Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskaltaisitko muuttaa maantasalla olevaan asuntoon?

Vierailija
06.02.2022 |

Itse en. Koko ajan saisi pelätä milloin joku tuijottaa ikkunan takana tai tulee väkisin sisälle ja tekee jotakin. Puhumattakaan murroista ym.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
2/49 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan asua nimenomaan eka kerroksessa. Helppous tavaroita kuljettaessa ja koiralenkille lähtiessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En.

Lisään: samat syyt kuin aloittajalla + häiriköivät kakarat, jotka tulee hakkaamaan ikkunoita.

Vierailija
4/49 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiitos. Maan tasalla kaikki pyrkivät sisään: ötökät ja murtautujat – jos sattuu väärä kohta. Miksi niitä edes rakennetaan maan tasalle, paitsi pyörätuoliliuskat eri juttu.

Vierailija
5/49 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin 10 vuotta pääkaupunkiseudulla maan tasalla olevissa asunnoissa, ei ahdistanut eikä pelottanut.

Vierailija
6/49 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskaltaisi. Toinen kerros on ok. Kolmas parempi.

Vierailija
7/49 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmiset uskaltaa asua rivi- tai omakotitaloissa? Onpa hölmö kysymys.

Vierailija
8/49 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka on paras. Maankamaralla on turvallisinta ja ihmisen hyvä olla..

Vierailija
9/49 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään tapauksessa. Täällä puun latvassa on niin kotoisaa.

Vierailija
10/49 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Yleensä tulee kosteusongelmia. Sokkeli oltava minimissään 20cm.

Vierailija
11/49 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla enää ikinä. Kerran tuli häirikkö parvekkeen kautta sisään ja meinasin saada halvauksen. Siellä oli ongelmaa muutenkin, joten muutin pois ja näen edelleen painajaisia tuosta tapahtumasta.

Eka kerros voi ehkä olla ok, jos se ei ole maan tasalla, eikä muutoinkaan mahdollisuutta kiivetä sinne. Mutta periaatteessa aina vähintään 2. kerros, mieluummin ylempää niin voin nukkua rauhassa.

Vierailija
12/49 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on syrjäisellä alueella/lähiössä niin ei hätää.

Vierailija
13/49 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon koko ikäni asunut omakotitalossa niin tottakai uskallan.

Vierailija
14/49 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan maantasossa. Minulla on huonoja kokemuksia kerrostalon yläkerroksista. Kerran kun olin yksin kotona ovea alkoi narkkarit hakkaamaan, olivat päässeet rappukäytävään. Tajusivat sitten kuitenkin että ne huumevelat mitä tulivat perimäät oli naapurilla eikä minulla ja vaihtoivat ovea. (tämä tapahtui helsingin kantakaupungissa) Tuli pakokauhu, kun eihän sieltä yli 6.krs asunosta minnekän pääse pakoon jos narkkarit tulee oven läpi (mursivat naapurin oven rikki).

Maantasossa asunnosta pääse tarvittaessa pois ikkunasta ja terassin ovesta. Tulipaloista puhumattakaan.

Ei ole kukaan lapsi koputellut meidän ikkunoihin ja verhot on onneksi keksitty.

Vierailija
15/49 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lähempänä maata sen parempi! Satuin silti ostamaan kämpän toisesta kerroksesta, sillä ensimmäistä ei ollut vapaana. Kyseessä siis pienkerrostalo omalla pihalla. Toki positiivista se, ettei näe niin helposti sisälle ja äänet ei ehkä kuulu niin selvästi pihalta, mutta tulipalon sattuessa näillä seikoilla ei ole mitään merkitystä. Onneksi tulipalon vaara on aika pieni kuitenkin. Silti go 1. kerros!!

Vierailija
16/49 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asutaan maantasossa. Minulla on huonoja kokemuksia kerrostalon yläkerroksista. Kerran kun olin yksin kotona ovea alkoi narkkarit hakkaamaan, olivat päässeet rappukäytävään. Tajusivat sitten kuitenkin että ne huumevelat mitä tulivat perimäät oli naapurilla eikä minulla ja vaihtoivat ovea. (tämä tapahtui helsingin kantakaupungissa) Tuli pakokauhu, kun eihän sieltä yli 6.krs asunosta minnekän pääse pakoon jos narkkarit tulee oven läpi (mursivat naapurin oven rikki).

Maantasossa asunnosta pääse tarvittaessa pois ikkunasta ja terassin ovesta. Tulipaloista puhumattakaan.

Ei ole kukaan lapsi koputellut meidän ikkunoihin ja verhot on onneksi keksitty.

Totta. Pääseehän myös kakkoskerroksesta ulos melkein yhtä hyvin kuin ykkös.

Vierailija
17/49 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakaan kerrostalossa en uskaltaisi, varsinkaan jos ei ole ihan täysi nukkumalähiö. Ja silloinkaan. On liian suuret riskit, että joku ohikulkeva hörhö tunkee sisälle. Riskialtista. Jos asuu alimmassa kerroksessa, on oltava kuitenkin sen verran maan yläpuolella ettei kukaan pääse kiipeämään parvekkeelle.

Vierailija
18/49 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin kerran ja se riitti. Lapset koputteli ikkunoihin huvikseen ja avaimensa unohtaneet juopot keskellä yötä, parvekkeelta pöllittiin villatakki.

Vierailija
19/49 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jalka jousi viritettynä öisin ja jos oven avaa niin aika varmasti tuo metsästys nuoli sunt lävistää. Vielä ei ole kukaan yöllä ovea avannut.

Vierailija
20/49 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu missä asuu. Täällä nurkilla kyllä voisin, tuolla radan takana parin km päässä en todellakaan. Täällä ei tapahdu mitään koskaan.

Rauhallinen lähiö ihan ok.