jaksosta poistettu Lindan ja poikansa yhteistä ”leikkihetkitapaamista” Vanajassa?

Mä katsoin kaikki jaksot samana päivänä kun tulivat Areenaan, eikä silloinkaan ollut mitään yhteisiä leikkihetkitapaamisia Vanajassa? Se yksi tapaaminen oli jossain aiemmassa jaksossa, mutta siinä oli vielä siellä suljetun vankilan puolella. Tahallaanko täällä provoillaan?

Vikassa jaksossa on se leikkihetkitapaaminen.

Vierailija
1679/2711 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on mt-ongelmia, menettänyt vanhempani ja kaiken elämässäni silti en ole vankilassa.

Hakkasiko vanhemmat sinua?

Isä antoi nahkaremmistä. Siksi koulun jälkeen vietin aikaa kaupassa ja monesti työntekijät tulivat minulta kysymään kun tuijottelin karkkihyllyä muutaman tunnin ajan... Silloin jopa mietin karkkien varastamista.

Miksi sitä remmiä tuli ?

Vierailija
1680/2711 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vankilaelämää markkinoidaan taas. Miten tuonne pääsee?

Et sinä vankilaan halua nistien, koulukiusaajien, luonnevikaisten ja pullistelijoiden keskelle. Et todellakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan