Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies syö joka aterian kanssa 2 makkaraa!

Vierailija
16.06.2015 |

Miten tuon saa lopettamaan. Alkaa tuntumaan jo epänormaalilta. Siis joka aterian lisäksi ottaa kaksi kylmää makkaraa ja lämmittää ne. Tänään aamiaiseksi minun tekemääni munakasta ja 2 makkaraa. Lapsetkin alkavat jo kärttää makkaraa joka ruoan yhteydessä. Tätä on jatkunut noin viikon. Ehdotuksia miten makkaransyönnin saa loppumaan?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 10:16"]

hyi yök, ajatele mitä kaikkea lisäainetta makkaroissa on. Lapsille etenkin vaarallista.

[/quote]

Et näköjään tiedä mitään makkaroista.

Vierailija
22/40 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 10:19"]

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 10:16"]hyi yök, ajatele mitä kaikkea lisäainetta makkaroissa on. Lapsille etenkin vaarallista. [/quote] Olen yrittänyt valistaa miestä mutta näköjään makkara vie voiton.

[/quote]

Anna syödä, wilhelmi on ihan hyvää makkaraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesä! Viikon kesä. Kyllä se siitä laantuu. Menkää johonkin porukalla grillaamaan. Kesä tuo tuon makkarahimon.

Vierailija
24/40 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kohta on verisuonet tukossa... Huh, ei meillä onnistuis.

Vierailija
25/40 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 10:24"]Kesä! Viikon kesä. Kyllä se siitä laantuu. Menkää johonkin porukalla grillaamaan. Kesä tuo tuon makkarahimon.
[/quote]
Tämä kesällä syödään makkaraa ja uidaan. Nyt ei oikein tunnu kesältä eikä tee mieli uimaan, joten miehesi syö edes makkaraa.
Ihan vaan että jos kokoajan saman merkkistä makkaraa syö, niin huolestuisin enemmän tästä pinttymyksestä.

Vierailija
26/40 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 10:29"]

[/quote]

Voisitko perustella.

Vierailija
27/40 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 10:05"]Osta soijanakkeja.
[/quote] ja tissit kasvaa.....

Vierailija
28/40 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 10:31"]

[/quote]

Voisitko perustella.

[/quote]

Koska jos mies erehtyy syömään jotain mistä nainen ei tykkää niin seurauksena on karsea meteli, perheriita ja todennäköisesti ne makkarat lentäisivät roskiin vaikka lautaselta koska onhan nyt mies mennyt ostamaan jotain sellaitsa ruokaa itselleen mistä nainen ei pidä ja mitä ei hyväksy.

Vierailija
29/40 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sille ainakin nitriitiöntä makkaraa, ellei se se sitten halua suolistosyöpää itselleen. Fosfaattejakin (lisättyjä) kannattaisi välttää ja liiallista punaisen lihan kulutusta. Monet syö mitä tahansa p**skaa ja sitten ihmetellään, kun puhkeaa yhtä sun toista sairautta ihan "yllättäen". Kaikkea ei tietenkään voi estää, mutta kyllä asioiden eteen kannattaa tehdä kaikkensa.

Vierailija
30/40 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 10:38"]

[/quote]

Voisitko perustella.

[/quote]

Koska jos mies erehtyy syömään jotain mistä nainen ei tykkää niin seurauksena on karsea meteli, perheriita ja todennäköisesti ne makkarat lentäisivät roskiin vaikka lautaselta koska onhan nyt mies mennyt ostamaan jotain sellaitsa ruokaa itselleen mistä nainen ei pidä ja mitä ei hyväksy.

[/quote]

Lapset haluavat samaa mitä löytyy aikuisen (esimerkin siis) lautaselta ja en ainakaan syötä nitriitti/lisäaine paskaa muksuille.

Vierailija
31/40 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 10:09"]

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 10:05"]

Osta soijanakkeja.

[/quote]

hyi vittu

[/quote]

Miksi ei myytäisi vaikka lihasalaattia tai kanaporkkanoita? Hirveää lihasyönnin syrjintää.

Vierailija
32/40 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 10:59"]

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 10:38"]

[/quote]

Voisitko perustella.

[/quote]

[/quote]

Lapset haluavat samaa mitä löytyy aikuisen (esimerkin siis) lautaselta ja en ainakaan syötä nitriitti/lisäaine paskaa muksuille.

[/quote]

On makkaroita ja sit on "makkaroita"   Saa ihan itse valita, ei ole pakko syödä huonoja makkaroita.

Vierailija
33/40 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on hänen näkemys leivästä :D

Vierailija
34/40 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 10:05"]Osta soijanakkeja. [/quote] ja tissit kasvaa.....

[/quote]

Kasvaa ne siitä wilhelmistäkin.

Vierailija
35/40 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Vierailija
36/40 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan nyt vanhaa ketjua, koska meillä on viime aikoina (viimeisen pari kuukautta) ollut ihan sama juttu. Eli mies vetelee aivan koko ajan makkaroita, vaikka olisin tehnyt esim ruoaksi perunamuusia, porsaan ym pihvejä, salaattia, niin mies lämmittää mikrossa lisäksi pari makkaraa. Jos mies käy kaupassa, ostoskorissa on tosi paljon makkaraa. Sinänsä tuo ei häiritse että hän syö niitä, mutta hänellä on jo valmiiksi korkea kolesteroli ja korkea verenpaine, ja paino on noussut edellisestään (on jo muuten reilusti ylipainoinen) tuon parin kuukauden aikana mitä on syönyt noita makkaroita. En halua kieltää ostamasta niitä makkaroita, mutta on sitten keljua kuunnella kun hän syyttää mua siitä että on lihonut vaikka itse naamaansa niitä tunkee ja käy itse ostamassa jos en ostosreissullani ole niitä ostanut. Ja ennenkuin joku nillittää että "tee parempaa ruokaa" niin ei ole siitä kyse, meillä kokataan molemmat ja ruoka on proteiinipitoista joka pitää kylläisenä, mutta miehellä kai alkoi tavaksi tulla tuo makkaran syönti kun sai työpaikallaan niitä syödä niin paljon kuin sielu sietää ja jäi niihin koukkuun.

Pitäisikö vain ottaa tuo puheeksi ja mainita se että olen huolestunut hänen terveydestään?

Vierailija
37/40 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nostan nyt vanhaa ketjua, koska meillä on viime aikoina (viimeisen pari kuukautta) ollut ihan sama juttu. Eli mies vetelee aivan koko ajan makkaroita, vaikka olisin tehnyt esim ruoaksi perunamuusia, porsaan ym pihvejä, salaattia, niin mies lämmittää mikrossa lisäksi pari makkaraa. Jos mies käy kaupassa, ostoskorissa on tosi paljon makkaraa. Sinänsä tuo ei häiritse että hän syö niitä, mutta hänellä on jo valmiiksi korkea kolesteroli ja korkea verenpaine, ja paino on noussut edellisestään (on jo muuten reilusti ylipainoinen) tuon parin kuukauden aikana mitä on syönyt noita makkaroita. En halua kieltää ostamasta niitä makkaroita, mutta on sitten keljua kuunnella kun hän syyttää mua siitä että on lihonut vaikka itse naamaansa niitä tunkee ja käy itse ostamassa jos en ostosreissullani ole niitä ostanut. Ja ennenkuin joku nillittää että "tee parempaa ruokaa" niin ei ole siitä kyse, meillä kokataan molemmat ja ruoka on proteiinipitoista joka pitää kylläisenä, mutta miehellä kai alkoi tavaksi tulla tuo makkaran syönti kun sai työpaikallaan niitä syödä niin paljon kuin sielu sietää ja jäi niihin koukkuun.

Pitäisikö vain ottaa tuo puheeksi ja mainita se että olen huolestunut hänen terveydestään?

Ei sillä oo väliä syökö mies makkaroita, eri asia olis jos nainen söisi ja lihoisi. Mies saa olla lihava. Mä ainakin sanon naiselleni suoraan kesäisin ku grilaltaan et yks makkara riittää hälle. itse saatan vetää 6-7. ja sanon suoraan jos paino alkaa nousta

Vierailija
38/40 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isommat annoskoot.

Vierailija
39/40 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sillä oo väliä syökö mies makkaroita, eri asia olis jos nainen söisi ja lihoisi. Mies saa olla lihava. Mä ainakin sanon naiselleni suoraan kesäisin ku grilaltaan et yks makkara riittää hälle. itse saatan vetää 6-7. ja sanon suoraan jos paino alkaa nousta

Mikäköhän siinä on että miehet aina kokee oikeudekseen sanoa naiselle painosta, mutta auta armias jos nainen sanoo miehelle asiasta. Jotenkin miehet kokee että nainen on vapaata riistaa jolle saa motkottaa jos syö enemmän kuin sen yhden makkaran ym, ja itse mies hotkii 6-7 makkaraa (????) Mun isä oli just tuollainen äitiä ja meitä tyttöjä kohtaan, mutta itse oli ylipainoinen reilustikin & hän sekä veljet saivat syödä niin paljon kuin sielu sietää, mutta me "naispuoliset" esim jos oli veri tai pinaattiohukaisia, niin naiset sai syödä 2-3, ja miespuoliset yli kymmenen kerralla. En yhtäänv ihmettele näin jälkikäteen että miksi äiti erosi isästä ja otti vain meidät tytöt mukaansa.

Vierailija
40/40 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäköhän siinä on että miehet aina kokee oikeudekseen sanoa naiselle painosta, mutta auta armias jos nainen sanoo miehelle asiasta. Jotenkin miehet kokee että nainen on vapaata riistaa jolle saa motkottaa jos syö enemmän kuin sen yhden makkaran ym, ja itse mies hotkii 6-7 makkaraa (????) Mun isä oli just tuollainen äitiä ja meitä tyttöjä kohtaan, mutta itse oli ylipainoinen reilustikin & hän sekä veljet saivat syödä niin paljon kuin sielu sietää, mutta me "naispuoliset" esim jos oli veri tai pinaattiohukaisia, niin naiset sai syödä 2-3, ja miespuoliset yli kymmenen kerralla. En yhtäänv ihmettele näin jälkikäteen että miksi äiti erosi isästä ja otti vain meidät tytöt mukaansa.

Mää kasvoin kans samanlaisessa perheessä, tosin oon ite mies ja lopulta kyllästyin mun isän asenteeseen siskojani ja äiteetä kohtaan. Ylä-asteella sanoin suuni puhtaaksi ja että naisetkin saa syödä. Fatshaming naisia kohtaan on väärin. Ite mää oon lihava ja en koe samanlaista arvostelua osakseni kuten esimerkiksi vaimoni joka on vain lievästi ylipainoinen missä mää oon yli 130kg