Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskaltaisitko muuttaa maantasalla olevaan asuntoon?

Vierailija
06.02.2022 |

Itse en. Koko ajan saisi pelätä milloin joku tuijottaa ikkunan takana tai tulee väkisin sisälle ja tekee jotakin. Puhumattakaan murroista ym.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin asunnosta ja alueesta.

Pelkäsin itse myös alimman kerroksen levottomuutta, ryöstöä ja hulluja. No, sitten vastaan tuli nykyinen asunto ja 5 vuotta kulunut - en vaihtasi enää ikinä pois!

Rauhallinen alue, saan kerrostalon hyödyt höystettynä omalla pihalla. Piha on iso ja aidattu, tuijat taitavat olla 2m korkeita niin ei muuten näe ohikulkijat sisälle ja varkaatkin varmasti valitsevat asunnon helpommalla reitillä. Lähiseudun muut talot sen verran kauempana, että hyvin voi kotona pomppia vaikka alasti ja ei näy ulkopuolisille :D

Vierailija
42/49 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asutaan maantasossa. Minulla on huonoja kokemuksia kerrostalon yläkerroksista. Kerran kun olin yksin kotona ovea alkoi narkkarit hakkaamaan, olivat päässeet rappukäytävään. Tajusivat sitten kuitenkin että ne huumevelat mitä tulivat perimäät oli naapurilla eikä minulla ja vaihtoivat ovea. (tämä tapahtui helsingin kantakaupungissa) Tuli pakokauhu, kun eihän sieltä yli 6.krs asunosta minnekän pääse pakoon jos narkkarit tulee oven läpi (mursivat naapurin oven rikki).

Maantasossa asunnosta pääse tarvittaessa pois ikkunasta ja terassin ovesta. Tulipaloista puhumattakaan.

Ei ole kukaan lapsi koputellut meidän ikkunoihin ja verhot on onneksi keksitty.

Mulla tapahtunut sama yhden toisen kaupungin keskustassa asuessa. Nää sankarit oli yhden kerroksen liian ylhäällä! Olin poikkeuksellisesti hereillä silloin keskellä yötä kun en saanut unta, luin kirjaa kun alkoi meteli. Juoksin samantein leipäveitsen ja puhelimen kanssa vessaan lukon taakse ja soitin häkeen. Aika jäätävä kokemus oli, muistan ku tuntu että on kuin jossain elokuvassa ja päässä pyöri villisti että kuka vois haluta mulle jotain pahaa ja onko mulla tietämättäni joku sekopäinen stalkkeri. Vuoden päästä oli pakko muuttaa pois kun ei vaan turvallisuudentunne palannut vaikka se alakerran hörhö lähti siitä. Kaikkee p askaa sitä, toikin oli ihan ns. hyvä taloyhtiö ja näin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut sellaisessa. Never again.

Vierailija
44/49 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin asua maatasolla kerrostalossa. Iltaisin avaisin verhot ja valot laittaisin kodissa päälle. Riisuuntuisin ikkunan edessä ja pöydän päälle menisin jalat levälleen ikkunan eteen näyttäisin. Pim ppaa levittelisin siinä katsojille.

Vierailija
45/49 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan asua nimenomaan eka kerroksessa. Helppous tavaroita kuljettaessa ja koiralenkille lähtiessä.

Pohjakerros ja eka kerros on suuri ero.

Vierailija
46/49 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pil lua esittelisin ja sormettaisin sohvalla jalat levällään. Tykkään esitellä itseäni.

Vierailija
47/49 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaisin mutta noista syistä valitsin mieluummin toisen kerroksen hissitalosta.

Toisessa kerroksessa minä ja muutkaan emme käytä hisiä, mutta mukava että se on käytettävissä.

Vierailija
48/49 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan muuttaisi. Ylemmät kerrokset toimii kuin muuri: ne hullut mölisee siellä alhaalla, mutta eivät tule ikkunan läpi asuntoon.

Vierailija
49/49 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

MÄ olen  koko ikäni asunut maantasossa, eikä koskaan ole kukaan tullut väkisin sisään tai hakannut ikkunalautoja tms.

Joskus on pallo osunut ikkunaan ja naapurin mukula tuijottanut keittiön ikkunasta sisään.

Omakotitalo ja rivari on ollut asuinmuotoina. Yhdessä rivariasumuksen naapurustossa oli kaupungin pahamaineisia kerrostaloasuntoja ja sielläkin saatiin asua rauhassa.