Oletteko ottaneet koirallenne vakuutuksen
Kommentit (33)
Meillä oli muutaman vuoden mutta otettiin pois. Ei siitä juuri mitään hyötyä ollut kun ensimmäinen hoitokerta yhdestä vaivasta meni aina omavastuuna ja harvemmin on ollut sellaista vaivaa että olisi joutunut useampaan otteeseen käymään. Ihan turhaan siis maksettiin. Tietysti jos koira olisi sellaista rotua joiden tiedetään sairastelevan paljon niin sitten ehkä ottaisin.
Meillä on, kun koira on aika kallis ja on tarkoitus käyttää jalostukseen. Mutta irtisanotaan varmaan vähän myöhemmin, on nimittäin tosi kallis eikä kuitenkaan korvaa enemmän kuin koiran arvon.
Just otettiin koira ja mietin samaa että ottaisko vakuutuksen vai en. En taida ottaa. Jos koira sairastuu tai loukkaantuu vakavasti, niin kyllä se silloin lopetetaan.
koirien vakuutukset ovat kallistuneet älyttömästi, meillä oli aikoinaan koiravakuutus ja oli ihan korvaamaton kun sattui haaveri ja eläinlääkärikuluthan on tiedettävästi järkyttävät. sittemmin ei ole enää kannattanut, ehdot on muuttuneet tiukemmaksi ja hinta noussut. vakuutusyhtiöt ei tunnetusti tee tappiota :D pistän mieluummin vakuutusrahan jemmaan ja jos tulee lääkärireissu niin otan sieltä.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 14:28"]
Just otettiin koira ja mietin samaa että ottaisko vakuutuksen vai en. En taida ottaa. Jos koira sairastuu tai loukkaantuu vakavasti, niin kyllä se silloin lopetetaan.
[/quote]
Tuo on kyllä surullista jos rahan takia lopetetaan vaan. Esim. mulla viime syksynä 4-vuotias hyväkuntoinen agikisaava koira reväytti polvesta ristisiteet. Vaivan leikkaushoito ja kuntoutus tulivat maksamaan kyllä paljon, 1800 euroa. Mutta koira toipui ennalleen ja sillä on vielä paljon hyvää elinaikaa jäljellä. Kauhea ajatuskin jos olisi pelkän rahan takia joutunut lopettamaan. Eri asia sitten, jos sairaus on sellainen että elämänlaatu tai ennuste on huono kalliista hoidosta riippumatta.
t. 2
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 14:39"]
[/quote]
Tuo on kyllä surullista jos rahan takia lopetetaan vaan. Esim. mulla viime syksynä 4-vuotias hyväkuntoinen agikisaava koira reväytti polvesta ristisiteet. Vaivan leikkaushoito ja kuntoutus tulivat maksamaan kyllä paljon, 1800 euroa. Mutta koira toipui ennalleen ja sillä on vielä paljon hyvää elinaikaa jäljellä. Kauhea ajatuskin jos olisi pelkän rahan takia joutunut lopettamaan. Eri asia sitten, jos sairaus on sellainen että elämänlaatu tai ennuste on huono kalliista hoidosta riippumatta.
t. 2
[/quote]k
Mistä summasta olit vakuuttanut koiran? Yleensä ne vakuutetaan ostohinnasta ja harva rotukoira maksaa noin paljon. Nykyiset vakuutukset korvaavat kulut vain koiran arvoon asti, eli tuossakin tapauksessa olisi jäänyt vielä reippaasti maksettavaa omasta pussista kalliin vakuutuksen päälle.
Mulla on vain rescue-koiria, ei niille saa vakuutuksia. Nämä sekarotuiset rakit ovat terveempiä kuin teidän rotupiskinne. Yksi on ollut, joka tarvitsi kallista hoitoa, mutta maksoin sen tietysti.
Ymmärtäkää ihmiset, että vakuutusyhtiöt tekevät aina voittoa!
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 14:52"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 14:39"]
[/quote]
t. 2
[/quote]k
Mistä summasta olit vakuuttanut koiran? Yleensä ne vakuutetaan ostohinnasta ja harva rotukoira maksaa noin paljon. Nykyiset vakuutukset korvaavat kulut vain koiran arvoon asti, eli tuossakin tapauksessa olisi jäänyt vielä reippaasti maksettavaa omasta pussista kalliin vakuutuksen päälle.
[/quote]
Mä en pidä vakuutuksia ollenkaan joten maksoin kaiken omalta säästötililtä. Mutta totta on ettei vakuutus olisi välttämättä tuollaista hoitoa korvannut, jos siis ajatellaan vakuutuksen ottamisen järkevyyttä siltä kannalta, ettei koiraa joutuisi lopettamaan vain siksi ettei ole rahaa maksaa kallista hoitoa.
Mutta tuohonkin vaivaan olisi ollut mahdollista vähän edullisemmat hoidot, leikkausmenetelmiäkin on eri hintaisia ja itse koiran kisataustan takia valitsin eläinlääkärin parhaaksi suositteleman, ja sitten jos varaa ei ole mihinkään leikkaukseen niin konservatiista hoitoa ilman leikkaustakin voi yrittää ainakin jos ne nivelsiteet ei ole ihan täysin kokonaan poikki.
Olen ottanut jokaiselle, vaikka koirat eivät ole erityisen sairaita olleetkaan.
Vakuutus maksoi, kun koirista yksi vähän naarmutti vuokramökin ovenpieltä, kun piti humalaisen mekkaloijan poissa. Huvilan omistaja uusi siitä hyvästä koko huvilansa sisustuksen vakuutuksen piikkiin.
Vakuutus maksoi, kun koira sai kiukkuisen syövän, johon kuoli, täyttä hankintahintaa vastaavaamenetyskorvausta myöten.
Vakuutus maksoi, kun toiselle koiralle tuli mystinen karvanlähtö- ja iho-ongelma, jota tutkittiin monin näyttein ja kiveksetkin poistettiin kasvaimen varuilta.
On, ja olen edelleen plussan puolella. Cockerspanieli jolla koko ajan vikaa korvissa, jatkuvat lääkitykset ja toimiva erityisruokavalio auttaa ylläpitämään korvien hyvän kunnon, mutta sitten jos pöpö pääsee taas jylläämään niin uppoaa rahaa niihin antibiootteihin ja korvahuuhteluihin.. Vakuutus maksaa lääkkeet ja lääkärit todella hyvin :).
Ohis. Koira tosiaan harvinainen värimuunnos ja kasvattaja yrittää painostaa minua käyttämään urostani astutukseen, vaikka hyvin tietää että korvat mätänevät päähän ja hermoheikko vinkuja koko rakas rakki on..
En todellakaan semmoisia ota. Mulla on ollut koiria parikymmentä vuotta, ja keskimäärin olen jäänyt paljon voitolle rahallisesti sillä että en pidä vakuutuksia.
Mutta tällaisen ratkaisun voi tehdä vain jos on AINA varaa maksaa tarvittaessa vaikka 1500 euroa omasta pussista sitten jos koira joutuu vaikka leikkaukseen onnettomuuden peruja tms. Jos sellaista rahaa ei ole tarvittaessa itse irrotettavissa eläimen hoitoon, on parempi maksella vaan niitä vakuutuksia, jotta koira saa sen hoidon minkä tarvii sitten.