Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnytys ja hengitys

Vierailija
23.09.2006 |

Oletteko pystyneet keskittymään hengitykseen synnytyksessä ja onko siitä ollut apua? Kaksi synnytystä on takana, enkä ole kyllä kummassakaan pystynyt rentoutumaan, vaikka odotusaikana kuinka kuuntelin synnytä rentoutuneena cd-tä. Nyt odotan kolmatta ja mietin, voinko itse oikeasti vaikuttaa synnytyksen " helppouteen" esim. hengitystekniikoilla?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sydänäänet tippui useaan useaan kertaan, eikä kyllä kipuun auttanut (5 epiduraalia)

Vierailija
2/7 |
24.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan kaksi olen jo synnyttänyt niin ettei siinä paljon hengitystä mietitty tai oltu rentona ylä- saati alapäästä. Ihan mielenkiinnolla kokeilisin nyt kolmannessa synnytyksessä, että jos oikein tahtoo, niin voiko/pystyykö noilla vaikuttamaan.

ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ekassa pinnistelin vastaan ja oli yhtä helvettiä. ekassasalissa meni siis jotain 9 tuntia (niiden alakerrassa vietettyjen tuntien lisäksi) ja helkatin pitkä ponnistus kun pinnistelin ilmeisesti vastaan.

toiseen sitten opettelin renoututmaan ja keskityin VAIN pitämään alapääni rentona ja hengittämään. salissa meni vaan 3 tuntia ja tosi kivuton homma.

Vierailija
4/7 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" ensimmäinen tilat tekee toiselle" .

mutta tollanen kokemus mulla siis.

Vierailija
5/7 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin jälkikäteen tuntuu että olen hengittänyt vaan ilokaasua tai happea, mutta muistikuvat on hämärät koko synnytyksestä.

Vierailija
6/7 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin synnytyksessä huomasin automaattisesti tekeväni yhtä äänenkäyttö-jutskaa (annetaan äänen tulla vapaasti mutta rauhallisesti ulos haaaaaa-muodossa ja taas hengitetään syvään) ja auttoi tosi hyvin! Synnytys meni pelkän haaaaan ja ilokaasun voimalla.

Vierailija
7/7 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kahdessa (kolmesta) synytyksessä joutunut sitä hengittämään, enkä ole sitten muuta helpotusta synnytykseen tarvinnut. Siinä kun joutuu keskittymään todella siihen hengittämiseen, jolloin se kipu tuntuu lievemmältä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi