Millainen ihminen on "ylisiisti"?
FB:ssä kiertää tällä hetkellä tämä artikkeli
Useampi tuttuni on nyt kommentoinut artikkelia tyyliin "Tuttua on, olen just tällainen". Yllättävää näissä kommentoijissa on se, että mun mielestään heillä ei ole erityisen siistiä, tai esim. hotellissa ollessa heittelevät kamat pitkin poikin ja levittäytyvät roiniensa kanssa ympäriinsä. Huonekalut ovat jotakuinkin paikoillaan, mutta tasot voivat olla täynnä roinaa eivätkä pinnat erityisen siistejä, mutta pitävät kuitenkin itseään "ylisiisteinä".
Millaista on sitten keskivertosiistissä asunnossa tai millainen on normaalin siistin henkilön asunto? Voiko olla esim. että vaatteet lojuvat lattialla ja keittiön pöydällä on ruuanjämiä ja tällaistakin tilannetta pidetään vielä siistinä?
(ja en kirjoita tätä siksi, että olen itse siistimpi vaan ennemminkin "tavarat paikoillaan, pölyt pyyhkimättä"-tyyppinen, mutta en pidä itseäni erityisen siistinä)
Kommentit (4)
Eiköhän tuo Ap tarkoittanut sitä, että joku pitää itseään ylisiistinä vaikka kämppä ei ole tiptop? Mun mielestä ylisiisti on sellainen, että missään ei todellakaan ole yhtään tahraa ja kamat on just paikoillaan aina. Ja niitä nypitään jatkuvasti.
No minä kuulun niihin ylisiisteihin ihmisiin sitten. Mun huushollissa ei ole koskaan yksikään sukka väärässä paikassa ja pöydillä ei ole ikinä mitään leivänmurusia. Siivoan myös hotellihuonetta ja petaan sängyt. En vaan voi sietää minkäännäköisiä sotkuja enkä ymmärrä miten ihmiset voi eää sotkujen keskellä. Ennen kaikkea en voi käsittää miten ihmiset voi pitää pahalle haisevia elukoita kuten koiria ja kissoja jotka kusevat ja karvoittavat joka paikan.
Olen itse ylisiisti mielestäni.Siivoan joka päivä,imuroin,pyyhin ja pesen.Huomaa että jos ollaan ostettu joku tavara käytettynä kuinka likainen se on..esim huonekalut tai kodinkoneet.Meillä on ihna joka paikka siivottuna ja pestynä.Esim. jääkaappi tai pesukoneet,ei löydy töhnää mistään.Kylpyhuoneessa ei pölyä eikä tahroja ja kaikki tekstiilit on aina pestyjä ja puhtaita.Meillä ei olla ulkovaatteilla sisällä ja käydään ulkoilun jälkeen suihkussa.
Joudun kuitenkin sietämään leluja lattilla tai vaikka miehen remonttivaatteet täytyy säilyttää jossain.Ja kun remonttia tehdään joudun kestämään hetkellisen kaaoksen.
Mielestäni meillä kuitenkin puhtaampaa ja siistimpää kuin muilla ja jos joku meille tulee täytyy aika salaaa tulla että näkee yhdenkään tavaran levällään.
Olen taas erityisen huono pitämään esim laatikott järjestyksessä vaan niistä löytyy vaikka mitä epämääräistä.Vaatteet taas tarttee olla järjestyksessä ja mitään pölyttyvää en säilytä.
No ylisiisti on just tollanen, joka ei pysty rauhoittumaan tai ottamaan rennosti jos ei kaikki ole tip top. Kulkee pölyrätti kädessä ja hinkkaa maanisesti kaikki kalkkijäljet pois hanasta joka käytön jälkeen. Hänellä ei todellakaan ole yksikään tavara levällään, vaan kaikki omilla paikoillaan. Aina.
Perussiistillä ihmisellä voi pari sukkaa löytyä nurkista, olla joskus vähän pölyistä, muutenkin koti sellanen eletyn näköinen muttei sotkuinen.