Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi terveellisyys ärsyttää muita?

Vierailija
16.06.2015 |

Yritän syyä terveellisesti ja monipuolisesti, en siksi että eläisin ikuisesti, vaan siks että voin paremmin ja jaksan tätä elämää. Muuten on vetämätön olo ja röhnötän sohvalla kun ei oo energiaa touhuta. Intohimona on tummasuklaa, sitä voisin vetää rajattomasti!! Mutta sitäkin pitää salassa syyä jos toiset syö vieressä makusuklaita ja sipsejä. Muut ei usko että tummasta suklaastaki voi oikeasti tykätä. Muutenkin on tullut vartalosta vain negatiivista sanomista, vatsalihaksetkin kuulemma naisella ruman näköiset, naisella pitäs olla pehmeitä muotoja yms... onko mulla vaan niin mätä lähipiiri ettei kestä toisen terveitä elämäntapoja vai missä mättää!? Mikä siinä toista ärsyttää niin että mollataan, kaikilla kuitenkin samanlaiset mahdollisuuet tehä samoin!

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 14:04"]

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 13:55"]Teetkö valinnoistasi numeron? Saarnaatko terveellisyyden puolesta? Terrorsoitko lähipiiriäsi luennoimalla tumman suklaan terveysvaikutuksista? Hehkutatko kovia salitreenejä? Heitteletkö kommentteja muiden elämäntavoista? Jos vastaan yhteenkin kyllä, saat vastauksesi, miksi ärsyttää.   [/quote] Vastaus kaikkeen en. Syön esim aamupalalla siemeniä kourallisen (tottakai lisäks kaikkea muutakin) mutta nää siemenet saa monet ärsyyntymään, että miks tommosia pahoja linnunruokia syöt. Anoppi tykkäs huonoa kun mulla on 'omat eväät' mukana, pitäs syyä sitä mitä talonväki tarjoaa. Mukana tuon siis siemenet, lisäks piimän että saan maitohappobakteereja. Anoppilassa ei edes kasviksia syyä niin nekin tuon mukanani. En vain voi syyä leipää ja kakkuja joka välipalalla, johan siinä kipeeksi tulee.. tästä sitten moititaan. En puhu treeneistä ym mitään, tiiän ettei se niitä kiinnosta. Juttelen sellasten kans niistä keitä kiinostaa. Mutta se että katotaan päästä varpaisiin ja kommentoidaan ulkonäköä, en ymmärrä miksi se muita ärsyttää, miksi en sais olla tällanen! Sitte varmaan kelpaisin jos olisin pyöree tynnyri, ei ärsyttäis kenenkään silmää..

[/quote]

Itse katson, että kyläillessä tällaisten omien eväiden mukaan ottaminen ja muusta normaalista ravinnosta kieltäytyminen on niuhottamista ja omien valintojen turhaa  korostamista. Ymmärrän ärtymyksen. 

Vierailija
62/80 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kulje arvostelemassa kenenkään terveellistä elämää, mutta on kyllä niin puuduttavaa kuunnella kahvipöydässä niitä jatkuvia juttuja superfoodeista ja vihersmoothieista ja treeniohjelmista että usein mieluummin palaan takaisin työpisteeseen.

Jos joku ei kertoile muille niistä tervellisistä elämäntavoistaan niin sitten en kyllä tajua miten siihen edes pystyisin mitään negatiivista asian tiimoilta viestimään. Eiköhän sellainen saa olla elintapojensa kanssa hyvinkin vailla kritiikkiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin ketään toisten terveelliset elämäntavat yleisesti ärsyttävät, mutta jos ne yhdistyvät täydelliseen henkiseen köyhyyteen, eli että ollaan kiinnostuneita vain kuntoilusta ja syömisestä ja omasta navasta, ei seurata politiikkaa, kulttuuria, taidetta tai ajankohtaisia ja historiallisia asioita jne. eikä olla kiinnostuneita toisista ihmisistä tai mistään oman ahtaan terveysprojektin ympärillä - niin, sellainen henkinen köyhyys ärsyttää.

Vierailija
64/80 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin syön paljon raakaravintoa ja muutenkin ruokavalioni on varmasti terveellistä, mutta ei tulisi mieleenkään viedä kylään omia ruokia vaan otan kyllä kohtuudella sitä, mitä tarjolla on.

Kotona sitten palaan jälleen arkeen.

Vierailija
65/80 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 13:54"]

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 13:52"]

Jaa-a... Mulla on vähän samanlaisia kokemuksia, kuin sulla, joten en osaa vastausta antaa.

En syö sokeria missään muodossa, en ns normiherkkuja, leivonnaisia, jäätelöitä jne. Syön paljon smoothieita, vihanneksia, hedelmiä, marjoja ja juureksia. Vältän pitkälle prosessoituja tuotteita. Suosin luomua ja raakaravintoa. Olen hoikka. Liikun paljon. Ja olen huomannut, miten ihmisiä ärsyttää mun ruokavalioni. Kaikenlaisia huomautuksia ja kommentteja satelee ympäriltä.

Mulle on ihan sama, miten muut elää enkä tyrkytä omia valintoja muille.

Kukaan täällä ei omaa vuoronumeroaan ja lähtöpäiväänsä tiedä. Tiedostan, että myös minua voi kohdata vakava sairaus, onnettomuus jne. Mutta se aika, jonka täällä olen, haluan tuntea oloni mahdollisimman terveeksi, energiseksi, hyvinvoivaksi ja onnelliseksi. Sen olen parhaiten saavuttanut tällä ruokavaliolla ja itseni hoidolla. Uskon, että se mitä laitan suusta alas, ei vaikuta pelkästään fyysiseen, vaan myös henkiseen hyvinvointiini.

Ei pitäisi olla muilta pois....ihmeen monia asia silti häiritsee.

[/quote]

Eihän se ole muilta pois, mutta ehdottomuus koetaan usein hankalana. Itsekin tykkään syödä terveellisesti, mutta kyllä mun ruokavalioon silti mahtuu sokeri ja valkoiset jauhotkin.

[/quote] Mitä hankalaa on sokerin välttelemisessä? Jättää vaan syömättä. Mulle ei tarvitse kenenkään alkaa mitään sokeritonta herkkua vääntämään erikseen. Syön tarjottaessa sitä, mitä pystyn. Voin myös olla hyvin ilman enkä murjota ja mäkätä siitä. Yleensä multa kysytään, että ei kai haittaa jos me tässä syödään karkkia. No ei todellakaan, syökää vaan.

Vierailija
66/80 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 14:14"]

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 14:12"]

Jaa-a... Mulla on vähän samanlaisia kokemuksia, kuin sulla, joten en osaa vastausta antaa.

En syö sokeria missään muodossa, en ns normiherkkuja, leivonnaisia, jäätelöitä jne. Syön paljon smoothieita, vihanneksia, hedelmiä, marjoja ja juureksia. Vältän pitkälle prosessoituja tuotteita. Suosin luomua ja raakaravintoa. Olen hoikka. Liikun paljon. Ja olen huomannut, miten ihmisiä ärsyttää mun ruokavalioni. Kaikenlaisia huomautuksia ja kommentteja satelee ympäriltä.

Kukaan täällä ei omaa vuoronumeroaan ja lähtöpäiväänsä tiedä. Tiedostan, että myös minua voi kohdata vakava sairaus, onnettomuus jne. Mutta se aika, jonka täällä olen, haluan tuntea oloni mahdollisimman terveeksi, energiseksi, hyvinvoivaksi ja onnelliseksi. Sen olen parhaiten saavuttanut tällä ruokavaliolla ja itseni hoidolla. Uskon, että se mitä laitan suusta alas, ei vaikuta pelkästään fyysiseen, vaan myös henkiseen hyvinvointiini.

[/quote]

Eihän se ole muilta pois, mutta ehdottomuus koetaan usein hankalana. Itsekin tykkään syödä terveellisesti, mutta kyllä mun ruokavalioon silti mahtuu sokeri ja valkoiset jauhotkin.

[/quote]

Miten se muille on hankalaa, jos mullekaan ei ole? Enhän mä pakota muiden jättämään esim sitä sokeria pois. Olen kuullut kommentteja "Miksi pitää olla noin äärilaitaista?" "Et sä tota jaksa kovin kauaa pitää", "Ota nyt yksi pulla! Ota! Ota!", "Et kai sä nyt yhteen kakun palaan kuole!", "Koska sä ajattelit lopettaa tuon dieetin", "Mä en jaksais", "Mä en pystyisi", "Mä en viittis" jne.

