Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle-Linna :naistenvankila

Vierailija
07.02.2022 |

kiva kun mirkun vaatteet sensuroidaan ettei isukki ja äippä näe ilman omia vaatteita

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Linna - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (2711)

Vierailija
1681/2711 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä myös Mirella on kylmäävän oloinen. Puhuu hyytävällä tavalla. Tuleva ammattirikollinen. Olen nyt nähnyt vasta tän ekan jakson. Aussimummoa ihmettelen tosiaan. Aivan järkkyä, että noilla ihmisillä on paremmat olot kuin joillain vapaana elävillä, köyhillä ja kunnollisilla ihmisillä.

Mirellalla jo monta tuomiota, joten on jo tavallaan ammattirikollinen. Eikä näyttänyt hänellä olevan mitään suunnitelmia koulutuksen tai työn suhteen vaikka nuori ihminen on. Äitinsä sai rahanpesusta syytteen, kun Mirella laittoi osan petoksilla hankkimistaan rahoista äitinsä tilille. Ei tuolla vankilassa hääviä kuitenkaan ole ellei ole riittävän kova ja kylmä tyyppi. Esim.sakkovangeilla aika rajua olla tuolla murhaajien, huumekauppiaiden ym seurassa.

Vierailija
1682/2711 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aussimummelilla ei tainnut olla läheisiä paljoa edes kotimaassaan? Mies kuoli ja oli vain se yksi etäisen oloinen naistuttava jonka kanssa välillä skypetteli. Luulisi että tuon ikäisellä mummelilla olisi sukulaisia ja muita ystäviä?

Tästä voisi päätellä että jotain vikaa on persoonallisuudessa kun ei ole oikeastaan ketään läheisiä ihmisiä.

Oli pikkasen yksinkertainen ihminen. Vikisi koko ajan, miksei muut puhu englanniksi. Itse valitsi istua tuomionsa Suomessa...

Meillä tuli ulkkis töihin, ja sovittiin, että puhutaan englanniksi työasiat, että hänkin pysyy kärryillä. Aluksi kaikki yrittikin sanoa pari lausetta englanniksi, mutta ei mennyt kauan, kun kaikki puhui vain suomeksi, esimiehet ensimmäisinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1683/2711 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä myös Mirella on kylmäävän oloinen. Puhuu hyytävällä tavalla. Tuleva ammattirikollinen. Olen nyt nähnyt vasta tän ekan jakson. Aussimummoa ihmettelen tosiaan. Aivan järkkyä, että noilla ihmisillä on paremmat olot kuin joillain vapaana elävillä, köyhillä ja kunnollisilla ihmisillä.

Mirellalla jo monta tuomiota, joten on jo tavallaan ammattirikollinen. Eikä näyttänyt hänellä olevan mitään suunnitelmia koulutuksen tai työn suhteen vaikka nuori ihminen on. Äitinsä sai rahanpesusta syytteen, kun Mirella laittoi osan petoksilla hankkimistaan rahoista äitinsä tilille. Ei tuolla vankilassa hääviä kuitenkaan ole ellei ole riittävän kova ja kylmä tyyppi. Esim.sakkovangeilla aika rajua olla tuolla murhaajien, huumekauppiaiden ym seurassa.

Venkula, eikä muuksi muutu. Onko sen äitikin rahtihame? Mistä Mirella on saanut siniset silmät? Yleensähän noilla on aina tummat silmät.

Vierailija
1684/2711 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vikasta jaksosta poistettu Lindan ja poikansa yhteistä ”leikkihetkitapaamista” Vanajassa?

Mä katsoin kaikki jaksot samana päivänä kun tulivat Areenaan, eikä silloinkaan ollut mitään yhteisiä leikkihetkitapaamisia Vanajassa? Se yksi tapaaminen oli jossain aiemmassa jaksossa, mutta siinä oli vielä siellä suljetun vankilan puolella. Tahallaanko täällä provoillaan?

Vikassa jaksossa on se leikkihetkitapaaminen.

Ei ole. Se on leikattu pois. Vika jakso oli hetken aikaa poissa Areenasta.

Vierailija
1685/2711 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveätä nyssäkkäelämää tuo touhu. Miksi niille kaikille ei anneta jotain isoja kahvallisia muovikasseja, kun kaikkia selvästi ärsyttää tuo muovipussien kanssa nuhraaminen. Tiinalla varsinkin oli jotain hirveätä lumppua kuutiometrin verran ja aussilla niitä rumia neuleita.

Vierailija
1686/2711 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua Liljan iloinen hymyily ei hämännyt yhtään. Kylmäävä nainen.  Jos meikit ja korvikset poistaisi, näyttäisi  Kathy Batesin roolihahmolta "Piinassa!"

Tämä! Mietin just että ketä hän muistuttaa.

Vierailija
1687/2711 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua Liljan iloinen hymyily ei hämännyt yhtään. Kylmäävä nainen.  Jos meikit ja korvikset poistaisi, näyttäisi  Kathy Batesin roolihahmolta "Piinassa!"

Tämä! Mietin just että ketä hän muistuttaa.

Mulle taas tulee hänestä mieleen aikoinaan My exploration- nimistä blogia pitänyt nainen. Olikohan Emma niminen?

Vierailija
1688/2711 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mirellalle ammatti? Seuraava tangokuningatar, kun nyt on jo julkkis ja laulanut telkussa.

Näyttelijä. Niin hyvin veti tuota uskovaisen roolia ettei tartte vanhempien hävetä.

Minusta ei tuota(kaan) roolia vetänyt hyvin, kovasti päälleliimatulta ja ohuelta vaikutti uskovaisuus.

Vierailija
1689/2711 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaako kukaan mitä se Lilya huudatti aikoinaan äitylit- ryhmässä? Toinen linnatapaus oli joku Petra, joka kans oli todella paljon äänessä netissä näillä palstoilla aikoinaan. 

Vierailija
1690/2711 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveätä nyssäkkäelämää tuo touhu. Miksi niille kaikille ei anneta jotain isoja kahvallisia muovikasseja, kun kaikkia selvästi ärsyttää tuo muovipussien kanssa nuhraaminen. Tiinalla varsinkin oli jotain hirveätä lumppua kuutiometrin verran ja aussilla niitä rumia neuleita.

Totta. Kaikille oli kertynyt runsaasti kantamuksia.

Vierailija
1691/2711 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on kyllä aivan kauhean kostonhimoista ja verenhimoista jengiä joilta puuttuu kaikki empatia. Ja täysin vanhanaikaiset käsitykset rikosseuraamustoiminnasta.

Kuten vankilanjohtajakin kertoi, käytännössä ei ole olemassa naisvankia joka ei ole itse uhri. He ovat käytännössä kaikki traumataustaisia, ja tavoite on etteivät he traumatisoidu lisää vankilassa vaan saisivat elämänsä kuntoon. Heillä on yleensä väkivaltainen, hyväksikäyttöä täynnä oleva tausta, ja naisen väkivaltarikoskin on lähes aina pitkään pahoinpidellyttä puolisoa kohtaan.

Psykopaatteja he eivät ole, heitä on 1-2 % väestöstä, miehiin painottuen.

Rangaistus on vapauden menettäminen, sen lisäksi ei tule eikä kannata tehdä mitään kaltoinkohtelua. Vapauden menettäminen on valtavan raskas rangaistus, mikä sarjassa tuodaankin monin tavoin esiin. Kaikki muu tähtää kuntoutukseen ja uusintarikollisuuden estämiseen.

Täällä ihmiset olettavat vissiin että vangin pitäisi viettää koko vankiaika valitellen että oivoivoi kun olen niin paha ihminen antakaa anteeksi, ja totta kai kameroille sama. Oikeasti se ei mene näin. Valtaosa varmasti katuu - jos katuminen on mahdollista, aika harvoin nimittäin kyse mistään hallitusti tilanteesta joka olisi ollut helppo estää vaan kaoottisesta sellaisesta. Ovat vaan käsitelleet asian ja turha siitä on jauhaa.

Jokainen valittaa arjessaan, se on normaalia. Vangeilla on oikeutensa, ja totta kai jos jokin niistä puuttuu, se harmittaa. Pitäisikö vain olla että minulla on oikeus radioon, radiota ei ole mutta oivoi en minä kauhea syntinen radiota tarvitse? Kun elämänpiiri on hyvin rajoitettu, pienistä asioista tulee tärkeää.

Vangit ovat ihmisiä kuten me kaikki muutkin, ja he ansaitsevat oikeutensa, ihmisarvoisen elämän, ja mahdollisuuden kuntoutua. On tutkitusti niin, että mitä enemmän ihmisarvoinen elämä vankilassa toteutuu, sitä vähemmän uusitaan. Näistä jenkkivankiloiden kauheuksista joista täällä fantasioidaan on turha fantasioida - itse asiassa mitä kauheampi vankila sitä todennäköisemmin sinne palataan.

Ai empatiaa kylmäveristä polttomurhaajaa kohtaan?!!!! Onko sulla kaikki muumit laaksossa?🤭 Olet helvetin sekaisin

Vierailija
1692/2711 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kirveskohtaus oli vielä tallella. alussa tosin Lindan puheen aikana, kun kaikki keräs marjoja, yhtäkkiä vartija totesi jotain karviaisista. Oli aika outoon kohtaan sijoitettu kommentti, joten mietin et paikattiinko sillä jotai aiempaa kommenttia vai oliko muuten vaan tökerö kohta. En ehtinyt aiemmin katsoa vikaa jaksoa, ennen kuin se kävi pois jakelusta

En muista mitään karviaiskommenttia kun itse katsoin pari päivää sitten. Mutta miksi ihmeessä siihen olisi jokin tuollainen ihan random-juttu lisätty..? Ehken vain muista. 

Kyllä vartja huudahti jotain karviaisista ja vaikutti kuin kohtausta olisi leikattu.

Sanoi, että nyt saitte leipomuksiinne marjoja,tms.

Vierailija
1693/2711 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aussimummelilla ei tainnut olla läheisiä paljoa edes kotimaassaan? Mies kuoli ja oli vain se yksi etäisen oloinen naistuttava jonka kanssa välillä skypetteli. Luulisi että tuon ikäisellä mummelilla olisi sukulaisia ja muita ystäviä?

Tästä voisi päätellä että jotain vikaa on persoonallisuudessa kun ei ole oikeastaan ketään läheisiä ihmisiä.

Oli pikkasen yksinkertainen ihminen. Vikisi koko ajan, miksei muut puhu englanniksi. Itse valitsi istua tuomionsa Suomessa...

Meillä tuli ulkkis töihin, ja sovittiin, että puhutaan englanniksi työasiat, että hänkin pysyy kärryillä. Aluksi kaikki yrittikin sanoa pari lausetta englanniksi, mutta ei mennyt kauan, kun kaikki puhui vain suomeksi, esimiehet ensimmäisinä.

Pitää myös muistaa, että kaikki ei osaa englantia. On tosi ahdistavaa jos pitää puhua vieläpä jossain isossa porukassa.

Vierailija
1694/2711 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on kyllä aivan kauhean kostonhimoista ja verenhimoista jengiä joilta puuttuu kaikki empatia. Ja täysin vanhanaikaiset käsitykset rikosseuraamustoiminnasta.

Kuten vankilanjohtajakin kertoi, käytännössä ei ole olemassa naisvankia joka ei ole itse uhri. He ovat käytännössä kaikki traumataustaisia, ja tavoite on etteivät he traumatisoidu lisää vankilassa vaan saisivat elämänsä kuntoon. Heillä on yleensä väkivaltainen, hyväksikäyttöä täynnä oleva tausta, ja naisen väkivaltarikoskin on lähes aina pitkään pahoinpidellyttä puolisoa kohtaan.

Psykopaatteja he eivät ole, heitä on 1-2 % väestöstä, miehiin painottuen.

Rangaistus on vapauden menettäminen, sen lisäksi ei tule eikä kannata tehdä mitään kaltoinkohtelua. Vapauden menettäminen on valtavan raskas rangaistus, mikä sarjassa tuodaankin monin tavoin esiin. Kaikki muu tähtää kuntoutukseen ja uusintarikollisuuden estämiseen.

Täällä ihmiset olettavat vissiin että vangin pitäisi viettää koko vankiaika valitellen että oivoivoi kun olen niin paha ihminen antakaa anteeksi, ja totta kai kameroille sama. Oikeasti se ei mene näin. Valtaosa varmasti katuu - jos katuminen on mahdollista, aika harvoin nimittäin kyse mistään hallitusti tilanteesta joka olisi ollut helppo estää vaan kaoottisesta sellaisesta. Ovat vaan käsitelleet asian ja turha siitä on jauhaa.

Jokainen valittaa arjessaan, se on normaalia. Vangeilla on oikeutensa, ja totta kai jos jokin niistä puuttuu, se harmittaa. Pitäisikö vain olla että minulla on oikeus radioon, radiota ei ole mutta oivoi en minä kauhea syntinen radiota tarvitse? Kun elämänpiiri on hyvin rajoitettu, pienistä asioista tulee tärkeää.

Vangit ovat ihmisiä kuten me kaikki muutkin, ja he ansaitsevat oikeutensa, ihmisarvoisen elämän, ja mahdollisuuden kuntoutua. On tutkitusti niin, että mitä enemmän ihmisarvoinen elämä vankilassa toteutuu, sitä vähemmän uusitaan. Näistä jenkkivankiloiden kauheuksista joista täällä fantasioidaan on turha fantasioida - itse asiassa mitä kauheampi vankila sitä todennäköisemmin sinne palataan.

Ai empatiaa kylmäveristä polttomurhaajaa kohtaan?!!!! Onko sulla kaikki muumit laaksossa?🤭 Olet helvetin sekaisin

Turha on kaltaisellesi mustavalkoiselle, ehkä vähän vähemmän älykkäälle, yrittää edes selittää…

Vierailija
1695/2711 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että joku on tehnyt rikoksen ja joutunut vankilaan ei tarkoita sitä että hän valehtelee kaikesta ja koko ajan. Lapsellista porukkaa täällä.

Vierailija
1696/2711 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että joku on tehnyt rikoksen ja joutunut vankilaan ei tarkoita sitä että hän valehtelee kaikesta ja koko ajan. Lapsellista porukkaa täällä.

No kun se on niin paljon helpompaa ajatella kaikki vankilassa olevat pahoina valehtelijapsykoina ja vankilalta säästyneet hyvinä ihmisinä. Ei tarvitse rasittaa aivoja monimutkaisella ajattelulla, kun kaikelle ja kaikille on valmis lokero.

Vierailija
1697/2711 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos unohdetaan kokonaan se että tuo Lilya on elinkautisvanki, niin pitäisitkö hänestä työkaverina?

peukku ylös=neutraali tai pitäisit,

peukku alas=et pitäisi.

Kun musta tuntuu että samanlaisia naisia on työporukoissa aina muutama, ja he sosiaalisuudellaan saavat jotenkin ihmiset puolelleen. Kukaan ei tietenkään halua näyttää vakiduunissa ettei joku miellytä ja seuravat sitä joukkoharhaa. Kärkkäitä, sanovat suoraan ja on temperamentti, vähän "wt" jos voi rumasti kuvailla. Mä olen aina hämmentynyt siitä että nää ihmiset pyörittää koko hommaa, enkä voi sanoa tykkääväni.

Vierailija
1698/2711 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos unohdetaan kokonaan se että tuo Lilya on elinkautisvanki, niin pitäisitkö hänestä työkaverina?

peukku ylös=neutraali tai pitäisit,

peukku alas=et pitäisi.

Kun musta tuntuu että samanlaisia naisia on työporukoissa aina muutama, ja he sosiaalisuudellaan saavat jotenkin ihmiset puolelleen. Kukaan ei tietenkään halua näyttää vakiduunissa ettei joku miellytä ja seuravat sitä joukkoharhaa. Kärkkäitä, sanovat suoraan ja on temperamentti, vähän "wt" jos voi rumasti kuvailla. Mä olen aina hämmentynyt siitä että nää ihmiset pyörittää koko hommaa, enkä voi sanoa tykkääväni.

Totta että tämäntyyppiset ihmiset saavat sosiaalisuudellaan ihmiset alkuun puolelleen ja saavat helposti ystäviä. Mutta ajan kanssa todellinen luonne paljastuu ja ihmiset alkavat vieroksua. Varsinkin, kun tämmöiset tyypit alkavat usein lainata rahaa, mutta eivät maksa takaisin, tai pyytävät tekemään töitä, jotka heidän itsensä pitäisi tehdä.

Vierailija
1699/2711 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EI mutta suurin osa on todellisuudessa tällaisia. Ei sinne vankilaan kovin helposti päädytä Suomessa. 

Vierailija
1700/2711 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun se on niin paljon helpompaa ajatella kaikki vankilassa olevat pahoina valehtelijapsykoina ja vankilalta säästyneet hyvinä ihmisinä. Ei tarvitse rasittaa aivoja monimutkaisella ajattelulla, kun kaikelle ja kaikille on valmis lokero.

Ihan oikeastiko sulla riittää ymmärrystä ja empatiaa Jammu Siltavuorta tai Michael Penttilää kohtaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän