Yle-Linna :naistenvankila
kiva kun mirkun vaatteet sensuroidaan ettei isukki ja äippä näe ilman omia vaatteita
Katso lähetysajat : Linna - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (2711)
Vierailija kirjoitti:
Ai et oikeasti tajua miksi joku, iästä tms. riippumatta saattaisi mahdollisesti "haluta" huumekuriiriksi? Ootpa ihmeän ämpärissä kasvanut jos et osaa lainkaan kuvitella mitä syitä ihmisellä voisi olla ryhtyä niin riskikkääseen toimintaan :))
Tässä sinulle muutama esimerkki:
-ei mitään menetettävää, ihan sama jääkö kiinni vai ei, kaikki on jo mennyt.
-raha
-uhkailu/kiristys, ja jos vielä uhka koskee jotakuta itselle tärkeää saattaa se painaa enemmän kuin oma kohtalo.
-huijaus/pyramidihuijaus/kavallus/petos
Ja kaikki yllämainitut joko vapaasti omasta tahdosta tahallaan tai tietämättä, hyvässä uskossa.
Ja koska joku kuitenkin alkaa vinkumaan niin ei, en kannata huumeita, salakujetusta tai mitään kartellia ja hämäräbisneksiä. Vituttaa vaan kun ihmiset on niin lapsia ettei osaa ollenkaan asettua toisen ihmisen asemaan ja kuvitellakaan, että joku toinen voisi toimia toisin kuin itse.
Samaa mieltä, mie luulen, että Mirella on jo omissa rikoksissaan siinä vaiheessa, että ei merkkaa, jääkö kiinni vai ei. Niin keposesti hän jutteli asioistaan eikä edes tiennyt, tuleeko uudestaan. Linnakierre on usein elämäntapa eikä se välttämättä liity roomaani´kulttuuriin. `
Mirella taisi pitää suurenakin ihmisoikeusrikkomuksena kun EILEN viimeksi oli saanut Skypettää miehelleen. Miten nuo raamattua pläräävät uskisromanit selittävät rikoksensa? Eivätkö osaa lukea pyhää kirjaansa?
Vierailija kirjoitti:
Ensinnä sterilisaatio ja ennen vapautusta lopotomia.
Eli lopunelämän laitoshoito on sinusta ratkaisu? Ei ole ihan halpaa lystiä. T nimim. Ysärillä lobotomiapotilaita hoitanut. En tiedä vastasinko oikein, koska lopotomia on minulle vieras termi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensinnä sterilisaatio ja ennen vapautusta lopotomia.
Eli lopunelämän laitoshoito on sinusta ratkaisu? Ei ole ihan halpaa lystiä. T nimim. Ysärillä lobotomiapotilaita hoitanut. En tiedä vastasinko oikein, koska lopotomia on minulle vieras termi
Itse olisin valmis maksamaan enemmänkin veroja, jos uusijarikolliset voitaisiin määrätä loppuelämän kestävään pakkohoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi jeesus näitä aneen myyjiä. "Minä, joka luon valon ja luon pimeyden ja tuotan yhtä lailla onnen ja onnettomuuden. Minä olen herra. Ja kaiken tämän minä teen". Uskosta ei löydy muuta kuin pimeyttä ja uskovaisia jotka sallivat pimeyden herran tahtona. Uskovaiset lukitsee ovensa, vetää verhot ikkunoihin, sulkevat korvansa kun maailma huutaa apua ja hokevat mantraa jumalan tahto tapahtuu.
Voi sentään, ei näin ehdottomia kannanottoja.
Luusyöpään kuoleva sylilapsi varmasti osaa arvostaa vähemmän ehdottomia kannanottoja?
Mitä ihmettä tämä kommentti tarkoittaa, valaise vähän, kirjoittaja.
"Näytä aiemmat lainaukset"?
Vierailija kirjoitti:
Mirella taisi pitää suurenakin ihmisoikeusrikkomuksena kun EILEN viimeksi oli saanut Skypettää miehelleen. Miten nuo raamattua pläräävät uskisromanit selittävät rikoksensa? Eivätkö osaa lukea pyhää kirjaansa?
Mun suvussa ja tutuissa on ihmisiä jotka ovat aktiivisia helluntaiseurakunnassa ja vapaaseurakunnassa. Hekin ovat ymmällään tämän tietyn kansanosan käytöksestä. Tämä tietty ryhmä käy ahkerasti tilaisuuksissa, käyttäytyy siellä hyvin, laulaa kauniisti kuten Mirellakin, ja vaikuttaa vilpittömältä uskossaan. Silti on hyvin tiedossa että osa porukasta (ei kaikki) harrastaa varastelua.
Ilmeisesti nämä vaan kasvavat siihen että rikollisuus ja uskonnollisuus voivat kulkea käsi kädessä. Oikeuttavat sen itselleen eivätkä kyseenalaista.
Tuo Linna, 8 jaksoa, tuli Yle Areenan kautta katsottavaksi, urakkahan siitä piti ottaa, illalla katsoin 6 jaksoa, kolmisen tuntia, vai muistanko määrän oikein? Oli miten oli, yöllä 02.00 asti katsoin alun, aamulle jäi vielä 2 jaksoa, eli tunti, sen katsoin sitten aamulla ensi töiksi.
Lusiminen naisten talossa kävi tutummaksi, moderni talo on, uusi ja erikoinen, ei ole meillä ennen ollut tuollaisia, 1800-luvun tiilitalot on oma lukunsa, ei ole huonosti tehtyjä, kun ovat vielä pystyssä ja kunnossa, Mikkeli, Vaasa, Kuopio, Nokka, Häme, siinäkö ne?
Hienoin on melkein Vaasa, paikka meren rannalla, lahden pohjukassa hovioikeus ja Suomen ilmavoimien muistokivi, 06.03.1918 laskeutunut meren jäälle ilmavoimien ensimmäinen virallinen lentokone, Thulin Ruotsista lennettynä.
Vintissä olen nähnyt häjyjen kahlehet, on huippua!
Mauno Voutilainen
Kun on lapsia tänne synnyttänyt, niin äidin paikka on lapsensa luona, pitämässä huolta pienestä, eikä missään vanklassa lusimassa jotain jekkukakkua!
Tollaset naiset ovat alinta kastia joita edes äitiys ja oma lapsi ei saa järkiinsä.
Jokos vankiloissa on vegaaniruoka?
Todellakin inhottavan oloinen !
Vierailija kirjoitti:
Raamattu kourassa jatkuvasti ja sit puhelimessa sanoo jollekin et sut pitäs hakata kunnolla... Ilmeisesti joku ei ollut soittanut tms.
Hyvin kevyesti tuli t jo hakkausjuttu. No Ok, voi olla vitsillä, mutta ei tuntemani uskovat vaan käytä tuollaista kieltä!!!!
Kuinka hitossa noi Tiinan kaverit kehtaa olla mukana tossa pätkässä viemässä Tiinaa linnaan? Mää en ainakaan kehtaisi kuskata autollani tollasta sekopäätä narkkia.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka hitossa noi Tiinan kaverit kehtaa olla mukana tossa pätkässä viemässä Tiinaa linnaan? Mää en ainakaan kehtaisi kuskata autollani tollasta sekopäätä narkkia.
Paitsi jos ne on samanlaisia sekopäänarkkeja itsekin? Mahtoiko kuski olla ajokunnossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun suvussa ja tutuissa on ihmisiä jotka ovat aktiivisia helluntaiseurakunnassa ja vapaaseurakunnassa. Hekin ovat ymmällään tämän tietyn kansanosan käytöksestä. Tämä tietty ryhmä käy ahkerasti tilaisuuksissa, käyttäytyy siellä hyvin, laulaa kauniisti kuten Mirellakin, ja vaikuttaa vilpittömältä uskossaan. Silti on hyvin tiedossa että osa porukasta (ei kaikki) harrastaa varastelua.
Ilmeisesti nämä vaan kasvavat siihen että rikollisuus ja uskonnollisuus voivat kulkea käsi kädessä. Oikeuttavat sen itselleen eivätkä kyseenalaista.
Kun olisikin vain varastelua. Puukottavat omia perheenjäseniään!
Joissakun suvuissa on tää rikollisuus IN ja joissakin suvuissa kaikenlainen hörhöily esim. rahan ja ulkonäön piirissä IN.
Kaikki vangit olivat kovia narisemaan! Normaali ihminen ei joudu vankilaan ja silloin hän voi myös elää normaalia elämää. Jos on tehnyt rikoksen niinsillpkn pitää kestää myös seuraamukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta oli tosi asiatonta että vangit joutuivat itse laittamaan pussilakanatkin. Mitä jos on vaikka käsi kipeänä niin yritä nyt siinä sitten laittaa lakanoita. Monella on ollut kuitenkin kotona mies tai äiti auttamassa. Yksin ei ole helppo saada sitä pussilakanaa varsinkaan peiton päälle. Tyynyliina on eri asia.
Juu ja ihan tosi asiatonta sekin, että heidät on ylipäätään laitettu vankilaan.
Pitäisi samat herkut ja palvelut kyllä järjestää kotiin näille ressukoille.
Ja erikseen vielä joku, joka vaihtais sen pussilakanankin.
Joku tolkku pitäis olla, miten epäinhimillisiä asioita rikollisilta vaaditaan!Ei tarvitse liioitella. Puhuin ainoastaan pussilakanoista. Että olisi vaikka joku auttamassa. Ei pussilakanaa saa yksin laitettua.
Mitä ihmettä oikein höpiset?
Yksin hotellin kerrossiivoojakin pussilakanat vaihtaa varmaan sataan huoneeseen. Ja minä yksin kotona, vieläpä tuplapussilakanan.
Joo… koko sarjan ja tän ketjun kahlanneena mietteet lyhyesti:
Ei se tee Lilyasta narsistia että on vanha tähtityttökuvansa seinällä. Voihan se olla vaikka tavoitekuva tai muisto ajasta, jolloin ei ollut sairas ja turvonnut. Tai asiat oli muuten paremmin. Eihän hän maininnut koko asiaa, narsku olisi mainostaan itseään tältäkin osin. Pitänyt itseään jonain Miss Prisonina.
Mutta hyvin sairaalta hän henkisesti vaikuttaa joka tapauksessa.
Palossa kuollut isoäiti oli isän äiti ja isän mainittiin olleen vankilassa. Ei välttämättä siis mikään hyvä kasvattaja tämä isoäitikään, saati sitten isä. Varmaan usean sukupolven ongelmaisuutta kuten näissä tapauksissa usein.
Joku mainitsi isoäidin auttaneen, mutta oliko tämä isoäiti vai äidinäiti.
Munuaisen antanut äitikin vaikutti kyllä jotenkin oudolta.
Tämä Lilya/Carmen kiittelee facessa häntä bensan kanssa auttanutta tuntematonta miestä (vuosia sitten), vaikuttaa kirjoituksessaan fiksulta ja hyvin sydämelliseltä ihmiseltä. Ja halunnut maksaa bensan takaisin.
Olisko niin että mieli rikkoutunut myöhemmin vai heilahteleeko hyvän ja pahan välillä.
Joku sanoi ettei sosiaalialalla/ sairaanhoidossa ole psykopaatteja. Mitä nämä murhanneet ”insuliinihoitajat” sitten ovat olleet? Taatusti joka alalla on psykopaatteja joillain vain tutkitusti enemmän.
Aussimummo oli todella creepy, olisi mielenkiintoista tietää hänen elämäntarinansa.
Tiina on ihan tyypillinen pohjoisen narkki, Oulun seudulla on näitä pilvin pimein. Tavallaan söpöjä, tavallaan mukavia, tavallaan säälittäviä ihmisiä, jotka pilaa kaikkien muidenkin elämän. Eivät vaan ota vastuuta itsestään ja perseilevät muidenkin elämän viemäristä alas jos yhtään antaa siimaa. Puistattavia ihmisiä kaikessa inhimillisyydessään.
Mirella. Kauheaa että noin viehättävä ihminen on noin paatunut rikollinen. Laulajan ura voisi pelastaa? Hänessä on vähän Saija Varjusta? Soraja ilmeisesti sisko, hänelläkin ehkä siniset silmät ja vielä karmeampi rikostausta.
H. Flink on hänen tätinsä, olisko A. Flink myös täti koska Mirellan facessa vanha kuva äidistä, pitempi naama kuin Armilla.
Linda. En ymmärrä miksi häntä pidetään pulmusena näihin muihin verrattuna. Jotain tosi kylmää hänessäkin. Monet vaaralliset ihmiset rakastavat lapsiaan, koska kokevat nämä osaksi itseään. Tuntui että katui vain jotta saisi tuomion alenemaan ja onnistuikin siinä.
Erikoista että kaikilla näillä tuntuu olevan mies/ miehiä. Itse en löydä ketään, pitääkö päätyä linnaan kun jopa kaltereitten välistä pääsevät naimisiin. 😂
Hienon vankilan kritisoinnista: eikös Suomi ole saanut moitteita ihmisoikeustahoilta vankilaoloista. Mitä järkeä olisi rakentaa uusi huono vankila. Aika harvoin näitä kuitenkin rakennetaan.
Valittamisesta: kun esimerkiksi aussimummoa kuvattiin automaatilla, toki hän puhui siitä automaatista ja rusinattomuus oli hänen kokemuksensa. Uusi vankila saattaa tuntua vangeista pelottavalta ja siksi valitus, koska muutos pelottaa. Olettavatko ihmiset oikeasti että vangit siellä joka sekunti miettivät tekemiään tekoja ja katuvat herkeämättä? Tätä tapahtuu varmaan vain yksin yön pimeydessä, terapeutin tai papin kanssa. Muuten pidetään kiinni kovasta kuoresta ettei luhistuta tai muut tule nokkimaan.
Tiina voisi pysyä Oulun seudulla ja tosiaan pysyä poissa Keski-Suomesta pilaamasta muiden elämää. Ymmärrätkö, kukaan ei halua sinua tänne?!
Mitä ihmettä tämä kommentti tarkoittaa, valaise vähän, kirjoittaja.