Anoppi ei anna anteeksi, että "tein pojastaan lapsivastaisen"
Jepjep, anopit. <3 Olemme mieheni kanssa tehneet päätöksen olla tekemättä lapsia, ja siitäkös anoppi riemastui. On kuulemma luonnotonta, lapsellista, itsekästä, lyhytnäköistä, epäkunnioittavaa (ketähän tai mitähän kohtaan?) ja blaa blaa blaa... Ja tietysti syyttää minua, että kiristän miestäni moiseen. Ja tasan tarkkaan yhdessä päätös tehtiin. Siksi olemme yhdessä, kun ajatus lapsettomuudesta on molemmilla. Voi apua... Kamala sota käynnissä, ei auta miehenkään "ärähtelyt" äidilleen. Appi ei asiaan suostu puuttumaan, mutta miehen täti eli anopin sisko on myös liittoutunut meitä vastaan, niin sanoakseni. Ovat täysin vakuuttuneita, että mies ehtii löytää "kunnollisen naisen", kun vain pääsisivät minusta eroon. Arg! Muilla yhtä sekopäistä meininkiä?
Kommentit (34)
Millainen mies kertoo äidilleen, että "me ei hankita lapsia"? Yleensä perhe pitää omat asiat ominaan eikä äideille lavertele. Lohduta anoppia, että kyse on vain sun ja miehen parisuhteesta, seuraavassa mies sitten jo lapsia tekeekin, ek jo 10v kuluttua, usein jopa aikaisemmin.
Tää on niin nähty juttu, että ekassa pitkässä parisuhteessa ei lapsia haluta, seuraavaan miehellä jo onkin kiire niitä tekemään.
Tekstisi perusteella olet taas yksi palstateineistä, eli mielesi saattaa vielä hyvinkin muuttua.
Mun serkulla oli sama juttu, senkään vanhemmat ei ymmärtäneet. Kun serkku oli 45, se löysi elämänsä naisen ja niillä on nyt 3 lasta (isovanhemmat vasta vähän yli 65v, jaksavat hyvin lapsenlapsia), serkun exä sen sijaan on katkera lapseton nainen, joka väittää, että serkku vei häneltä mahdollisuuden äitiyteen.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 13:07"]Millainen mies kertoo äidilleen, että "me ei hankita lapsia"? Yleensä perhe pitää omat asiat ominaan eikä äideille lavertele. Lohduta anoppia, että kyse on vain sun ja miehen parisuhteesta, seuraavassa mies sitten jo lapsia tekeekin, ek jo 10v kuluttua, usein jopa aikaisemmin.
Tää on niin nähty juttu, että ekassa pitkässä parisuhteessa ei lapsia haluta, seuraavaan miehellä jo onkin kiire niitä tekemään.
[/quote]
Tehtiin se hänelle selväksi, kun kyllästyttiin jatkuvaan uteluun, vihjailuihin ja painostukseen. Ja mikä saa sinut luulemaan, että mieheni yhtäkkiä minut hylkäisi? Kaikki eivät vain halua lapsia, mieheni on yksi heistä. Onko se niin vaikea tajuta? Ap
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 13:08"]Tekstisi perusteella olet taas yksi palstateineistä, eli mielesi saattaa vielä hyvinkin muuttua.
[/quote]
Niin, no...34-vuotias teini. ;) Koko ikäni olen tiennyt, etten lapsia halua. Tuskinpa se tästä enää muuttuu. Kaikki eivät vain jälkikasvua kaipaa. Minä elän elämääni eri asioiden kautta.
Jätä moiset höpötyksen omaan arvoonsa.
Voit toki anopille sanoa, että ymmärrät harmituksen, mutta te elätte itseänne varten, ette anoppia.
Valehdelkaa anopille, että miehesi ei kykene saamaan lapsia.
Täällä. Mulle on tehty jo 19-vuotiaana kohdunpoisto ja mies siis tietää että lapsia ei tule ja on asian kanssa täysin ok. Anoppi taas ei tätä hyväksy ja painostaa miestä ottamaan eron ja etsimään "oikean naisen". Anoppi on minulle ihan hirveän vihainen kun lapsenlapsia ei tule. Oon kuulemma huijannut mieheni tähän suhteeseen. Oikeesti kerroin jo toisilla treffeillä, että mä en voi saada lapsia ja jos se on miehelle kynnyskysymys niin mä en suutu jos hän ei halua mun kanssa mitään vakavampaa vaan etsii uuden.
Tuo on niin rasittavaa, argh. Itsellä ei ole kokemusta ihan vastaavasta, mutta tiedän kyllä millaista se on, kun aina "syy" on jossa kussa toisessa; ei koskaan itsessä tai omassa lapsessa.
Kerronpa erään tarinan, vaikka ohi aiheen meneekin. Eräällä ex-pariskunnalla on tulehtuneet välit (ylläri). Mies ei tiedä ex-vaimonsa puhelinnumeroa eikä osoitetta, mutta tietää että minulla on ne. Yritti ne saada tekosyyn varjolla itselleen; piti kuulemma joku kirje postittaa. En antanut osoitetta vaan tarjouduin postittamaan kirjeen puolestaan. Ei suostunut siihen, vaan haukkui mut pystyyn, kuinka mä "sekaannun toisten asioihin ja tungen nenäni joka paikkaan". Just... Hänhän se pyysi sekaantumaan vaan nimenomaan en tehnyt niin.
Kyllä se on jokaisen oma asia haluaako lapsia vai ei. Siinä ei kellään anopilla ole päätösvaltaa :)
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 13:23"]Kyllä se on jokaisen oma asia haluaako lapsia vai ei. Siinä ei kellään anopilla ole päätösvaltaa :)
[/quote]
Joku anoppi käynyt alapeukuttamassa. :D Vakavasti puhuen mä en käsitä näitä anoppeja. Miksi ei voi päästää irti aikuisesta lapsestaan ja antaa heidän elää elämänsä ihan itse eikä puuttua niihin isoimpiin asioihin.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 13:21"]Valehdelkaa anopille, että miehesi ei kykene saamaan lapsia.
[/quote]
Miksi valehtelisimme? Aikuinen ihminen, joka joko ymmärtää poikansa valinnat elämässä puolison ja perheen suhteen ja säilyttää hyvän suhteensa tähän, tai sitten ei hyväksy ja rikkoo välinsä omaan lapseensa. Ap
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 13:09"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 13:07"]Millainen mies kertoo äidilleen, että "me ei hankita lapsia"? Yleensä perhe pitää omat asiat ominaan eikä äideille lavertele. Lohduta anoppia, että kyse on vain sun ja miehen parisuhteesta, seuraavassa mies sitten jo lapsia tekeekin, ek jo 10v kuluttua, usein jopa aikaisemmin. Tää on niin nähty juttu, että ekassa pitkässä parisuhteessa ei lapsia haluta, seuraavaan miehellä jo onkin kiire niitä tekemään. [/quote] Tehtiin se hänelle selväksi, kun kyllästyttiin jatkuvaan uteluun, vihjailuihin ja painostukseen. Ja mikä saa sinut luulemaan, että mieheni yhtäkkiä minut hylkäisi? Kaikki eivät vain halua lapsia, mieheni on yksi heistä. Onko se niin vaikea tajuta? Ap
[/quote]
Ei se sinua yhtäkkiä hylkää, se hankkii ensin sen uuden naisen ja saa sen raskaaksi.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 13:32"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 13:23"]Kyllä se on jokaisen oma asia haluaako lapsia vai ei. Siinä ei kellään anopilla ole päätösvaltaa :) [/quote] Joku anoppi käynyt alapeukuttamassa. :D Vakavasti puhuen mä en käsitä näitä anoppeja. Miksi ei voi päästää irti aikuisesta lapsestaan ja antaa heidän elää elämänsä ihan itse eikä puuttua niihin isoimpiin asioihin.
[/quote]
Enkä minä ymmärrä niitä aikuisia lapsia, jotka tuo ne lapsenlapset mummolaan yökylään, että saa parisuhdeaikaa. Miksi ne ei itse hoida lapsiaan ja anna anopin elää omaa elämäänsä?
Ap:n mies voisi olla mun tädin lapsi. Sielläkin ainoa poika ilmoitti, että ei halua lapsia ja se oli tädille iso suru. Siten joku vihjaisi varamummotoiminnasta, johon täti lähti mukaan ja on nyt hurjan ihanien 4v tuplien varamummona. Heillä on todella kivaa yhdessä, mutta mitä tekee oma poika - aloittaa hurjan mollausoperaation siitä, että äitiään käytetään taloudellisesti hyväksi, kun hän hyysää vieraita lapsia. Eli poika ei salli äidilleen lapsenlapsia omasta suvusta eikä vieraista. Minusta hyvin itsekästä.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 13:21"]
Täällä. Mulle on tehty jo 19-vuotiaana kohdunpoisto ja mies siis tietää että lapsia ei tule ja on asian kanssa täysin ok. Anoppi taas ei tätä hyväksy ja painostaa miestä ottamaan eron ja etsimään "oikean naisen". Anoppi on minulle ihan hirveän vihainen kun lapsenlapsia ei tule. Oon kuulemma huijannut mieheni tähän suhteeseen. Oikeesti kerroin jo toisilla treffeillä, että mä en voi saada lapsia ja jos se on miehelle kynnyskysymys niin mä en suutu jos hän ei halua mun kanssa mitään vakavampaa vaan etsii uuden.
[/quote]
On ne miehetkin melkoisita tossuja, kun eivät saa äideilleen sanottua totuutta. Tämäkin sankari olisi voinut istuttaa äitinsä alas kahvipöytään ja käydä suoran keskustelun aiheesta.
Hei, ap, olen vapaaehtoisesti lapseton mies, eikä tulisi kuuloonkaan, että sietäisin äidiltäni tuollaista käyttäytymistä. On ehdottomasti miehesi velvollisuus teroittaa äidille, että häntä ei ole manipuloitu mihinkään ja että äidin täytyy lopettaa tuollaiset vihjailut ja kommentit, jos tämä haluaa pysyä väleissä.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 13:08"]
Tekstisi perusteella olet taas yksi palstateineistä, eli mielesi saattaa vielä hyvinkin muuttua.
[/quote]Tekstisi perusteella olet taas yksi palstateineistä, eli miehesi saattaa vielä hyvinkin muuttua.
[/quote]
Niin ja mieheni siis ainut lapsi, joten tavallaan ymmärrän harmistuksen siitä, että lapsenlapsia ei tule, mutta sille nyt ei anoppi mitään voi! Ap