Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon saatte lomarahaa?

Vierailija
15.06.2015 |

Minä en oikein ymmärrä miten kesälomarahat lasketaan. Mulla on kertynyt 13 päivää lomaa, ja kesälomarahat tulee pian, ja summa oli n. neljäsosa normaalista kuukausipalkasta. Kysyin töissä ihmiseltä joka vastaa henkilöstöasioista ja hän sanoi että se lasketaan 5% siitä palkasta jonka olen tienannut maaliskuun loppuun mennessä. Olen kuitenkin aikaisemmin kuvitellut muiden puheista että lomaraha on suurinpiirtein kuukauden palkka, siitä vaan menee enemmän veroja, luulin että minulle tulisi n. puolet siitä mitä saan kuukaudessa.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, meillä maksetaan kaikille kuukausipalkkaisille samana päivänä, huolimatta siitä koska loman pitää. Tuntipalkkaiset saa sen rahan loman aikana tulevan palkan mukana, heillä kun tulee palkka kahdesti kuussa.

Netistä luin että joku sääntö on että 11.5% tienatusta palkasta, mutta että sopimuksilla sitä prosenttia voidaan muuttaa, kaipa mulle maksetaan sitten niin paskan sopimuksen mukaan, itse kuulun vielä eri liittoon, kun en tiedä jatkuuko tuolla sopimus.

ap

Vierailija
2/13 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei penniäkään, vaihdoin kahteen ylimääräiseen lomaviikkoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan vasta heinäkuussa, mutta mies oli tänään saanut omansa ja sai 5475. Kiva kiva. Mulla ei ole palkkakaan noin suuri eli mun on varmaan 2000.

Vierailija
4/13 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysi lomaraha on puolet palkasta. Täysi loma on 24 päivää. Sinulla lomapäiviä hieman yli puolet siitä, joten lomarahasikin on hieman yli 1/4 kk-palkastasi.eli oikein laskettu.

Vierailija
5/13 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 18:46"]

Lomaraha on puolet lomapalkasta ja puolet siitä maksetaan ennen lomaa ja puolet sen jälkeen. Lomapalkka on eri asia, lomaraha tulee sen päälle.

[/quote]

lomaraha maksetaan joissakin yrityksissä kerralla. Ja ap:n tapauksessa lomaraha oli oikein laskettu, joten mitään ei ole ap:lle tulossa loman jälkeen.

Vierailija
6/13 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuukausipalkka olisi 2000€ kuussa niin tällöin 13 päivän loma-ajan palkka olisi 2000/25*13=1040€. Lomaraha olisi tästä puolet, eli 520 euroa. 

Vierailija
7/13 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 18:44"]Minä en oikein ymmärrä miten kesälomarahat lasketaan. Mulla on kertynyt 13 päivää lomaa, ja kesälomarahat tulee pian, ja summa oli n. neljäsosa normaalista kuukausipalkasta. Kysyin töissä ihmiseltä joka vastaa henkilöstöasioista ja hän sanoi että se lasketaan 5% siitä palkasta jonka olen tienannut maaliskuun loppuun mennessä. Olen kuitenkin aikaisemmin kuvitellut muiden puheista että lomaraha on suurinpiirtein kuukauden palkka, siitä vaan menee enemmän veroja, luulin että minulle tulisi n. puolet siitä mitä saan kuukaudessa.
[/quote]

Kuulostaa oikealta. Jos on täysi loma, tulee noin puolen kuun palkka ja jos on puolet täydestä lomasta, tulee puolet puolikkaasta!

Vierailija
8/13 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se sit menee jos pitää lomansa pätkissä? Vaikka 1 vko kesäkuun alussa ja 4 heinäkuun lopussa?

Vierailija
9/13 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomaraha on puolet lomapalkasta ja puolet siitä maksetaan ennen lomaa ja puolet sen jälkeen. Lomapalkka on eri asia, lomaraha tulee sen päälle.

Vierailija
10/13 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle tuli lomarahaa 1830E ja lomalisiä 1337,22E. Teen 3-vuorotyötä.

Vierailija
11/13 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

About puolet kuukauden palkasta. Ja kerralla maksetaan, maksettiin jo, vaikka loma on vasta edessä.

Vierailija
12/13 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

3. kyllä saanut lomarahat+lisät kaikki aina 15.5 palkan yhteydessä.

Vierailija
13/13 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomaraha voidaan maksaa ihan miren firma haluaa. Meillä kaikki saa sen toukokuun palkan yhteydessä, ja se on puolet loma- ajan palkasta. Minulla siis kahden ja puolen viikon palkka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi