Olen työtön ja nautin siitä kun muut maksavat elämäni
Kesällä voi ottaa rennosti. Maata parvekkeella ja käydä uimassa, istuskella puistoissa jne. Ei ole kiire minnekkään. Ehtii kunnolla nauttimaan kesästä.
Viime talvena olin kuukauden Thaimaassa. Suomessa sossu/työkkäri/kela ei tiennyt siitä mitään. Pistin vain hakemukset menemään netin kautta. Pidin myös huolen ettei tiliotteeseen jäänyt mitään merkintää. Lentoliput maksoin käteisellä kaverille, joka sitten maksoi ne kortillaan. Rahat mitä käytin tuon kuukauden aikana olin nostanut pikkuhiljaa tililtä useiden kuukausien ajan. Reissukuukauden alussa maksoin vuokran ja nostin tilin tyhjäksi ja sitten vain reissuun.
Kämppäkin on kiva: maksan kunnan kämpästä vähän alle 500 euroa ja neliöitä noin 32. Sijainti on alle tunnin bussimatka Helsingistä.
Ennen tein paskaduunia siivoojana, nyt minulla jää käteen vuokran jälkeen melkein sama summa kuin ennen. En vaihtaisi takaisin entiseen. Päivät voin käyttää kaikkeen kivaan, loikoilla parvekkeen keinussa, sohvalla töllöä katsellen, olla netissä...
Kommentit (23)
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 23:12"]Työläinen menee nyt nukkumaan
[/quote]
Samoin työtön eli en vastaile enempää. Ap
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 23:02"]
Siinä ei ole mitään väärää jos työttömänä nauttii elämästään. Pysyy mielenterveys kunnossa ja on sitten kykenevä töihin kun sellainen mahdollisuus tulee.
Täällä palsta runkkaripaskaaivopaviaanit haluaisivat että työttömät kärsisivät suunnattomasta häpeästä ja arvottomuuden tunteesta. Vähä-älyiset kusiperseet eivät vain tajua että silloin työtön tulee kalliimmaksi yhteiskunnalle, koska masentuu, ja ehkä juopottelee ja ei välttämättä koskaan kuntoudu työkykyiseksi.
Ap on hyvä työtön. Työttömyyskorvaus on korvaus työttömyydestä. Hyvä työtön pitää huolen itsestään eikä alennu sylkykupiksi ja tuhoa itseään suojatyöpaikoissaan laiskottelevien syytösten alla.
[/quote]
Aloittaja kirjoitti nauttivansa siitä, että muut maksavat hänen elämänsä. Yleensä se kirvoittaa vähän erilaisia kommentteja, kuin tämä ketju. Pummi mikä pummi asenne. Töissäkin kävi, siivoajana. Nyt ei enää käy, koska muut maksaa.