Miltä se tuntuu kun sinulle selviää että puoliso ei olekaan hetero?
Tässä koitan selvitä eteenpäin.
Olemme olleet naimisissa vähän yli 10 vuotta, meillä on lapsia.
Mies ilmoitti muutama viikko sitten että hän on elänyt kanssani kaksoiselämää muutaman vuoden ja haluaa eron koska on rakastunut miespuoliseen kaveriinsa.
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Huh, tsemppiä. Siinä voi jo olla sulattelemista jos saa yllättäen tietää että kumppani onkin jotain muuta kuin hetero (bi tms.), mutta että on vielä pettänyt ja rakastunut toiseen ja haluaa jättää sut?
Kiitos tsempeistä!
Näin tässä näköjään on käynyt, raivostuttaa aika paljon, en tajua miten olen ollut niin sokea.
Ehkä minä tästä pääsen yli mutta lapsille tämä voi olla hankalaa selittää.
Oishan tuo karmea tilanne.
En varmaan itse edes selviäisi siitä.
No olishan se outoa jos heteroksi paljastuisi.
Muutaman vuoden kaksoiselämää kanssasi? Eikös hän ole koko ajan sitä tehnyt, jos keran homo on, muttei bi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh, tsemppiä. Siinä voi jo olla sulattelemista jos saa yllättäen tietää että kumppani onkin jotain muuta kuin hetero (bi tms.), mutta että on vielä pettänyt ja rakastunut toiseen ja haluaa jättää sut?
Kiitos tsempeistä!
Näin tässä näköjään on käynyt, raivostuttaa aika paljon, en tajua miten olen ollut niin sokea.
Ehkä minä tästä pääsen yli mutta lapsille tämä voi olla hankalaa selittää.
Ehkäpä mies ottaa vastuun ja selittää asian lapsille. Sateenkaariasioista on varmaan saatavilla lapsille suunnattua materiaalia.
Olen tosi pahoillani sun puolesta. Varmasti järkytys ja petetty olo.
Aika paljon tulee tuolla erilaisilla deittipalstoilla ukkomiehiltä ehdotuksia. Painottavat vaiti pysymistä eivätkä voi ottaa ketään kotiinsa käymään (tai ehkä jotkut, joilla vaimo on matkoilla tms.). Toivottavasti nämä "heterot" miehet ei kuitenkaan sitten muussa elämässään solvaa LGBTQ-ihmisiä, mutta monestihan se menee niin, että monet homovihaajat ovat paljastuneet lopulta itse homoiksi (tai bimiehiksi).
Ja erittäin ikävä vaimojen kannalta. Tällaiseen se homovihamielinen ilmapiiri johtaa, kun ihmiset eivät uskalla olla alusta alkaen sitä mitä ovat, vaan sekoittavat monen muun elämän kulissiliittoon ryhtymällä.
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon tulee tuolla erilaisilla deittipalstoilla ukkomiehiltä ehdotuksia. Painottavat vaiti pysymistä eivätkä voi ottaa ketään kotiinsa käymään (tai ehkä jotkut, joilla vaimo on matkoilla tms.). Toivottavasti nämä "heterot" miehet ei kuitenkaan sitten muussa elämässään solvaa LGBTQ-ihmisiä, mutta monestihan se menee niin, että monet homovihaajat ovat paljastuneet lopulta itse homoiksi (tai bimiehiksi).
Ja erittäin ikävä vaimojen kannalta. Tällaiseen se homovihamielinen ilmapiiri johtaa, kun ihmiset eivät uskalla olla alusta alkaen sitä mitä ovat, vaan sekoittavat monen muun elämän kulissiliittoon ryhtymällä.
Niinpä.
Jos tyyppi on tavallinen, olisi helppo itsekin häipyä /jättää /unohtaa, kun miehiin suuntautunut mies ei todellakaan kiinnosta. Ärsyttäisi silloin eniten toisen tekemä ajan menetys, pettäminen ja huijaus, mutta elämä jatkuu. Mutta jos henkilö olisi merkinnyt paljon, ihailun kohde eli esikuvana ja jalustalla, se olisi varmaan vaikeampi homma. Vaikka faktat voi kaivaa esiin esim. käyttikö toinen alkoholia miten, oliko merkkejä ilmassa, entä huonot puolet. Lopulta varmaan onnistuisi ajan myötä tai aiempien erokokemusten tiedon avulla. Juttelu kannattaa jonkun kivan ihmisen kanssa, jos vaivaa.
AP, jos rakastat miestäsi niin hoidat asian sivistyneesti erolla ja luovut hänestä. Meillä on vain yksi elämä tässä ajassa ja se saisi olla kernaasti mahdollisimman hyvä mitä se sitten onkin. Hän ei varmaan pysty suuntautumiselleen mitään ja sinunkin on vaikeaa elää tämmöisessä liitossa rinnalla. Pidä huolta itsestäsi, lapsistasi jne. Ja jatkat elämääsi kohti uutta huomista ja tästäkin sinä selviät.
Vierailija kirjoitti:
Jos tyyppi on tavallinen, olisi helppo itsekin häipyä /jättää /unohtaa, kun miehiin suuntautunut mies ei todellakaan kiinnosta. Ärsyttäisi silloin eniten toisen tekemä ajan menetys, pettäminen ja huijaus, mutta elämä jatkuu. Mutta jos henkilö olisi merkinnyt paljon, ihailun kohde eli esikuvana ja jalustalla, se olisi varmaan vaikeampi homma. Vaikka faktat voi kaivaa esiin esim. käyttikö toinen alkoholia miten, oliko merkkejä ilmassa, entä huonot puolet. Lopulta varmaan onnistuisi ajan myötä tai aiempien erokokemusten tiedon avulla. Juttelu kannattaa jonkun kivan ihmisen kanssa, jos vaivaa.
Itse homona seurustelen parhaillaan ihanan miehen kanssa, jota rakastan kovasti, mutta koko ajan alitajuisesti epäilen, että jos hän onkin oikeasti hetero (tai kääntyy semmoiseksi XD ) tai ainakin bi. On niin miehekäs tyyppi, jonka hymyyn lankeaisi varmasti neitonen jos toinen : D
Mielestäni tätä voisi hyvin verrata tilanteeseen, jossa AP:n mies on pettänyt koko suhteen ajan ja nyt sitten toi sen vihdoin ja viimein esille. Siinä tulee olo, että on hyväksikäytetty, valehdeltu ja huijattu koko suhteen ajan ja nyt mies lähtee vielä toisen matkaan.
AP:n mies on ihan hemmetin itsekäs henkilö. Lapset kyllä tehdään ja laitetaan nainen käymään raskaudet ja kaikki lävitse, ja sitten oman halujen mukaan lähdetään muualle.
Itselleni tälläinen olisi ihan hirveä kokemus. Tulisi pelko, että käyttikö siinä vain henkilö minua ja kykyäni tulla raskaaksi hyväksi, jotta sai itselleen biologiset lapset.
Onko mies feikannut joka kerta kun on ollut kanssa sängyssä? Mitä hän on minussa edes nähnyt? Onko hän rakastanut minua ikinä? Miksi hän on valehdellut kaikki nämä vuodet? Miksi hän on ollut kanssani?
Tällaisia kysymyksiä ainakin itselläni heräisi. Ehkä yksi suurimmista sellainen omanarvontunnon menetys, että eihän hän ole voinut minua oikeasti ikinä edes haluta seksuaalisesti ja todennäköisesti hän on pitänyt minua vastenmielisenä. Ihan hirveä tilanne. Ei löytyisi sympatiaa tai empatiaa miehelle. Jos olet homo, et mene vastakkaisen sukupuolen kanssa kimppaan. Piste.
No hei, tässä kohtaa se klassinen: "Its not about you, its about me" on kai sitten totta. Olisiko ollut vähemmän traumaattista, jos kaksoiselämä olisi ollut toisen naisen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Kysyn ihan vilpittömän ystävällisessä hengessä: Onkohan tälläinen "homofobinen homo (tai bimies)" oikeasti todellinen hahmo. Lähinnä esiintyy jonkinlaisena suvaitsemattoman karikatyyrinä fiktioelokuvissa yms.
Onko tästä tutkittua tietoa?
Paljon voimia, ap. Luulen, että ammattiapu vois olla hyvä idea asioiden selvittämiseksi.
Tiedän muutaman henkilön, joilla on näin käynyt. Parisuhteen loppuvaiheessa oli aina suuria ongelmia kunnes paljastui mistä kiikastaa. Homous/lesbous voi kirkastua ihmiselle vasta kypsemmälläkin iällä. Entiset kumppanit olivat jonkin aikaa katkeria ja vihaisia, mutta nykyään kaikki on kaikilla osapuolilla hyvin ja suhteet entisiin puolisoihin kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyn ihan vilpittömän ystävällisessä hengessä: Onkohan tälläinen "homofobinen homo (tai bimies)" oikeasti todellinen hahmo. Lähinnä esiintyy jonkinlaisena suvaitsemattoman karikatyyrinä fiktioelokuvissa yms.
Onko tästä tutkittua tietoa?
Tutkittua tietoa ei mulla ole, mutta mediassa juttuja homot tuominneista konservatiivipoliitikoista ja saarnaajista, jotka ovat jääneet kiinni miessuhteista, on ollut paljon. Netistä löytyy.