En ole dieetillä, tämä on mun elämäntapani, jota en aio lopettaa vaan muiden mieliksi tai muiden elämää helpottaakseni. Vaikka en kuole kakunpalaan, en aio sitä syödä. En saa keuhkosyöpää parista tupakastakaan, mutta en aio niitä polttaa. Enkä ota pullaa, että jollain tulisi parempi mieli. En odota kenenkään tarjoavan kylässä mitään erikoisherkkuja, vaan huolehdin itse omista ruoaistani. Kenenkään ei tarvi ottaa mitään stressiä mun elämäntavoistani, en minäkään ota muiden. Haluan olla vain hyvinvoiva ja onnellinen ja toivottavasti muutkin ovat!

[/quote]

Siksi, että ihmisistä on kiva tarjota toisille ihmisille ruokaa ja tuntuu pahalta, jos ei voi tarjota mitään. Sä aliarvioit nyt ruokailun merkityksen ihmisten kanssakäymisessä, se on nimittäin hirveän tärkeää. 

Saanko kysyä, mitä se kakunpala sulle tekee, jos sitä ei voi syödä? Siis ihan konkreettisesti.

[/quote]

Aaa. Tässä oli kyse noista kakkupaloilla rakastajista. Se on vaan ruokaa, ei mitään rakkautta tai hyväksyntää. En edelleenkään itse aio syödä kenekään muun mieliksi kuin itseni. Ja tekosyitä kyllä keksin näille ruokatuputtajille.

Vierailija
67/80 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 14:14"][quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 14:12"]

[/quote]

[/quote]

Miten se muille on hankalaa, jos mullekaan ei ole? Enhän mä pakota muiden jättämään esim sitä sokeria pois. Olen kuullut kommentteja "Miksi pitää olla noin äärilaitaista?" "Et sä tota jaksa kovin kauaa pitää", "Ota nyt yksi pulla! Ota! Ota!", "Et kai sä nyt yhteen kakun palaan kuole!", "Koska sä ajattelit lopettaa tuon dieetin", "Mä en jaksais", "Mä en pystyisi", "Mä en viittis" jne.

En ole dieetillä, tämä on mun elämäntapani, jota en aio lopettaa vaan muiden mieliksi tai muiden elämää helpottaakseni. Vaikka en kuole kakunpalaan, en aio sitä syödä. En saa keuhkosyöpää parista tupakastakaan, mutta en aio niitä polttaa. Enkä ota pullaa, että jollain tulisi parempi mieli. En odota kenenkään tarjoavan kylässä mitään erikoisherkkuja, vaan huolehdin itse omista ruoaistani. Kenenkään ei tarvi ottaa mitään stressiä mun elämäntavoistani, en minäkään ota muiden. Haluan olla vain hyvinvoiva ja onnellinen ja toivottavasti muutkin ovat!

[/quote]

Siksi, että ihmisistä on kiva tarjota toisille ihmisille ruokaa ja tuntuu pahalta, jos ei voi tarjota mitään. Sä aliarvioit nyt ruokailun merkityksen ihmisten kanssakäymisessä, se on nimittäin hirveän tärkeää. 

Saanko kysyä, mitä se kakunpala sulle tekee, jos sitä ei voi syödä? Siis ihan konkreettisesti.
[/quote]

Naulan kantaan. Tosin tämä on hankalaa myös toisinpäin: syömme pikkulapsiperheeksi ilmeisesti jotenkin poikkeuksellisen terveellisesti ja monipuolisesti, ja sitten kun on muita perheitä kylässä, niin vieraat yököttelee kasviksille ym.

Vierailija
68/80 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi joitakin ärsyttää, mutta koita sä olla ärsyyntymättä toisten ärsyyntymisistä.

Vierailija
69/80 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 16:01"]

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 14:14"][quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 14:12"] [quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 13:54"] [quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 13:52"] Jaa-a... Mulla on vähän samanlaisia kokemuksia, kuin sulla, joten en osaa vastausta antaa. En syö sokeria missään muodossa, en ns normiherkkuja, leivonnaisia, jäätelöitä jne. Syön paljon smoothieita, vihanneksia, hedelmiä, marjoja ja juureksia. Vältän pitkälle prosessoituja tuotteita. Suosin luomua ja raakaravintoa. Olen hoikka. Liikun paljon. Ja olen huomannut, miten ihmisiä ärsyttää mun ruokavalioni. Kaikenlaisia huomautuksia ja kommentteja satelee ympäriltä. Mulle on ihan sama, miten muut elää enkä tyrkytä omia valintoja muille. Kukaan täällä ei omaa vuoronumeroaan ja lähtöpäiväänsä tiedä. Tiedostan, että myös minua voi kohdata vakava sairaus, onnettomuus jne. Mutta se aika, jonka täällä olen, haluan tuntea oloni mahdollisimman terveeksi, energiseksi, hyvinvoivaksi ja onnelliseksi. Sen olen parhaiten saavuttanut tällä ruokavaliolla ja itseni hoidolla. Uskon, että se mitä laitan suusta alas, ei vaikuta pelkästään fyysiseen, vaan myös henkiseen hyvinvointiini. Ei pitäisi olla muilta pois....ihmeen monia asia silti häiritsee. [/quote] Eihän se ole muilta pois, mutta ehdottomuus koetaan usein hankalana. Itsekin tykkään syödä terveellisesti, mutta kyllä mun ruokavalioon silti mahtuu sokeri ja valkoiset jauhotkin. [/quote] Miten se muille on hankalaa, jos mullekaan ei ole? Enhän mä pakota muiden jättämään esim sitä sokeria pois. Olen kuullut kommentteja "Miksi pitää olla noin äärilaitaista?" "Et sä tota jaksa kovin kauaa pitää", "Ota nyt yksi pulla! Ota! Ota!", "Et kai sä nyt yhteen kakun palaan kuole!", "Koska sä ajattelit lopettaa tuon dieetin", "Mä en jaksais", "Mä en pystyisi", "Mä en viittis" jne. En ole dieetillä, tämä on mun elämäntapani, jota en aio lopettaa vaan muiden mieliksi tai muiden elämää helpottaakseni. Vaikka en kuole kakunpalaan, en aio sitä syödä. En saa keuhkosyöpää parista tupakastakaan, mutta en aio niitä polttaa. Enkä ota pullaa, että jollain tulisi parempi mieli. En odota kenenkään tarjoavan kylässä mitään erikoisherkkuja, vaan huolehdin itse omista ruoaistani. Kenenkään ei tarvi ottaa mitään stressiä mun elämäntavoistani, en minäkään ota muiden. Haluan olla vain hyvinvoiva ja onnellinen ja toivottavasti muutkin ovat! [/quote] Siksi, että ihmisistä on kiva tarjota toisille ihmisille ruokaa ja tuntuu pahalta, jos ei voi tarjota mitään. Sä aliarvioit nyt ruokailun merkityksen ihmisten kanssakäymisessä, se on nimittäin hirveän tärkeää.    Saanko kysyä, mitä se kakunpala sulle tekee, jos sitä ei voi syödä? Siis ihan konkreettisesti. [/quote] Naulan kantaan. Tosin tämä on hankalaa myös toisinpäin: syömme pikkulapsiperheeksi ilmeisesti jotenkin poikkeuksellisen terveellisesti ja monipuolisesti, ja sitten kun on muita perheitä kylässä, niin vieraat yököttelee kasviksille ym.

[/quote]

vähän ot, mutta kyllä on huonot käytöstavat jos yökkii kylässä tarjolla olevalle ruualle.  

Vierailija
70/80 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 15:36"]

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 14:04"]

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 13:55"]Teetkö valinnoistasi numeron? Saarnaatko terveellisyyden puolesta? Terrorsoitko lähipiiriäsi luennoimalla tumman suklaan terveysvaikutuksista? Hehkutatko kovia salitreenejä? Heitteletkö kommentteja muiden elämäntavoista? Jos vastaan yhteenkin kyllä, saat vastauksesi, miksi ärsyttää.   [/quote] Vastaus kaikkeen en. Syön esim aamupalalla siemeniä kourallisen (tottakai lisäks kaikkea muutakin) mutta nää siemenet saa monet ärsyyntymään, että miks tommosia pahoja linnunruokia syöt. Anoppi tykkäs huonoa kun mulla on 'omat eväät' mukana, pitäs syyä sitä mitä talonväki tarjoaa. Mukana tuon siis siemenet, lisäks piimän että saan maitohappobakteereja. Anoppilassa ei edes kasviksia syyä niin nekin tuon mukanani. En vain voi syyä leipää ja kakkuja joka välipalalla, johan siinä kipeeksi tulee.. tästä sitten moititaan. En puhu treeneistä ym mitään, tiiän ettei se niitä kiinnosta. Juttelen sellasten kans niistä keitä kiinostaa. Mutta se että katotaan päästä varpaisiin ja kommentoidaan ulkonäköä, en ymmärrä miksi se muita ärsyttää, miksi en sais olla tällanen! Sitte varmaan kelpaisin jos olisin pyöree tynnyri, ei ärsyttäis kenenkään silmää..

[/quote]

Itse katson, että kyläillessä tällaisten omien eväiden mukaan ottaminen ja muusta normaalista ravinnosta kieltäytyminen on niuhottamista ja omien valintojen turhaa  korostamista. Ymmärrän ärtymyksen. 

[/quote]

Niuhottamista....njaaaaaa.....ehkäpä. Omia valintoja en todellakaan halua turhaan korostaa. Ja miksi joku sen tällä tavoin napaansa vetäis, sitä en ymmärrä. Sitä paitsi en joka kerta ilman keskustelua vie automaattisesti omia eväitä, vaan asiasta sovitaan aina isäntäväen kanssa. Eikä mun tarvi edes joka kerta suuhuni ruokaa saada. Teekin riittää.

Ja normaalia ravintoa. Mitä se on? Pullaa ja kakkua vai? Sorry, se ei ole mulle "normaalia ravintoa" ja siksi siitä kieltäydyn.

Vierailija
71/80 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohiksena, naisille on kehittynyt jokin tarve syyllistyä herkkujen syömisestä. "Ei mun pitäis, mut jos ihan pienen palan". Syökää, naiset, herkkunne hyvällä omallatunnolla, nauttikaa niistä ja jättäkää selittelyt sikseen. Ehkä se herkkujen määräkin pysyy pienempänä, jos voi syödä luvan kanssa. Jos syyllisyys herkuttelusta on tosi kova, sitten voi jättää syömättä.

Vierailija
72/80 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 15:45"]

Minäkin syön paljon raakaravintoa ja muutenkin ruokavalioni on varmasti terveellistä, mutta ei tulisi mieleenkään viedä kylään omia ruokia vaan otan kyllä kohtuudella sitä, mitä tarjolla on.

[/quote]

No sinä olet sinä ja teet, kuten parhaaksi katsot.

Itse elän oman arvomaailmani ja omien periaatteideni mukaan. Enkä edelleenkään syö jotain jonkun toisen mieliksi. Ja ei, tarkoitukseni ei ole loukata ketään, mutta en aio syödä jotain sellaista, joka sotii omia periaatteita vastaan ihan vaan sen takia, ettei joku ota itseensä asioista, jotka eivät hänelle loppujen lopuksi edes kuulu.

Pitäisikö vegetaristinkin vetäistä grillimakkara isäntäväen mieliksi?

Mikä ihmeen ongelma tämä on joillekin tietyille ihmistyypeille?

Vierailija
73/80 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 14:27"]

[/quote]

[/quote]

Mulla on jonkinasteinen syömishäiriö ja mua nyt vaan ahdistaa kun jossain kylässä tyrkytetään kaikkia herkkuja ja on pakko ottaa jotain ihan vain siksi, ettei loukkaa isäntäväkeä. Ymmärrän että ajatus on hyvä, mutta en vain yksinkertaisesti osaa nauttia niistä tarjoiluista vaan se on kirjaimellisesti pakkopullaa (huomaa sanaleikki :D ) Mua ärsyttää, miten siitä tehdään kauhea ongelma, jos en halua ottaa sitä kakunpalaa. Jokainen syö tai olkoon syömättä mitä haluaa. 

[/quote]

No jopa kuulostaa terveeltä O_o

Vierailija
74/80 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se terveellisyys vaan se että ne terveellisesti syövät saarnaa koko ajan oman ruokavalionsa puolesta ja moralisoi toisen syömisiä. Ei ne varmaan itse huomaakaan sitä.

Vierailija
75/80 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 13:17"]

Koska me kuollaan kaikki kuitenkin. On myös erittäin vaikeaa vetää rajaa mikä loppujenlopuksi on terveellistä ja mikä ei. Isovanhemmat söivät pääsääntöisesti perunaa ja lihaa ja elivät 100-vuotiaksi melkein.

Kuolema  tulee meille kaikille. Tähdet sammuu ja planeetat kuolee. Mikä järki tässä kaikessa on? Ei mikään. Millään ei ole oikeastaan mitään merkitystä.

[/quote]

Elämä saa merkityksensä juuri siksi että se loppuu joskus. Jos kaikki eläisi ikuisesti niin millään ei olisi mitään väliä. Nyt kun aika on rajattua, niin jokainen teko on painava.

Vierailija
76/80 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse treenaan kovaa ja syön suht. terveellisesti, sanoisinko 70-80% terveellisesti. Missään tapauksessa en omia eväitä ota mukaan mihinkään kylään tai työmatkalle, se ei ole tervettä vaan oire syömishäiriöstä nimeltä ortoreksia. Luulen että ihmiset ympärilläsi tunnistavat epäterveen suhtautumisen ruokaan ja nostavat asian siksi esiin kun huomaavat sinun ottavan esiin omat evääsi.

Omaa hyvinvointiani ei satunnaiset pullat hetkauta mihinkään ja voihan niissäkin olla jotain mitä kehoni sitten tarvitsee.

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 16:20"]

[/quote]

Itse elän oman arvomaailmani ja omien periaatteideni mukaan. Enkä edelleenkään syö jotain jonkun toisen mieliksi. Ja ei, tarkoitukseni ei ole loukata ketään, mutta en aio syödä jotain sellaista, joka sotii omia periaatteita vastaan ihan vaan sen takia, ettei joku ota itseensä asioista, jotka eivät hänelle loppujen lopuksi edes kuulu.

[/quote]

Vierailija
77/80 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 14:51"]Ap, olet sairastunut ortoreksiaan, kohtuus kaikessa myös terveellisessä elämässä.
[/quote]

en ole näitä yksiä viestejä kirjotellu :) kyl mä sokeria syön ja muutakin, mun kirjotukset on näitä anoppilaa koskevia kyyläyksiä.

Ap

Vierailija
78/80 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 16:25"]

Itse treenaan kovaa ja syön suht. terveellisesti, sanoisinko 70-80% terveellisesti. Missään tapauksessa en omia eväitä ota mukaan mihinkään kylään tai työmatkalle, se ei ole tervettä vaan oire syömishäiriöstä nimeltä ortoreksia. Luulen että ihmiset ympärilläsi tunnistavat epäterveen suhtautumisen ruokaan ja nostavat asian siksi esiin kun huomaavat sinun ottavan esiin omat evääsi.

Omaa hyvinvointiani ei satunnaiset pullat hetkauta mihinkään ja voihan niissäkin olla jotain mitä kehoni sitten tarvitsee.

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 16:20"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No mä olen eri mieltä. Olen vain hyvin uskollinen omille arvoille ja periaatteilleni ihan joka asiassa. Ja tätä on joidenkin ihmisten vaikea käsittää.

Ja vaikka olisikin ortoreksia, niin mitä ihmettä mun syömiset tai syömättömyydet kuuluvat yhtään kellekään? Voin hyvin, olen terve, näytän terveeltä ja mikä tärkeintä, olen onnellinen ja tyytyväinen!

Vierailija
79/80 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se taitaa olla niin että niitä muita ihmisiä ärsyttää kun joku pystyy pitämään siitä terveellisestä ruokavaliosta kiinni. Itsekin pyrin syömään mahdollisimman terveellisesti, ihan perusruokia. Herkkuja en syö kuin todella harvoin ja kyllä tuli huomattua esimerkiksi työpaikalla kun muut lappasi kahvipöytään suunnilleen joka toinen päivä jonkun näköistä kakkua tai torttua niin kun siitä itse kohteliaasti kieltäytyi niin johan katsottiin nenän vartta pitkin. Ja ei, kohteliaasti kieltäytyminen ei tarkoita että mainostan kuinka MINÄ syön terveellisesti enkä koske tuollaiseen moskaan, vaan ihan sanomalla ei kiitos. Silti tuli mulkaisuja.

Vierailija
80/80 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättää, että suurin osa ketjun kommenteista tuntuu olevan AP:ta  vastaan. Itse en elä läheskään niin terveellisesti kuin haluaisin, ja tunnen lähinnä kunnioitusta terveellisesti eläviä kohtaan, ja ärsytyksen sijaan enemmänkin inspiroidun tuosta ilmiöstä, jota tässä ketjussa kutsutaan "moralisoinniksi". Tosin suurin osa "terveysintoilijoista" jotka tunnen eivät todellakaan saarnaa tai moralisoi, mutta tietenkin terveelliset elämäntavat tulevat esille sosiaalisessa kanssakäymisessä tavalla tai toisella. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä