Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnytyssairaalan vuodeosastolta taas

Vierailija
15.06.2015 |

Onko nyt ihan tosi että naisten mielestä on ok hoitaa sosiaaliset suhteensa puhelimitse synnärin vuodeosaston potilashuoneissa?

Samassa huoneessa on kolme synnyttänyttä vauvoineen. Kenen mielestä on ok tuoda vierailijat tähän potilashuoneeseen minä tahansa kellonaikana, tai soitella tai vastaanottaa puheluita - puhelimessa toki äänet päällä - mihin tahansa kellonaikaan tuolla yhteisessä huoneessa?

Tästä aiheestahan on ennenkin täällä keskusteltu ja enemmistö on tuntunut pitävän itsestäänselvyytenä, että puhelut ja vierailut hoidetaan päiväsalissa, ei siinä pienessä huoneessa, missä muut äidit ja vauvat yrittävät nukkua.

Nyt vaan oma kokemus on taas kerran se, että huonetoverit pitävät yhteistä huonetta omanaan. En ole eilisen synnytyksen jälkeen nukkunut kuin yhden tunnin pätkän - koko ajan joku jaarittelee puhelimeen tai vierailleen.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mäkin menossa lähipäivinä synnyttämään.ja mua stressaa kyllä näitä vierailut.saakohän siellä levätä? Ekalla kerralla vain mieheni kävi , tällä kertaa varmaan pari henkilöä lisää.

Vierailija
2/11 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä,saa vieraat tulla miten vaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 19:20"]Missä,saa vieraat tulla miten vaan?
[/quote]

Isä ja sisarukset saa tulla ainakin jorvissa miten vaan. Ja niistä sisaruksista de suurin mekkala yleensä lähtee.

Mutta tuossa tilanteessa kyllä kävisin sanomassa sille vierustoverille että aiot nyt yrittää nukkua, voisiko hoitaa vierailut/puhelut päiväsalissa jos suinkin vain jaksaa. Monet ei varmaan vaan tajua että sellainenkin mahdollisuus on.
Tai hanki korvatulpat.

Vierailija
4/11 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kanssa samassa huoneessa oli yksi nainen, joka käyttäytyi ihan asiallisesti (kuorsasi helvetin lujaa mutta minkäs hän sille voi). Mutta päivittäin joku sairaalassa työskentelevä tätinsä ravasi siellä joka välissä ja kaakatti uskomattoman lujalla äänellä välilihansa leikkauksista 80-luvulla jne. Tuo nainen huomauttikin hänelle äänenvoimakkuudesta, mutta täti tokaisi vain että "kyllä täällä saa puhua, pitää niitten vauvojenkin tottua ääniin!!"

Vierailija
5/11 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 19:20"]Missä,saa vieraat tulla miten vaan?
[/quote]
Jyväskylässä ainakin puoliso (ja lapsetkin, en tiedä kun yksi lapsi vasta) sai olla 8-20. Muut sitten rajoitetusti. Mun mies oli aamusta iltaan synnärillä, oltiin yleisissä tiloissa jos huonekaveri oli paikalla.

Vierailija
6/11 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]
On täällä vierailuajat moneen kertaan ilmoitettuna, ja vielä ystävällisesti mainittu aikarajoitusten johtuvan siitä, että rauha halutaan taata kaikille osaston synnyttäneille. Niitä vierailuja vaan ei henkilökunta taida valvoa lainkaan.

Ja tietenkin olen pyytänyt molempia huonekavereitani puhumaan puhelunsa huoneen ulkopuolella, ihmettelen vaan miksi tällaisesta asiasta pitää erikseen edes sanoa. (Ja sitä, miksi asiasta edelleen pitää erikseen mainita joka kerta uudestaan).

Vierailija
7/11 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 siis ap, joka lisää ettei voi korvatulppia käyttää jotta heräisi vauvan tarpeisiin.

Ja selväähän on, että osastolla vauvoista lähtee meteliä eikä lepoa voida mitenkään taata. Ihmettelen vaan sitä, että aikuiset ihmiset eivät tajua kunnioittaa muiden rauhaa.

Vierailija
8/11 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä monen potilaan huoneet ovat ongelmallisia - en ihmettele että vierailut ja puhelut halutaan hoitaa potilashuoneessa kun päiväsalissa ei sitä vähääkään yksityisyyttä ole. Onneksi uusiin tai remontoituihin sairaaloihin rakennetaan enemmän yhden hengen ja perhehuoneita. Näin ilmeisesti naistenklinikalla nyt?

Vierailija
9/11 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas meinasin kuolla tylsyyteen synnärillä kun vauva nukkui käytännössä 24/7 ja olin koko ajan ainoa siinä huoneessa. Ja vierailuaikaa tunti illalla...

Vierailija
11/11 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 18:30"]Nämä monen potilaan huoneet ovat ongelmallisia - en ihmettele että vierailut ja puhelut halutaan hoitaa potilashuoneessa kun päiväsalissa ei sitä vähääkään yksityisyyttä ole. Onneksi uusiin tai remontoituihin sairaaloihin rakennetaan enemmän yhden hengen ja perhehuoneita. Näin ilmeisesti naistenklinikalla nyt?
[/quote]
Täällä taas päiväsali on ruoka-aikoja lukuunottamatta koko ajan tyhjillään. Naiset vieraineen pulisevat potilashuoneissa. Olenkin miettinyt, siirtyisinkö vauvoineni käytävälle nukkumaan.

En ole naistenklinikalla.
-Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi