auttaakohan asiaa (julkinen imetys)
hmph. Olen varmaan nyt tosi tiukkapipo, mutta musta nää kuvat enemmänkin saa aikaan vastustusta julki-imettämistä kohtaan.
Onko joku väittänyt, että imettäminen "näyttää rumalta" tai että vain rumat ihmiset imettää?
Olen siis itse imettänyt missä olen milloinkin ollut, tosin rintojani esittelemättä, mutta nämä kuvat saa mut melkein hyppäämään julkisilla paikoilla imetystä vastustavien leiriin.
Tuleeko muilla samanlaisia vastareaktioita vai olenko mä outo?
Kommentit (11)
Parhaiten julki-imetystä edesauttais huomaavaisuuden osoittaminen kanssaihmisiä kohtaan. Siis se että sitä julkisilla paikoilla imettämstä ei tehtäis mahdollisimman näkyvästi ja kuuluvasti vaan huomaavaisesti. Kahvilassa vois valita mahdollisuuksien mukaan sen rauhallisen, vähän syrjäisemmän pöydän ja käyttää vaikka huivia.
Tahallinen provosointi sen sijaan tosiaan vaan provoisoi ja luo negatiivisia fiiliksiä asiaa kohtaan.
Muuhun en ota kantaa mutta pakko sanoa, että ihania kuvia! :o Voi että. Olispa itselläkin tullut otettua tollaisia :(
Komppaan näitä ole huomaavainen kommentteja. Ei tule mieleenkään esitellä tissejä julkisesti, ei edes omassa kodissa. Kyllä meillä imetys hoidetaan aina paikassa kuin paikassa hienovaraisesti eikä numeroa tehden. Harson eteen laittaminen ei ole mikään ihmeellinen homma ja minusta se on ihan kohteliasta, ei mitään nipotusta. Ollaan huomaavaisia, ymmärtäväisiä ja sivistyneitä ihmisiä.
En tykännyt. Tuntuu jotenkin ällöltä sanoa, mutta nuo kuvat (minun mielestäni) yrittivät saada imetyksen näyttämään jotenkin eroottiselta. Olen itse neljää lasta imettänyt milloin missäkin, mutta ikinä en ole kokenut tarpeelliseksi näyttää koko rintakehääni ja tissiä/tissejä kokonaan. Kyllä vauva on sujuvasti luikahtanut aterialle paidanhelman suojaan ja tissini on vain pilkahtanut vauvan suupielestä vaikken julki-imetystä millään tavoin kainostele ja kannatan sitä vauvan sujuvimpana matkaruokintatapana "täysin rinnoin" :).
Itselläni oli imetyssuoja käytössä oikeastaan kaikkialla. En ymmärrä miten se vaikeuttaa kenenkään elämää? Vauvakin syö paremmin kun saa olla omassa rauhassa, ja bebe au lait merkkinen suoja ainakin mahdollisti myös katsekontaktin.
Mä väitän että pohjoismaalaisille ihmislle alastomuus on pääsääntöisesti niin ok juttu ettei tuollaisia kuvasarjoja kukkaseppele päässä imettävistä äideistä tarvita.
Eiköhän nuo kuvat ole tarkoitettu maihin joissa "vauvat syntyvät intiimeistä osista" ja vanhemmat eivät vahingossakaan näyttäydy alastomana lastensa edessä ikinä jne.
Mä itse en pidä tuollaisesta tyylistä jota linkissä oli, ollenkaan. Kyse ei ole siis imettämisestä sinänsä mun kohdalla vaan tuo koko kuvan luoma maailma on mulle inhokki.
Ihan nättejä kuvia, ei siinä mitään. Mutta noidenko perusteella pitäisi hyväksyä maidon väriset sinisuoniset jalkapallon kokoiset tissit paljaana naapuripöydässä? Koko julki-imetyskeskustelu on muutenkin aivan älytön, koska lasta voi imettää julkisella paikalla myös niin, että vetäytyy itse vähän sivummalle ja peittää rintansa (ja antaa samalal avauvalle ruokailurauhan) esim. huivilla.
Omasta mielestäni tuohon julkiseen imettämiseen pätee sama kuin siihen, kun koulussa joku söi karkkia: jos yksi syö, niin pitää tarjota kaikille läsnäolijoille.