Veemäiset sukulaiset
Hoidan isäni asioita ja mulla meinaa joka kerta palaa käämi sen kanssa! Hoidan siis aivan kaiken, kuskaan lääkäriin, soittelen tuloksista, kuskaan kauppaan ja milloin minnekin. Kiitokseksi saan 15€, meinaa aina antaa 20€ mutta rikkoo sen sitte pienemmäksi että voi antaa 15€. Ja siis isälläni on kymmeniä tuhansia tilillä. Itse kituutan todella vähällä rahalla ja hän tietää sen. On tosi pihi kun on kyse minusta mutta perheen ulkopuolisille antaa mielellään rahojaan, esimerkiksi kävin kerran viikossa siivoamassa hänen luonaan ja sain 15€. Sitten lopetin siivoamisen ja hän palkkasi siivousfirman siivoamaan mikä maksaa yli 100€ kerta ja hän sanoi minulle "ei ollut kallista!"!!!! Miksi ihmeessä on jakamassa rahojaan perheen ulkopuolisille mielellään mutta omalle tyttärelle ei suostu antamaan kuin tasan 15€??? Ei se bensa ole ilmaista tai puhelut jotka teen hänen puolestaan ja 15 eurolla pitäisi viikottain pystyä hoitamaan asioita! Muilla samaa tilannetta??
Kommentit (2)
Peukutin ylöspäin sun juttua, koska olet oikeassa siinä, että olisi järkevämpää maksaa omille lapsilleen ennemmin kuin ulkopuolisille. Lisäksi on mielestäni ihan mielettömän hienoa, että teet oikeasti töitä vanhempiesi eteen. Toisaalta taas olen sitä mieltä, että jokaisen pitäisi tulla omillaan toimeen ja omia vanhempia tulisi auttaa pyyteettömästi. Ehkä isäsi ymmärtää sen, että jos hän maksaa kerran enemmän, odotat aina yhtä paljon. Sinuna miettisin mistä muualta voisin tienata enemmän rahaa ja auttaisin vanhempiani ilman, että on käsi vaativasti ojolla.
Olenko vaan kiittämätön kun saan sen 15€ vai pitäiskö saada enemmän?