Uskaltaisitko muuttaa maantasalla olevaan asuntoon?
Itse en. Koko ajan saisi pelätä milloin joku tuijottaa ikkunan takana tai tulee väkisin sisälle ja tekee jotakin. Puhumattakaan murroista ym.
Kommentit (49)
Haluan asua nimenomaan eka kerroksessa. Helppous tavaroita kuljettaessa ja koiralenkille lähtiessä.
Vierailija kirjoitti:
En.
Lisään: samat syyt kuin aloittajalla + häiriköivät kakarat, jotka tulee hakkaamaan ikkunoita.
Ei kiitos. Maan tasalla kaikki pyrkivät sisään: ötökät ja murtautujat – jos sattuu väärä kohta. Miksi niitä edes rakennetaan maan tasalle, paitsi pyörätuoliliuskat eri juttu.
Asuin 10 vuotta pääkaupunkiseudulla maan tasalla olevissa asunnoissa, ei ahdistanut eikä pelottanut.
En uskaltaisi. Toinen kerros on ok. Kolmas parempi.
Miten ihmiset uskaltaa asua rivi- tai omakotitaloissa? Onpa hölmö kysymys.
Eka on paras. Maankamaralla on turvallisinta ja ihmisen hyvä olla..
En missään tapauksessa. Täällä puun latvassa on niin kotoisaa.
En. Yleensä tulee kosteusongelmia. Sokkeli oltava minimissään 20cm.
En uskalla enää ikinä. Kerran tuli häirikkö parvekkeen kautta sisään ja meinasin saada halvauksen. Siellä oli ongelmaa muutenkin, joten muutin pois ja näen edelleen painajaisia tuosta tapahtumasta.
Eka kerros voi ehkä olla ok, jos se ei ole maan tasalla, eikä muutoinkaan mahdollisuutta kiivetä sinne. Mutta periaatteessa aina vähintään 2. kerros, mieluummin ylempää niin voin nukkua rauhassa.
Jos on syrjäisellä alueella/lähiössä niin ei hätää.
Oon koko ikäni asunut omakotitalossa niin tottakai uskallan.
Asutaan maantasossa. Minulla on huonoja kokemuksia kerrostalon yläkerroksista. Kerran kun olin yksin kotona ovea alkoi narkkarit hakkaamaan, olivat päässeet rappukäytävään. Tajusivat sitten kuitenkin että ne huumevelat mitä tulivat perimäät oli naapurilla eikä minulla ja vaihtoivat ovea. (tämä tapahtui helsingin kantakaupungissa) Tuli pakokauhu, kun eihän sieltä yli 6.krs asunosta minnekän pääse pakoon jos narkkarit tulee oven läpi (mursivat naapurin oven rikki).
Maantasossa asunnosta pääse tarvittaessa pois ikkunasta ja terassin ovesta. Tulipaloista puhumattakaan.
Ei ole kukaan lapsi koputellut meidän ikkunoihin ja verhot on onneksi keksitty.
Mitä lähempänä maata sen parempi! Satuin silti ostamaan kämpän toisesta kerroksesta, sillä ensimmäistä ei ollut vapaana. Kyseessä siis pienkerrostalo omalla pihalla. Toki positiivista se, ettei näe niin helposti sisälle ja äänet ei ehkä kuulu niin selvästi pihalta, mutta tulipalon sattuessa näillä seikoilla ei ole mitään merkitystä. Onneksi tulipalon vaara on aika pieni kuitenkin. Silti go 1. kerros!!
Vierailija kirjoitti:
Asutaan maantasossa. Minulla on huonoja kokemuksia kerrostalon yläkerroksista. Kerran kun olin yksin kotona ovea alkoi narkkarit hakkaamaan, olivat päässeet rappukäytävään. Tajusivat sitten kuitenkin että ne huumevelat mitä tulivat perimäät oli naapurilla eikä minulla ja vaihtoivat ovea. (tämä tapahtui helsingin kantakaupungissa) Tuli pakokauhu, kun eihän sieltä yli 6.krs asunosta minnekän pääse pakoon jos narkkarit tulee oven läpi (mursivat naapurin oven rikki).
Maantasossa asunnosta pääse tarvittaessa pois ikkunasta ja terassin ovesta. Tulipaloista puhumattakaan.
Ei ole kukaan lapsi koputellut meidän ikkunoihin ja verhot on onneksi keksitty.
Totta. Pääseehän myös kakkoskerroksesta ulos melkein yhtä hyvin kuin ykkös.
No ainakaan kerrostalossa en uskaltaisi, varsinkaan jos ei ole ihan täysi nukkumalähiö. Ja silloinkaan. On liian suuret riskit, että joku ohikulkeva hörhö tunkee sisälle. Riskialtista. Jos asuu alimmassa kerroksessa, on oltava kuitenkin sen verran maan yläpuolella ettei kukaan pääse kiipeämään parvekkeelle.
Asuin kerran ja se riitti. Lapset koputteli ikkunoihin huvikseen ja avaimensa unohtaneet juopot keskellä yötä, parvekkeelta pöllittiin villatakki.
Mulla on jalka jousi viritettynä öisin ja jos oven avaa niin aika varmasti tuo metsästys nuoli sunt lävistää. Vielä ei ole kukaan yöllä ovea avannut.
Riippuu missä asuu. Täällä nurkilla kyllä voisin, tuolla radan takana parin km päässä en todellakaan. Täällä ei tapahdu mitään koskaan.
Rauhallinen lähiö ihan ok.
En.