Voiko Suomessa maksaa laskuja pankin konttorissa käteisellä?
Voinko mennä Suomessa käydessä pankin konttoriin maksamaan käteisellä (suomalaisen) laskun? Asun siis ulkomailla eikä minulla olen Suomessa pankkitiliä.
Kommentit (26)
Huonosti. Harva pankki enää käsittelee käteistä. Kannattaa varmistaa etukäteen.
Aikamoinen kuulustelu varmaan seuraa. Mistä olet saanut rahat jne.
Vierailija kirjoitti:
Aikamoinen kuulustelu varmaan seuraa. Mistä olet saanut rahat jne.
So? Sanoo että toisen pankin tililtä, omalta tililtä.
Kuitit rahojen alkuperästä mukaan. Pankint on velvoitettu seuraamaan mahdollista rahanpesua ja käteisliikenne on siksi suurennuslasin alla.
Ne rahat voi tallettaa automaattiin tilille ja maksaa sitte. Pankki perii hirveitä summia jos kassalla maksat.
Esimerkiksi Nordealla pääkaupunkiseudulla kaksi konttoria käsittelee käteistä, eli Itäkeskus ja ihan ydinkeskustan konttori (Kluuvi?). Sitten seuraavat ovat Hämeenlinnassa ja Turussa muistaakseni. Aukioloajat käteisen käsittelyyn voivat olla aika lyhyet (tyyliin 10-14 tms.).
Jos talletat automaatista, pankki kutsuu sinut kuulusteluun, mistä rahat ovat peräisin. Kunnes menet, tilisi jäädytetään. On tapahtunut tutulle, eli noin voi oikeasti käydä. Talletusautomaattia ei kannata käyttää.
Kun sitten pääset sinne konttoriin, missä käsitellään käteistä, ja olet todistanut henkilöllisyytesi, onnistuu laskun maksu. Kustannus noin 10e/lasku.
Jouduin edunvalvottavani (äitini) autokaupan käteismaksun (1000e) tallettamaan hänen tililleen. Se ei ollut ihan pieni operaatio. Pankissa (Nordea Itäkeskus) ei ymmärretty, mikä on edunvalvoja, ja vaadittiin sänkypotilaana olevaa liikuntakyvytöntä dementoitunutta päämiestäni (80km päästä) paikalle hoitamaan asiaa, vaikka hänellä ei ole edes käyttöoikeutta tiliin, johon rahat talletetaan (päämies on holhousrekisterissä). Samoin pelkkä kauppakirjan kopio todisteena rahojen alkuperästä ei kelvannut, vaan vaativat alkuperäistä kauppakirjaa nähtäväksi. Lopulta riittävästi jankuttamalla asiat hoituivat, mutta ei ollut helppoa.
Vihje AP: Maksa se lasku ihan miten tahansa muuten, paitsi käteisellä Nordean konttorissa. Säästät NIIN paljon mielenterveyttäsi, kun et joudu Nordean käteispalvelujen kanssa mihinkään tekemisiin.
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi Nordeall7a pääkaupunkiseudulla kaksi konttoria käsittelee käteistä, eli Itäkeskus ja ihan ydinkeskustan konttori (Kluuvi?). Sitten seuraavat ovat Hämeenlinnassa ja Turussa muistaakseni. Aukioloajat käteisen käsittelyyn voivat olla aika lyhyet (tyyliin 10-14 tms.).
Jos talletat automaatista, pankki kutsuu sinut kuulusteluun, mistä rahat ovat peräisin. Kunnes menet, tilisi jäädytetään. On tapahtunut tutulle, eli noin voi oikeasti käydä. Talletusautomaattia ei kannata käyttää.
Kun sitten pääset sinne konttoriin, missä käsitellään käteistä, ja olet todistanut henkilöllisyytesi, onnistuu laskun maksu. Kustannus noin 10e/lasku.
Jouduin edunvalvottavani (äitini) autokaupan käteismaksun (1000e) tallettamaan hänen tililleen. Se ei ollut ihan pieni operaatio. Pankissa (Nordea Itäkeskus) ei ymmärretty, mikä on edunvalvoja, ja vaadittiin sänkypotilaana olevaa liikuntakyvytöntä dementoitunutta päämiestäni (80km päästä) paikalle hoitamaan asiaa, vaikka hänellä ei ole edes käyttöoikeutta tiliin, johon rahat talletetaan (päämies on holhousrekisterissä). Samoin pelkkä kauppakirjan kopio todisteena rahojen alkuperästä ei kelvannut, vaan vaativat alkuperäistä kauppakirjaa nähtäväksi. Lopulta riittävästi jankuttamalla asiat hoituivat, mutta ei ollut helppoa.
Vihje AP: Maksa se lasku ihan miten tahansa muuten, paitsi käteisellä Nordean konttorissa. Säästät NIIN paljon mielenterveyttäsi, kun et joudu Nordean käteispalvelujen kanssa mihinkään tekemisiin.
Kuulostaa oudolta. Minulla ei ole koskaan ollut mitään ongelmia hoitaa päämieheni pankkiasioita Nordeassa, ja siellä on aina tiedetty heti, mitä edunvalvonta tarkoittaa. Tosin olen aina ottanut kopion holhousasioiden rekisteristä (josta edunvalvonta näkyy) mukaan.
Edunvalvoja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi Nordeall7a pääkaupunkiseudulla kaksi konttoria käsittelee käteistä, eli Itäkeskus ja ihan ydinkeskustan konttori (Kluuvi?). Sitten seuraavat ovat Hämeenlinnassa ja Turussa muistaakseni. Aukioloajat käteisen käsittelyyn voivat olla aika lyhyet (tyyliin 10-14 tms.).
Kuulostaa oudolta. Minulla ei ole koskaan ollut mitään ongelmia hoitaa päämieheni pankkiasioita Nordeassa, ja siellä on aina tiedetty heti, mitä edunvalvonta tarkoittaa. Tosin olen aina ottanut kopion holhousasioiden rekisteristä (josta edunvalvonta näkyy) mukaan.
Niin minullakin oli tietysti asiallisesti paperit mukana (käräjäoikeuden päätös JA ote holhousrekisteristä). Pankilla myös oli järjestelmässään tieto, että olen hänen edunvalvojansa, eli kyse ei ollut siitä. Kaikki muu on aina hoitunut, eli kyse oli yksittäisestä ongelmasta. Tuolla käteispuolella oli siis oikeasti vaikeaa muutenkin, muuten asiat ovat aina hoituneet. Varoitukseni koski nimenomaan sitä käteispuolta (Nordea Itäkeskus).
Pankkivirkailija ei ihan oikeasti tiennyt, mitä edunvalvoja tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Edunvalvoja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minullakin oli tietysti asiallisesti paperit mukana (käräjäoikeuden päätös JA ote holhousrekisteristä). Pankilla myös oli järjestelmässään tieto, että olen hänen edunvalvojansa, eli kyse ei ollut siitä. Kaikki muu on aina hoitunut, eli kyse oli yksittäisestä ongelmasta. Tuolla käteispuolella oli siis oikeasti vaikeaa muutenkin, muuten asiat ovat aina hoituneet. Varoitukseni koski nimenomaan sitä käteispuolta (Nordea Itäkeskus).
Pankkivirkailija ei ihan oikeasti tiennyt, mitä edunvalvoja tarkoittaa.
Sinulla on todennäköisesti käynyt huono tuuri, ja paikalla on ollut joku ensimmäistä viikkoa töissä ollut sijainen. Olen itse hoitanut päämieheni asioita kolmessa eri Nordean konttorissa, eikä missään niistä ollut mitään ongelmia.
Luulen, että vain omalta tililtä saa maksaa. Hullua
Vierailija kirjoitti:
R kioskilla voi maksaa.
Ei voi ilmeisesti enää. En kyllä muista, mistä siitä luin. Oisko ollut jompikumpi iltapäivälehdistä, tai hesari.
Kiinnitin huomiota, kun aiemmin kävin välillä kaverin laskuja maksamassa ärrällä.
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että vain omalta tililtä saa maksaa. Hullua
Ei kannata kirjoitella tänne luuloja asiasta, josta ei selvästikään tiedä. Käteisellä maksaminen on mahdollista niissä konttoreissa, jotka käsittelevät käteistä. Se on kuitenkin kalliimpaa kuin omalta tililtä maksaminen.
Minä olen joutunut kirjoittamaan kommandiittiyhtiön, jonka ainut vastuunalainen yhtiömies olen, hallituksen kokouspöytäkirjan Nordean konttorissa, että saan tilin lopetettua. Minä sen kirjoitin, lopetin tilin ja laitoin kuvan konttorinjohtajalle. Olen edelleen Nordean asiakas ja aion olla jatkossakin. Se vain joskus on ihmisen vaikea ymmärtää asioita, joita ei ole ennen kohdannut. Kyseinen henkilö pahoitteli tapahtunutta seuraavalla kohtaamisellamme.
Vierailija wrote:
R kioskilla voi maksaa.
Ei enää käteisellä. Yritin äsken, käteinen ei käynyt.
Mitä sitten kun tekoäly romahduttaa pankkien tietokone järjestelmät?
Ennemmin kannattaa mennä vaikka sen laskuttavan tahon toimipisteelle makselemaan kuin pankin konttoriin.
Vierailija wrote:
Ennemmin kannattaa mennä vaikka sen laskuttavan tahon toimipisteelle makselemaan kuin pankin konttoriin.
Useimmilla laskuttavilla tahoilla ei enää ole fyysistä toimipistettä minkäänlaista asiakaspalvelua ja kaikkein vähiten käteismaksuja varten. Valitettavaa mutta totta.
Voithan sä siltä ulkomaiselta tililtä maksaa laskuja ihan missä vain?
Mutta toki voi maksaa pankissakin. Pankit , joissa on kassapalvelua ovat vain todella harvassa nykyään. Lisäksi se on todella kallista.