Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä teet tavaroille jotka eivät mene kaupaksi?

Matkalla minumalismiin
06.02.2022 |

Olen pitkään yrittänyt myydä poistettavaa tavaraa mutta huonolla menestyksellä.
Laitan hintaa aina vähemmän kuin muut samaa tuotetta kaupittelevat ja mietin mitä maksaisin itse. Tuloksetta.
Kauppa ei käy. Tavara on ehjää, siistiä, uutta tai uudenveroista. Merkkivaatetta ja käyttötavara Pentik, Iittala, Arabia ym
Em syystä en hennoisi kipata hyväntekeväisyyteen mutta toisaalta niin mielelläni haluaisin eroon noista kasseista ja pusseista joihin turhaa säilön.
Miten itse teet ? Mikä auttaa luopumisessa?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman, kauppa ei käy enää ollenkaan millään alustalla. En itsekään tiedä pitäisikö vain odotella parempia aikoja vai mitä tehdä, mutta jos joutuisin hävittämään kerrassaan pois ne tuotteet, hajottaisin ne, koska jos minä en niistä kerran saa hyötyä, niin ei saa kyllä kukaan muukaan!

Pahinta olisi jos tuotteet, joita itse en saanut kaupaksi, päätyisivätkin jonkin jobbarin käsiin :/

Vierailija
2/21 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se miten valokuvaat tavarat ja laadit ilmoitukset on huono. Kokeile valkoista taustaa, luonnonvaloa, anna kaikki tarpeellinen tieto kättelyssä. 

Minä vien kierrätyskeskukseen tavarat, jotka eivät kolmannenkaan myyntiyrityksen jälkeen mene kaupaksi. Jossain vaiheessa myös mieluummin näen kierrätyskeskukseen viennin vaivan kuin että säätäisin ostajaehdokkaan kanssa nimellistä korvausta vastaan, koska myös pakkausmateriaali maksaa ja postittaminen vaatii aina vaivannäköä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie hyväntekeväisyyskirpputorille, esimerkiksi Pelastusarmeija, Fida, Hyvän tahdon kirpptori, Sninauha jne. Jatkossa osaat olla ostelematta turhaa.

Vierailija
4/21 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ostokäyttäyttmiseeni tämä on vaikuttanut. En osta enää kuin aivan tarpeeseen. Tavaraa vasn on liikaa 45-vuotiaalla. Nyt olen myös havahtunut poistamaan sellaista mistä en aiemmin hennonut luopua.

Hyväntekeväisyyteen vien jotain välillä, mutta esim Marimekon tuotteita en sinne henno laittaa.

Ap

Vierailija
5/21 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan ilmaiseksi. Minulla on rahaa elämiseen, niin ei haittaa, jos sitten menee jollekin, jolla on enemmän aikaa ja taitoa myydä.

Jos rahasta olisi puutetta, tekisin johonkin kotiin paikan missä nimenomaan säilön noita myytäviä tuotteita. Pitäisin kirjaa mitä myyn missäkin ja millä hinnalla menee. Jos tämä hylly tulisi liian täyteen myisin halvalla /pakettina tai antaisin pois halvimpia.

Vierailija
6/21 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hain juuri Hiisi-sarjaa netistä, tuntuu vain, että osalla hintapyynnöt ovat kohtuuttomia. Kokeile myydä pienissä ryhmissä, esim. meillä alle 30 hengen työporukan sisällä tavara näyttää vaihtavan hyvin omistajaa.

Vierailija
7/21 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

HIntaa alemmaksi niin joku voi ostaakkin. Turha pyytää mitä aikoinaan on roiniin "sijoittanut".

Vierailija
8/21 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse rikon ja revin kaikki tavarat jotka joudun viemään jätepisteelle koska ne on minun omaisuutta ja en todellakaan halua että joku ne vielä jätelavalta ilmaiseksi ottaa.

Vierailija
9/21 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HIntaa alemmaksi niin joku voi ostaakkin. Turha pyytää mitä aikoinaan on roiniin "sijoittanut".

Hiisi-sarjan pieni kulho maksoi 24 mk - nyt pyydetään 40 euroa :)

Vierailija
10/21 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, ostokäyttäyttmiseeni tämä on vaikuttanut. En osta enää kuin aivan tarpeeseen. Tavaraa vasn on liikaa 45-vuotiaalla. Nyt olen myös havahtunut poistamaan sellaista mistä en aiemmin hennonut luopua.

Hyväntekeväisyyteen vien jotain välillä, mutta esim Marimekon tuotteita en sinne henno laittaa.

Ap

Täytyy sitten vaan säilyttää komerossa tai varastossa, kunnes raskii siitä luopua tai löytää ostajan.  Harvemmin kuitenkaan kaipaa jotakin tavara, josta on jo kerran päättänyt luopua ja vienyt esim. kirpparille.  

Vierailija
11/21 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiisi-sarjan pieni kulho maksoi 24 mk - nyt pyydetään 40 euroa :)

Saahan sitä pyytää:)  Esineen jälleenmyyntiarvo on tasan se, mitä siitä joku maksaa.

Vierailija
12/21 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyn pilkkahintaan. Yleensä jos otan kirpparilta paikan lähestulkoon kaikki menee.

Suurin osa varmaan trokareille mutta menkööt. Haluan vain niistä eroon.

Ne mitkä ei mene kaupaksi yleensä lahjoitan netin annetaan palstoilla pois.

Vierailija
13/21 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitän roskiin.

Vierailija
14/21 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jaksan myydä kauan, (vaikka vuoden) eli melkein mikä vaan menee yleensä lopulta. Myyn yleensä tori.fi. Ilmoitusta pitää vaan jaksaa uusia välillä. Alennan hintaa pilkuhiljaa. Ajoitus myös tärkeä eli oikean sesongin tavaraa myyntiin. Ilmoitukseen hyvät kuvat ja tiedot heti alkuun ettei tarvi kysellä. Jos joku ei todellakaan mene, annan jollekin tuttavalle joka sen huolii (kyselen lähipiiriltä meidän whatsappryhmässä) tai lahjoitan Ekotorille tai Konttiin tms.

Nyt oon harkinnut palvelukirppistä, kun mulla olisi astioita mitkä tosi hankalia myydä postituksineen jne, eli ne ei mene. Eli siis kirppis missä joku hinnoittelee ja myy ottaen puolet voitosta. Nää on yleistyneet viime aikoina. Vie sellaiseen paikkaan kaikki myytäväsi kerralla ja saat puolet tuotosta nollavaivalla?

Vierailija
15/21 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha sanonta "aika tavaran kaupittaa" pätee edelleen. Kiire ei saa olla. Joitakin tavaroita saa pitää myynnissä vuosia, mutta kaikki lopulta menevät kaupaksi. Ihmisillä ei ole enää kärsivällisyttä - tässäkään asiassa.

Vierailija
16/21 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muutkin tyhjentävät nyt nurkkiaan tietynlaisesta tavarasta, joten merkkiroinastakin on ylitarjontaa. Toisaalta esim. Kontissa käytetyt tavarat maksavat enemmän kuin viereisessä Prismassa ihan uudet, joten joka paikassa hintaei näytä karkottavan ostajia.

Vierailija
17/21 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on minulla.

Vierailija
18/21 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätät pihalle vähäksi aikaa niin ei aikaakaan kun joku ne varastaa.

Vierailija
19/21 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viet kirpparille koko kuorman ja sinne jäävät. Sisso.

Vierailija
20/21 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisso, siin se on.

Eräällä murteella sillä selvä.