Miksi minua ei koskaan lähestytä baarissa?
Ei tämä varsinaisesti minua haittaa, kunhan mietiskelen. Olen vakaassa parisuhteessa, mutta silti on pakko ihmetellä, miksei en esim. tyttöjen baari-illoissa saa koskaan kuulla niitä legendaarisia iskuyrityksiä.
Älkää ymmärtäkö väärin, olen tyytyväinen parisuhteeseeni ja ulkonäkööni. Ei mun itsetunto romahda tästä tai mitään, mutta lueskelin juuri keskustelua, jossa sanottiin ihan_kaikkien_naisten joutuvan aina silloin tällöin baarivonkaamisen kohteeksi. Kaverit kertovat hauskoja tarinoita hupsuista kosiskelijoista.
Mikäköhän siis on kun en vedä miehiä puoleeni baareissa? :)
Kommentit (78)
Mun yksi kaveri yhteen aikaan päivitteli sitä miten häntä ei ikinä tulla iskemään baarissa. Se on kyllä aika totta, olen hänen kanssaan käynyt lukemattomia kertoja baarissa ja yhden käden sormissa on ne kerrat, kun joku mies on hänelle tullut juttelemaan. Kaverini on siis kaunis tai perusnätti ja siro. Sitten tämä samainen kaveri aina ihmettelee, että miten hänen yhtä kaveriaan aina tullaan iskemään, kun he käyvät jossain ja perusteli tätä aina sillä, kun tällä toisella kaverilla on aina minihameita tai jotain muuta "näyttävää" päällä baarissa niin sen takia.
Voihan se syy tietenkin tämä olla. Mutta koska kaverini on ulkoisesti viehättävä, niin itse ainakin uskon syyn olevan se, että hän on baarissa melkein aina suupielet alaspäin, ei paljoa hymyile, vähän tympääntyneen oloisena pälyilee ympärilleen, että jos joku tulisi juttelemaan. Tosin onhan sekin tietty totta, että baaireista yleensä haetaan tietyntyypistä seuraa ja , jos esim su kaverit ehkä jo pukeutumisellaan viestittää jotain toisin kuin sinä.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 14:39"]
Mäkin olen joskus miettinyt omalla kohdalla tätä asiaa :D yks kaveri on sellanen, jota miehet lähestyy lähes joka kerta. Ulkonäöllisesti ollaan aika tasoissa tän kaverin kanssa, mutta luulen että hän osaa jotenkin ottaa enemmän ja rohkeammin kontaktia miehiin katseellaan ja vähän flirtimmällä käytöksellään kun minä :) lisäks hän jää tosi paljon helpommin juttelemaan vaikka mitä aika ällöjenkin vanhojen ukkojen kanssa, johon en ite ikinä rupeis.., tiedän oman paikkani enkä kaipaa kännistä vonkaamista
[/quote]
Tämän takia sinua ei lähestytä. Tämä asenne näkyy varmaan jotenkin ulospäin
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 14:43"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 14:42"]
Sun kehonkieli viestii sun olevan parisuhteessa eikä haku päällä, joten turha lähestyä
[/quote]
Samaan aikaan sinkuille sanotaan ettei saa olla haku päällä ettei vaan luulla edes hiukkaakaan epätoivoiseksi :D
[/quote]
Olet oikeassa mutta tuo lause pätee lähinnä miespuolisiin.
Mistä ihmeestä tuo legenda, ettei kauniita naisia lähestyttäisi baarissa on peräisin? Mitä nyt nuorempana tuli laukattua baarissa, niin kyllä ne parhaimman näköiset kaverit sai eniten huomiota, varsinkin jos heillä oli terve itsetunto. Itse en tuohon porukkaan lukeutunut, olen ihan normaalin näköinen nainen. Mutta omian empiirisen datan perusteella kauniit tai sitten vastaavasti näyttävimmät naiset niitä iskuyrityksiä ottavat eniten vastaan. Tietenkin kauneus subjektiivista, mutta suurimmalla osalla suomalaisista länsimäinen kauneusihanne.
Mulla syynä todnäk resting bitch face. Mies sanoo että sekin joutuu kotona miettimään, olenko totaalisen v*ttuuntunut vai normituulella, kun perusilme on niin tulkitsematon. Ei olisi kuulemma uskaltanut tulla pokaamaan baarissa.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 16:11"]
Mistä ihmeestä tuo legenda, ettei kauniita naisia lähestyttäisi baarissa on peräisin? Mitä nyt nuorempana tuli laukattua baarissa, niin kyllä ne parhaimman näköiset kaverit sai eniten huomiota, varsinkin jos heillä oli terve itsetunto. Itse en tuohon porukkaan lukeutunut, olen ihan normaalin näköinen nainen. Mutta omian empiirisen datan perusteella kauniit tai sitten vastaavasti näyttävimmät naiset niitä iskuyrityksiä ottavat eniten vastaan. Tietenkin kauneus subjektiivista, mutta suurimmalla osalla suomalaisista länsimäinen kauneusihanne.
[/quote]
Rumat naiset uskottelee sillä tavalla itselleen, että syy miksei heitä lähestytä on siinä että he ovat liian kauniita.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 15:08"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 14:46"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 14:38"]Miltä näytät? Miten pukeudut? Millainen kehonkieli? Millaisessa seurassa käyt baareissa? Millaisissa baareissa käyt? Riippuu ihan noista kaikista seikoista. [/quote] Vaalea, sinisilmäinen, hymykuoppainen, kauniiksi kehuttu ainakin oman äidin toimesta ;), mitat 169cm 53kg, urheilen sm-tasolla lajissani, eli sopivasti timmi. Pukeuden yleensä baariin mekkoon. Olen baarissa tyttökavereideni kanssa, isohkolla porukalla, tanssitaan ja jutellaan. Juon aika vähän. Baareissa käyn yleensä pubeissa tai harvoin jollain hyvällä klubilla. Suurinosa perusyökerhoista on musta aika ällöjä. Riittääkö analyysiin? :) ap
[/quote]
Porukassa oleminen on se juttu. Mua lähestytään kaikista harvoin (useimmiten ei lainkaan) kun ollaan porukassa. Eniten jos olen yksin, tai max. 1 naispuolisen kaverin kanssa. Miehille on kuitenkin aika kova kynnys lähestyä yksittäisiä naisia, jotka on naislaumassa.
[/quote]
Tämä.
Ei riitä että kohde tykkää, vaan silloin on otettava tavallaan koko ryhmä huomioon ja kerättävä heidän hyväksyntänsä.
Myös jos porukassa on miehiä mukana, on entistä todennäköisempää että poikaystävä löytyy.
En väitä olevani mikään ultrababe ja superkaunotar, mutta varmaan ihan perusvetävän näköinen mimmi, ainakin muissa kuvioissa miehet viihtyvät seurassa.
Pointtini oli se, että kaikki, ihan minkä vain näköiset tuttuni laidasta laitaan valittelevat miesten iskuyrityksiä ja ympärillä pörräämistä. Ja aiemmin keskustelussa miehet vakuutteliva, että ylipaino tai veemäinen luonnekaan ei ole este yhdenyönjutulle, joten olen vähän hämmentynyt: mikä mussa mättää!
ap
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 16:02"][quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 15:58"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 15:51"]Olet liian kaunis? Suomessa ei olla läheskään niin sosiaalisia kuin muualla, rakastan brittikulttuuria missä ihmiset on sosiaalisia... [/quote] Mistä alapeukkuja? Se on ihan totta, että jos on liian kaunis niin miehet ei uskalla lähestyä. Yleensä tavallisemman näköisiä lähestytään useammin (söpöjä?).
[/quote]
Kyllä komeat miehet uskaltavat lähestyä kauniita naisia. Tavikset toki eivät.
[/quote] Niitä komeita miehiä harvoin näkee baareissa.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 14:49"]Mä mietin joskus samaa ja rohkaistuin kysäseen asiaa kun sekalaisella miesnaisporukalla oltiin sopivan puheliaassa humalassa. Ja näytän kuulemma baarissa saavuttamattomalta: katse on tyhjä, eli en hae kontaktia muihin vaan tuijottelen tyhjään. Näytän ylpeältä ja hymyilen vain ystäville (en siis vastaantuleville miehille). Ja tanssiessa olen omissa oloissani, näytän kuulemma tanssivani vain itselleni. Olen kuulemma kaunis, mutta musta näkee jo kauas että sijoitus ei kannata: ei heru seuraa yöksi, eikä edes mukavaa juttuseuraa illaksi. Ts näytän itseäni täynnä olevalta lesbolta. Joten onneksi en ole sinkku, voisi olla edessä kovat ajat!
[/quote]
Hyvä analyysi. Tunnistan tosta itseni ja oon sinkku. Apuwa!! t. eräs ketjuun eksynyt arkajalka
Silmät. Silloin kun olin sinkku ja oli yhden yön juttuja, niin yrittäjiä ja juoman ostajia oli yhden illan aikana useampia. Nyt kun oon parisuhteessa, niin monesti saan olla ihan rauhassa, vonkaajia ei pyöri ympärillä. Joku silloin tällöin, mutta ei joka kerta kun oon baarissa.
Mun mies sanoo että sen näkee silmistä. Silloin kun tavattiin, mulla oli kuulemma "etsivä katse". Höpö höpö, ajattelin, mutta ehkä se on oikeessa, koska kontaktin ottajat on selkeästi vähentyny. Mun tyyli ei oo muuttunu ja samalla muutaman naiskaverin porukalla liikutaan.
Jos on liian kaunis ja vielä tyylikäs ja fiksu niin kaikki miehet eivät uskalla lähestyä. Ajattelevat, että hieman beyond my league.
No eiköhän se johdu siitä, että käyt baareissa etkä klubeilla ja olet lähes selvin päin = sinua ei pidetä helppona saaliina. Yleensä kuitenkin miehet etsivät yöelämässä seuraa samalla yölle eivätkä mitään vaimomateriaalia. Menepä joskus tuhannen tuiterissa yökerhoon niin varmasti vonkaajia riittää perässäsi kyllästymiseen asti.
Sinulla ei ole tarpeeksi kauniit kasvot.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 16:27"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 16:02"][quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 15:58"] [quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 15:51"]Olet liian kaunis? Suomessa ei olla läheskään niin sosiaalisia kuin muualla, rakastan brittikulttuuria missä ihmiset on sosiaalisia... [/quote] Mistä alapeukkuja? Se on ihan totta, että jos on liian kaunis niin miehet ei uskalla lähestyä. Yleensä tavallisemman näköisiä lähestytään useammin (söpöjä?). [/quote] Kyllä komeat miehet uskaltavat lähestyä kauniita naisia. Tavikset toki eivät. [/quote] Niitä komeita miehiä harvoin näkee baareissa.
[/quote]
Näkyy. Puhun nyt suurimpien kaupunkien parhaimmista baareista - en todellakaan pikkupaikkakuntien jostain hikisistä teinihelveteistä. Etenkin esim. juhlapyhien kuten uv:n tai pikkujoulujen aikaan on baareissa vielä parempi tarjonta, kun muutoin harrastuksissa ja töissä aikaansaviettävät sinkkumiehet eksyy niihin suuremmalla todennäköisyydellä.
No omista baariajoista on aikaa.
Luulisin, että miehet eivät lähesty, jos ajattelevat että on iso mahdollisuus saada pakit. Eli et tulisi tanssimaan pyydettäessä.
Jos olet nauravainen ja olet jo mennyt kerran tanssimaan kun joku tulee, sinua tullaan varmaan uudestaankin hakemaan.
Jos olet erittäin kaunis, tyylikäs, ryhdikäs ja ehkä myös hiljainen ja ujo, ja et vaikuta olevan humalassa ainakaan pahasti, sinua ei ehkä tulla niin helposti hakemaan kuin nauravia ja pienessä humalassa olevia, koska voit vaikuttaa ylpeältä ja pakkien todennäköisyys on suurempi?
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 15:58"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 15:51"]Olet liian kaunis? Suomessa ei olla läheskään niin sosiaalisia kuin muualla, rakastan brittikulttuuria missä ihmiset on sosiaalisia... [/quote] Mistä alapeukkuja? Se on ihan totta, että jos on liian kaunis niin miehet ei uskalla lähestyä. Yleensä tavallisemman näköisiä lähestytään useammin (söpöjä?).
[/quote]
Kyllä komeat miehet uskaltavat lähestyä kauniita naisia. Tavikset toki eivät.