Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähestymiskielto?

Vierailija
06.02.2022 |

Olen tosi kurjassa tilanteessa. Tapailin miestä joka ovelalla huijauksella vei minulta todella paljon rahaa. Sitten hän vain katosi ja rahoja ei ole palautunut. Välillä hän on yrittänyt pyytää lisääkin ja myi eteenpäin kallista omaisuutta, joka oli minun rahoillani ostettu. Nyt mies on alkanut pelätä poliisia ja seuraamuksia ja hän on aloittanut uhkailemaan minua. On soitellut puheluita joissa on hyvin pelottava ja uhkailee väkivallalla.
Olen ollut useasti yhteydessä poliisiin mutta he eivät ole auttaneet. Kuulema lähestymiskieltoon tarvitaan tekoja myös, miehen olisi pitänyt olla väkivaltainen. Ei riitä että hän on päihteidenkäyttäjä ja muissa ongelmissa. Rikosilmoitukseni ei johtanut syyteeseen rahahuijauksessakaan, mies höpisi tutkijalle jotain todella taitavasti jotta välttyi tutkinnalta, minulle ei voitu kertoa mitä hän sanoi.
Jatkuvassa pelossa eläminen on tosi inhottavaa minulle ja lapsilleni. Meillä on hälytysjärjestelmä ja olemme varovaisia mutta tästä huolimatta minua pelottaa. Mies asuu lähellä ja päihtyneenä saattaa keksiä tulla ovelle. Hän on uhannut tehdä todella pahoja asioita.
Onko kellään kokemuksia vastaavasta? Miten minun kannattaisi toimia?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta pois ja pian!

Vierailija
2/7 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmottii sitten tänään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö,höpö

Vierailija
4/7 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutto? Eli menee vuokralle hetkeksi, myy asunnon /talon ja hankkii muualta uuden vaihtoehdon. Ja salaa tiedot, numerot, kaikkien somet. Entä lasten isä avuksi tai sukulaiset? 

Vierailija
5/7 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitset valvontakameran. Ensihätään normi webkamera (kiinnitä kuvaamaan ikkunasta ulos) ajaa asiansa ja puhelimessa oleva kamera. Nauhoita puhelut ja toimita KAIKKI todisteet poliisille. Et saa luovuttaa!

Soita joka kerta poliisille kun näet hänet joko ollessasi kotona tai kameran kautta.

Vierailija
6/7 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin muutoin suositellut koiraa, mutta koira ei sovi joka talouteen. Murtohälyttimet sopii. Näitä voi ostella hiljaksiin. Parhain kombo olisi liiketunnistin, hälytin jossa on vilkkuvalot, kamerat, myös ovisilmään.

Vierailija
7/7 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Meillä onkin jo hälytinjärjestelmä ja se on ollut iso turva. Mutta siitä huolimatta pelottaa. Olemme muuttamassa kyllä mutta kovin nopeasti ei vaan saa asuntoa... minulla on vaikka kuinka paljon todisteita, viestejä ym. ja poliisille olen niitä toimittanutkin ja soitellut. Mutta tämä mies on senverran fiksu että hän ei nyt kirjoittele ihan suoria uhkauksia vaan rivien välistä tyyliin "pelataan kohta pesäpalloa". ,

Tutkija uskoi alunperin häntä enemmän kuin minua vaikka oli hyvät todisteet. Mies oli tästä todella vahingoniloinen ja pilkkasi minua. Sitten teki "mokan" ja nyt tietää että tutkinta tulisi niin siksi pelottelee minua. 

Osaako joku neuvoa miten pääsee turvakotiin? Autetaanko sieltä etsimään asunto? Toivon että niin pitkälle ei mennä mutta se vaara on.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan