Paljonko teillä menee rahaa baari-iltaan kaikkineen
Kommentit (86)
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 08:11"]Mitä ihmettä te siellä baarissa teette? Itse ainakin juon, eikä 20 eurolla saa kuin 4-5 annosta. En mikään juoppo tai satakiloinen ole, mutta kyllä sitä illassa 3 sixpacia ulkona tai 12 tuoppia baarissa menee, jos vaikka kello 22-04 baarissa on. Selvinpäinkö te siellä olette?
[/quote]
tanssimaan menen!
Kun lähdetään miehen kanssa yhdessä niin aloittelujuomiin ja miehen tupakoihin menee 20-40€ (riippuen millainen ilta tiedossa) ja baaria varten nostetaan aina 40€ mikä yleensä riittää.
Taksiin ei ole varaa ja usein ollaankin niin lähellä että kävellen päästään kotiin. Joskus oli tapana hakea pizzat 10-15€ baarin jälkeen mutta sitäkään ei pitkään aikaan. Tuo 60-80€ on jo meiltä niin iso panostus että harvoin käydään missään, itsellä nyt ei kauheesti ole kiinnostustakaan enää. Mies jos lähtee niin 20€ aloittelu ja 20-40€ baariin rahatilanteen mukaan.
0-20e. Voi mennä enemmänkin, jos on ystävän syntymäpäivä tms. ja tarjoaa sen kunniaksi. :)
Toisaalta, harvoin tulee itselle osteltua juomia. Pääosin vettä, kun tanssiessa tulee kuuma. ;)
Viimeks meni ööö, about 10e
alotteluks 1 lonkero, narikka ja baarissa 2 kokista :D
Viimeksi minulla meni n. 30e baariin (sis narikat minulle ja ystävälle, minun juomat ja yksi tarjottu juoma ystävälle). 5,50e meni snägärille ja 36e taksiin. Mukava ilta oli :) humalassa ei kyllä oltu kahdella juomalla per nuppi, mutta eipä tullut krapulaakaan! Oltiin aloiteltu kotona miedoilla. Juuri sellainen minihiprakka läpi illan, että livemusiikkia oli mukava kuunnella. Olen sen verran kermapylly, että tulen baarista kotiin taksilla. Sen verran harvoin tulee käytyä, että sen voi mukavuuteen sijoittaa. Ja jos yksin kotiudun niin ihan turvallisuutenikin takia.
Alotteluun 15-20e
Tupakat 10e
Baariin 20-80e
Ruoka 10e
Taksi 10e
Darramättö 10e
Ihan liikaa, yleensä humalassa alan tarjoamaan kavereille ... :/
Viimeks meni :
ns. alkujuomat kaverin luona 10e ja röökiaski 6e (poltan vain bilettäessä)
Eka baarissa 14e
Toisessa baarissa 7e
Kolmannessa sisäänpääsy 5e, narikka 2e, 38e eka kierros, sit 14e oli menny ja loppuillasta jotai 25e.
Harvemmin ajan taksilla.
Grillille meni 10e
n. 200€.
Taksi vie ison osan ja ruokailu. Siihen juotavat ja sisäänpääsyt, niin tuohon se tuppaa menemään. En käy usein, ylläri.
Yleensä en aloittele. Eli 1. Baarissa ruoka ja juoma n. 25e, sitten seuraavassa juomiin n.30e plus taksi 15€, grillillä harvemmin käyn mutta jos joskus niin n. 7e siihen. Eli yhteensä 77e. Huh, ei onneksi usein tule käytyä. Yleensä pubissa parilla max. 20 e.
En käy kuin pakon edestä(joku työpaikan juhla mihin on hyvä osallistua), koska taksi maksaa 40 euroa kotiin.
Juomiin joku 20-25 e, kotona yleensä jotain naposteltavaa tai valmista ruokaa joten siihen menee joku kymppi kaupassa.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 08:43"]
Voi kamala oletteko tosissanne noiden määrien kanssa? 12 annosta tai viinipulloa (kokonaan?!) aloitteluun ja vielä baarissa lisää? Kannattaisi hieman nyt miettiä sitä omaa kulutusta, kun jo yli 6 annosta kerralla on naisella yli riskikulutuksen ja teikäläiset vetää sen tuplana tai jopa triplana. Kuulostaa ihan kauheilta määriltä.
[/quote]
Ja tulihan se kukkahattuinen moraalipelle sieltä paasaamaan. Joska löysäisit nutturaa ja pitäisit huolen ihan vaan omista juomisistasi. Ei siihen kukaa kuole jos tuollaisia määriä vetää sen kerran pari kuussa... Paitsi ehkä tuollaiset hiekkapilluiset muiden elämiin puuttujat jotka nyt saa sydärin jo nähdessään tuollaisia annoksia.
Pyrin välttämään yli kahden menevää remuamista (näissä tapauksissa baareihin menee n.20e eli parin bissen verran siis
mutta viimeksi kun olin pidempään, niin alkuun meni kotona 3 olutta, 2 lasia viiniä ja jäger shotti (kaikki Virosta..), sit baarissa 4 olutta. Rahaa siis 30e?
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 00:00"]
Pyrin välttämään yli kahden menevää remuamista (näissä tapauksissa baareihin menee n.20e eli parin bissen verran siis
mutta viimeksi kun olin pidempään, niin alkuun meni kotona 3 olutta, 2 lasia viiniä ja jäger shotti (kaikki Virosta..), sit baarissa 4 olutta. Rahaa siis 30e?
[/quote]
ai niin, asun Hki keskustassa enkä syö grillimättöjä.
Yleenaä maks 5e ja sekin kuluu sisäänpääsymaksuun. Pyrin valitsemaan paikan johon pääsee ilmaiseksi tai pelkällä narikalla. Mulle ja kavereille ei ole ongelma olla baarissa heti kymmenen aikaan :D
Kuljen yleensä pyörällä tai bussilla (jos on bussikortti) tai poikakaveri kuskaa, joten kyyteihin ei mene erikseen rahaa.
Jos juon (harvoin) niin alotteluun maks 10e viinipullo ja baarissa shotti tai pari tai ei mitään.
Snägärillä en käy, koska haluan yleensä nopeasti vain nukkumaan omaan sänkyyn.
Että tämmöstä huimaa opiskelijabiletystä mihin kaikki teidän verorahat menee ;)
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 12:05"][quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 08:43"]
Voi kamala oletteko tosissanne noiden määrien kanssa? 12 annosta tai viinipulloa (kokonaan?!) aloitteluun ja vielä baarissa lisää? Kannattaisi hieman nyt miettiä sitä omaa kulutusta, kun jo yli 6 annosta kerralla on naisella yli riskikulutuksen ja teikäläiset vetää sen tuplana tai jopa triplana. Kuulostaa ihan kauheilta määriltä.
[/quote]
Ja tulihan se kukkahattuinen moraalipelle sieltä paasaamaan. Joska löysäisit nutturaa ja pitäisit huolen ihan vaan omista juomisistasi. Ei siihen kukaa kuole jos tuollaisia määriä vetää sen kerran pari kuussa... Paitsi ehkä tuollaiset hiekkapilluiset muiden elämiin puuttujat jotka nyt saa sydärin jo nähdessään tuollaisia annoksia.
[/quote]
Olisin antanut yläpeukun mutta voih, tuo niin kulunut hiekkapilluilu. Muutoin kommenttisi oli asiaa!
Parikymppiä menee, korkeintaan 30 euroa. Olen hoikka nainen, en voi juoda paljoa ilman, etten oksenna jossain vaiheessa iltaa. Enkä halua purjota, joten lopetan juomisen jossain vaiheessa, tai kontrolloin muuten määriä. Alkuun riittä muutama lasi viiniä, tai pari lonkeroo, baarissa juon sen 1-3 annosta, yleensä halvinta lonkeroa tai viiniä. Käyn harvoin yökerhoissa, joten sisäänpääsyyn ei mene rahaa. Harvoin ostan grilliltä mitään ja yhden ainoan kerran olen kotikaupungissani ajanut taksilla kotiin. Toiste en aja, hinnat on niin poskettoman korkeat. Ihan hyvin jaksaa kävellä/pyöräillä vaikka sen 6 kilsaa, kun olen urheilullinen muutenkin. Tuleepahan kuntoiltua samalla :).
Yleensä juon kolme tai neljä cocktailia, joten arvioisin 35-50 euroa. Jos ostan iltaruokaa, niin siihen sitten muutama euro lisää. Mitään "aloitteluja" en harrasta.
Alotteluun n. 8 siideriä 20€
.
Baariin menee varmaan 40€
.
Grilli n. 7€
.
Taksi n. 15€
.
Juon n. kerran 3kk. En ole edes erityisen kännissä. En pelkää mitään suurkulutusrajoja. Baariin mennään juomaan. N20
Helpostikin P A L J O N ! Etenkin jos on jotkut erityisemmät juhlat, niin yleensä tulee ostettua jotakin uutta vaatetta tai vähintään uudet sukkahousut :D Sitten illanistujaisiin pari pulloa viiniä yht. ehkä 20 euroa, jotakin pientä syötävää nyyttärimeiningillä 10 euroa, baarissa voi lähtee käsistä ja mennä helposti 60-80 euroa... Kotiin tulen kyllä yleensä kävellen ja roskaruokaa en syö :)
Max 20 €, sillä juon korkeintaan kolme annosta. Harvoin kotona juon yhden annoksen ennen lähtöä. En pysty juomaan tuota paria, kolmea annosta enempää, sillä vatsa ei vedä tolkuttomasti. Muutenkaan ei ole tarkoitus olla kuin pienessä hauskassa tilassa, mitään örveltäjiä en jaksa katsella tai itse pyrkisi sellaiseen tilaan. Mielestäni suhde alkoholiin on linja vähempi on parempi.