Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Larppaan keskiluokkaista perheenäitiä

Vierailija
07.02.2022 |

Oikeasti olen kouluttamaton ja mielenterveyssyistä eläkkeellä.

Jollain ihmeen konstilla olen onnistunut keplottelemaan itseni keskelle keskiluokkaista elämää: on lapsia, on koira, on rakennusprojekti ja sille jopa oma Insta-tili, on sitä ja tätä ja tota.

Joka päivä mietin, miten en ole kuten ne muut töihin kiirehtivät naiset eskarin eteisessä. Että kohta joku kysyy, mitä teen työkseni ja joudun sopertamaan jotakin työttömyydestä ja sen sellaisesta. Kohta joku näkee lävitseni, että nätin takin ja uusien kenkien alla on ihminen, joka ei ole mitään. Joka päivä mietin, että jos olisin onnistunut kuten muut, olisi meillä vähän hienompi talo tulossa, lapsilla vähän kalliimmat harrastukset ja vähän paremmat vaatteet ja heillä olisi tulevaisuus, johon olen pystynyt vaikuttamaan (suhteet, ne kuuluisat verkostoitumisen salat).

En tiedä ketään, joka olisi samassa tilanteessa. En tunne ketään, jolla olisi samanlainen tausta. Olen kahden maailman välissä: toinen on tämä keskiluokkainen perhe-elämä ja toinen se, johon viiteryhmäni kanssa kuulun: syrjäytyneet luuserit. Jokainen päivä on valhe kummassakin maailmassa. enkä kuulu mihinkään.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarinasta puuttuu yksi pala. Millaisesta perhetaustasta tulet? Mihin yhteiskuntaluokkaan identifioiduit lapsena?

Vierailija
22/26 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluat siis esittää vain ulkoisia asioita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit sivistää itseäsi lukemalla kirjoja ja opiskelemalla ja unohtaa täysin ihmisten suosion tavoittelun.

Vierailija
24/26 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet siis miehesi tuloilla elävä instabloggaaja, ei todellakaan mikään harvinaisuus nykyään. Tuossa vaan voi tulla hätä käteen, jos mies jättää.

Eli juuri se luuseri josta avausviestissään kertoikin. 😁

Vierailija
25/26 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet siis miehesi tuloilla elävä instabloggaaja, ei todellakaan mikään harvinaisuus nykyään. Tuossa vaan voi tulla hätä käteen, jos mies jättää.

Eron alulle panijana on yleensä nainen. 

Ja tässä yhteiskunnallisessa tilanteessa ei eronnut nainen jää ainakaan tukien kannalta tyhjän päälle. Tämä on joku luuserimiesten fantasia, että naiselle kävisi jotenkin erityisen huonosti. Tilastollisesti ero vaikuttaa pahemmin mieheen kuin naiseen. 

No ei varmaan ole kovin hohdokasta muuttaa itse rakennetusta omakotitaloista johonkin vuokrakaksioon lasten kanssa. Sillähän nämä usein roikkuvatkin huonoissa parisuhteessa, kun eivät halua erota, koska elintaso laskisi liikaa. Jos ei ole omia rahoja ja tuloja, on ikäänkuin apukuskin paikalla omassa elämässään. Ja jatkuvasti pelko persiissä, että mies kyllästyy elättämään ja vaihtaa itsenäisempään naiseen...

Vierailija
26/26 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai me sitten eletään luokkayhteiskunnassa, kun jatkuvasti jollain tuntuu olevan tarve kertoa olevansa keskiluokkainen.