Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Synnytys ja hengitys

Vierailija
23.09.2006 |

Oletteko pystyneet keskittymään hengitykseen synnytyksessä ja onko siitä ollut apua? Kaksi synnytystä on takana, enkä ole kyllä kummassakaan pystynyt rentoutumaan, vaikka odotusaikana kuinka kuuntelin synnytä rentoutuneena cd-tä. Nyt odotan kolmatta ja mietin, voinko itse oikeasti vaikuttaa synnytyksen " helppouteen" esim. hengitystekniikoilla?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sydänäänet tippui useaan useaan kertaan, eikä kyllä kipuun auttanut (5 epiduraalia)

Vierailija
2/7 |
24.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan kaksi olen jo synnyttänyt niin ettei siinä paljon hengitystä mietitty tai oltu rentona ylä- saati alapäästä. Ihan mielenkiinnolla kokeilisin nyt kolmannessa synnytyksessä, että jos oikein tahtoo, niin voiko/pystyykö noilla vaikuttamaan.

ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ekassa pinnistelin vastaan ja oli yhtä helvettiä. ekassasalissa meni siis jotain 9 tuntia (niiden alakerrassa vietettyjen tuntien lisäksi) ja helkatin pitkä ponnistus kun pinnistelin ilmeisesti vastaan.

toiseen sitten opettelin renoututmaan ja keskityin VAIN pitämään alapääni rentona ja hengittämään. salissa meni vaan 3 tuntia ja tosi kivuton homma.

Vierailija
4/7 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" ensimmäinen tilat tekee toiselle" .

mutta tollanen kokemus mulla siis.

Vierailija
5/7 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin jälkikäteen tuntuu että olen hengittänyt vaan ilokaasua tai happea, mutta muistikuvat on hämärät koko synnytyksestä.

Vierailija
6/7 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin synnytyksessä huomasin automaattisesti tekeväni yhtä äänenkäyttö-jutskaa (annetaan äänen tulla vapaasti mutta rauhallisesti ulos haaaaaa-muodossa ja taas hengitetään syvään) ja auttoi tosi hyvin! Synnytys meni pelkän haaaaan ja ilokaasun voimalla.

Vierailija
7/7 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kahdessa (kolmesta) synytyksessä joutunut sitä hengittämään, enkä ole sitten muuta helpotusta synnytykseen tarvinnut. Siinä kun joutuu keskittymään todella siihen hengittämiseen, jolloin se kipu tuntuu lievemmältä.