Miltä se tuntuu kun sinulle selviää että puoliso ei olekaan hetero?
Tässä koitan selvitä eteenpäin.
Olemme olleet naimisissa vähän yli 10 vuotta, meillä on lapsia.
Mies ilmoitti muutama viikko sitten että hän on elänyt kanssani kaksoiselämää muutaman vuoden ja haluaa eron koska on rakastunut miespuoliseen kaveriinsa.
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Miehessä homouden merkit ovat yleensä huomattavasti helpommin nähtävillä kuin naisessa bi-lepakko piirteet.
Oi, et kuule tiedä homouden suhteen tosielämästä mitään. Itse olen tavannut niin monta heteronoloista homomiestä, että olen itsekin edelleen ihan hämmentynyt, kun aiemmat stereotyyppiset ajatukseni homoista eivät pidäkään paikkaansa. Homoja on niin monenlaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylipäänsä homovihan taustalla vaikuttavana tekijänä on se, että edelleen toista sukupuolta (eli naisia) pidetään huonompana. Edelleen ajatellaan, että jos miehessä on naisellisia piirteitä, niin hän "alentaa" itsensä. Siispä vastustamalla naisvihaa vastustetaan samalla homovihaa. Ja kaikki lähtee sanoista. Itse kukin voi karsia puheestaan naisia halveksuvat ilmaukset.
gay-kundi
No minä en ajattele, että naismainen mies alentaisi itseään vaan hän on vain yksiselitteisesti naismainen mies. Yliajattelu tuo asioihin uusia jänniä tulkintoja, mutta se ei silti tarkoita, että ne olisivat tosia.
No hyvä, jos sinä et ajattele niin, mutta monet ajattelevat edelleen, että miehet ovat naisia parempia (monet varmasti tiedostamattaan) ja näin ollen ajattelevat, että miesmäinen nainen on "hyvä jätkä", mutta naisellinen mies on "kammottava luuseri". Ajatellaan vaikka i n c e l-miehiä: eihän niistä monet ole kovinkaan miehekkäitä, vaan enemmänkin marmattavia "vätyksiä". Tuskin ne muuten olis sinkkuja.
En minä koe että tuossa on vaikeaa selittää isän seksuaalisuus vaan se että ero tulee. Lapsille pettämisistä yms ei tarvitse kertoa.
Omalle puolisolleni selvisi vasta naimisiinmentyämme että en ole hetero kun itsekin ymmärsin olevani panseksuaali, mutta meillä toki ei mitään pettämisiä yms ole ollut. Kysyin mieheltä oliko tämän selviäminen hänelle jotenki raskasta, mutta ei kuulemma ollut.
Vierailija kirjoitti:
Ylipäänsä homovihan taustalla vaikuttavana tekijänä on se, että edelleen toista sukupuolta (eli naisia) pidetään huonompana. Edelleen ajatellaan, että jos miehessä on naisellisia piirteitä, niin hän "alentaa" itsensä. Siispä vastustamalla naisvihaa vastustetaan samalla homovihaa. Ja kaikki lähtee sanoista. Itse kukin voi karsia puheestaan naisia halveksuvat ilmaukset.
gay-kundi
Varmasti noin, ja naisviha on tyypillisesti vailla hyvän itsetunnon omaavan miehen mallia kasvaneiden poikien vaiva. Hän ei tiedä mitä tarkoittaa olla mies muuten kuin että se on sama asia kuin olla anti-nainen. Hänen pahin pelkonsa on se, että hän ei osaa olla mies ja onkin siksi nainen tai kuka ties homo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turha täällä heittää homofobiakortti! Kyllä ihmisellä pitää olla moraalista vastuuta olla suoraselköinen ja olla esittämättä heteromiestä. Pysyköön sinkkuna, ettei vahingoita muita ihmisiä petoksillaan!
Samaa mieltä. Miksi on käytettävä toista ihmistä hyväksi sen takia, kun "ei uskalla olla sitä mitä on"? Mielummin on vaikka sitten yksin.
Tuskin siinä on alunperin välttämättä ollut mitään hyväksikäyttöä. Maailma on ikävä kyllä vieläkin niin homofobinen paikka kuten tuolla aiemmin jo kerrottiin, että voi olla että hän on kieltänyt sen itseltäänkin. Eikä hän välttämättä ole homo ollenkaan, voi olla vaikka panseksuaali.
Se pettäminen tässä on minusta se ongelma, ei seksuaalisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
gay-kundi
No minä en ajattele, että naismainen mies alentaisi itseään vaan hän on vain yksiselitteisesti naismainen mies. Yliajattelu tuo asioihin uusia jänniä tulkintoja, mutta se ei silti tarkoita, että ne olisivat tosia.
Miksi sinusta sitten naismainen on jotenkin huonompi?
Ohis
Hiukan ot mutta..
Muistan exän järkytyksen kun yhteenmuuton jälkeen hän ihmetteli siskonsa kanssa erästä kirjaani ja he huomasin että onkin RUNOKIRJA!
Onko sitten homofobisia naisia? Ja alaryhminä mieshomofobiset ja naishomofobiset eli siis lesbofobiset naiset? Lesbofobisista miehistä en ole kuullut.
AP:lle sanoisin, että jos haluat elää heterosuhteessa, niin se vaatii kipeitäkin päätöksiä. Sun ei ole pakko katsella toisen touhuamista jossain bissepiireissä yms., jos et halua. Jos sen sijaan sulle on ok puolison kuviot muiden miesten kanssa, niin sitten vain jatkatte yhteiselämää. Älä murehdi lapsia liikaa, lapset on sopeutuvia. Onhan se nähty niin monet kerrat jo muissakin erojutuissa. Ei kannata valehdella heille, mutta ei myöskään kertoa liikaa, siitä mitä eivät vielä ymmärrä. Kaikki ajallaan. Rohkeutta ja tsemppiä, sekä onnea jatkossa!