Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäväni sairastunut henkisesti korona-aikana!

Vierailija
06.02.2022 |

Hänen elämänsä kuluu pelkästään koronalta suojautumiseen, ei halua enää tavatakkaan!

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö muut tällaisia?

Vierailija
2/22 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole ainoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tuollainen. Stressaa valtavasti, kun rajoituksia puretaan, niin joutuu itse varomaan enemmän.

Vierailija
4/22 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sairastuin fyysisesti koronaan. Keuhkot arpeutuneet pysyvästi. En tiedä kuinka monen ehdin tartuttaa sitä ennen.

Vierailija
5/22 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noinhan se on joidenkin kohdalla käynyt. Kovin paljon keskitytään pelkästään koronadenialisteihin, eikä tuoda esiin myös sitä toista ääripäätä: ihmisiä, jotka pelkäävät koronaa niin hysteerisesti, että heidän koko elämänsä on pelkästään koronan torjumista.

Vierailija
6/22 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok

Vierailija
7/22 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoilen ystäväsi puolesta. Hänet on aivopesty eikä hän pysty kuin ajattelemaan sitä. Jeesus vapahtaa.

Vierailija
8/22 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin muita sairauksia ei olisikaan!

Vierailija
9/22 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä aivopestyjä pelkääjiä on vaikka kuinka paljon. Ei heidän kanssa oikein voi muuta kuin antaa olla ja pelätä tai yrittää herättää todellisuuteen, mutta se tuskin onnistuu kovin monen kohdalla.

Vierailija
11/22 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noinhan se on joidenkin kohdalla käynyt. Kovin paljon keskitytään pelkästään koronadenialisteihin, eikä tuoda esiin myös sitä toista ääripäätä: ihmisiä, jotka pelkäävät koronaa niin hysteerisesti, että heidän koko elämänsä on pelkästään koronan torjumista.

Varsinkin kun sitä denialismia ei ole olemassakaan. Jotkut eivät vain halua rokotteita, mutta useimmat tähän kategoriaan ympätyt eivät halua passeja vaikka ovat rokotettuja. Vähän sama kuin muutkin leimat, ei juurikaan tekemistä kohteen kanssa.

Ja kyllä, näitä tapauksia on palstallakin jotka ovat menettäneet suhteellisuudentajunsa ja vellovat koronapaniikissa vuodesta toiseen.

Vierailija
12/22 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos onnistut tapaamaan häntä, ohjaa keskustelua aina johonkin muuhun kuin "siihen". Tehkää niitä asioita joita teitte ennenkin, hänen lempijuttujaan.

Liikunta tai mikä tahansa käsillä tekeminen, askartelu, käsityöt ym. rentouttaa.

Yritä saada hänet pois orjallisesta uutistenluvusta ja tied.tilaisuuksien katseluista.

Eläimet, lemmikkieläimet ja luonnon eläimet piristävät ja auttavat ajattelemaan muuta.

Vierailija
13/22 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävälläsi on parempi todennäköisyys kuolla aika moneen muuhun sairauteen tai tapaturmaan kuin koronaan. Ehkä jos laittaa tämän koronan perspektiiviin, muistaa millaista elämä oli ennen sitä. Suomessa kuolee vuosittain yli 50 000 ihmistä, koronan kanssa on kuollut koko pandemian aikana vähän yli 2000.

Elämän itseisarvo ei ole myöskään venyttää sitä mahdollisimman pitkäksi ja pelätä kuolemaa, vaan elää täyttä ja hyvää elämää. Kuolema korjaa meidät kaikki aikanaan. Kuinka haluatte käyttää kallisarvoisen aikanne?

Vierailija
14/22 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmöisen näkymättömän taudin uhka voi olla joillekkin hyvin rankka koettelemus ja paljon rankempi kuin jos se olisi näkyvää uhkaa. 

Vierailija
15/22 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten ei vain halua tavata sinua.

Vierailija
16/22 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä niin mahtavaa seurasi tarjoaa, että se olisi terveyden riskeeraamisen arvoista?

Vierailija
17/22 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona on ihana tekosyy hankkiutua eroon typeristä ja hankalista ystävistä, jotka eivät eds usko koronaan.

Vierailija
18/22 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla psykoosissa, monen mieli on järkkynyt koronan aikana. Pahimmassa asemassa ne jotka olivat jo aiemmin hieman epävakaita, karmiva totuus paljastuu pikkuhiljaa..

Vierailija
19/22 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse tällainen, tosin mt-ongelmia oli jo ennen koronaa. Korona aika sensijaan parantanut mun mielenterveyttä jonkun verran, kun saanut olla rauhassa. Olen nykyään iloisempi, vähemmän ahdistunut ja esim. kokkailen ruokaakin nykyään, kun aiemmin elin valmisruoalla. Koronan saaminen toki hieman huolettaa ja vältän sairastumista kaikin keinoin, mutta se on mulle ok, enkä kärsi valinnastani. Tosin hieman ahdistaa, jos joku kaveri on eri linjoilla ja haluaisi nähdä. Haluaisin heitä kyllä nähdä tulevaisuudessa, sitten kun en koe enää varomista tarpeelliseksi, jos he siis ovat halukkaita siinä vaiheessa.

Vierailija
20/22 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korona on ihana tekosyy hankkiutua eroon typeristä ja hankalista ystävistä, jotka eivät eds usko koronaan.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Keisarin_uudet_vaatteet

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän