Miksi miehet tyytyy niin vähään?
en voi olla ihmettelemättä miten miehet voi olla suhteissa niin vähään tyytyväisiä! meillä menee suhteessa todella huonosti, ei puhuta eikä pussata, hoidetaan pakolliset asiat yhdessä ja iltaisin istutaan mykkinä tv:n ääressä. olen ihan kypsä ja haluaisin erota. miehen mielestä kaikki on kunnossa? seksiä pitäisi vain olla enemmän, mutta muuten kaikki kunnossa?
eivätkö miehet kaipaa parisuhteessa läheisyyttä, keskusteluja ja kumppanuutta? ei ole ensimmäinen suhde jossa näitä käydään läpi, ja pakosti ihmetyttää.
Kommentit (28)
Molemmat tapaa vääränlaisia yksilöitä. Jännä juttu ku naiset/miehet ei oo semmonen yksimielinen lauma, vaan niissä on erilaista porukkaa. Sä ilmeisesti sitten oot vääränlaisen tyypin kanssa.
Mutta mä uskon myös, että on näitä "naisten kulttuuri" ja "miesten kulttuuri" eroavaisuuksia. Naiset on tunteellisempia ja miehet rationaalisempia (sori yleistys, on toki poikkeuksia). Naiselle pitää siis olla ylläpitämässä sitä tunnetta rakkaudesta tiiviimmin, ihan kuin se ei sitä muka itse tietäisi. Mies taas suhtautuu loogisemmin: "tottakai mä tiedän et rakastat mua, et kai sä muuten edelleen asuis mun kanssa?".
Ja painotan nyt vielä, että poikkeuksia on toki. Mutta ainakin omassa tuttavapiirissä tää on aika perusmeininki.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 14:23"]
en voi olla ihmettelemättä miten miehet voi olla suhteissa niin vähään tyytyväisiä! meillä menee suhteessa todella huonosti, ei puhuta eikä pussata, hoidetaan pakolliset asiat yhdessä ja iltaisin istutaan mykkinä tv:n ääressä. olen ihan kypsä ja haluaisin erota. miehen mielestä kaikki on kunnossa? seksiä pitäisi vain olla enemmän, mutta muuten kaikki kunnossa?
eivätkö miehet kaipaa parisuhteessa läheisyyttä, keskusteluja ja kumppanuutta? ei ole ensimmäinen suhde jossa näitä käydään läpi, ja pakosti ihmetyttää.
[/quote]
Tää johtuu ihan siitä yksinkertaisesta asiasta, että huononkin naisen tai suhteen saaminen on miehelle todella iso saavutus. Tässä näkyy hyvin miten huonosti naiset ymmärtävät (nuoren) miehen elämää, koska (nuoret) naiset itse saavat suhteita melkeinpä sormiaan napsauttamalla. Yksinkertaistetusti, jos te eroatte, mies jää yksin, ei saa edes seksiä. Ja seksin saaminen on miehelle kaikki kaikessa.
Mä myönnän, että mä olen meidän avoliitossa se määräilevä ja usein hankala akka. Mieheni taas on laiska ja sen vuoksi antaakin mielellään mun päättää ja järjestellä.
Joskus vuosi sitten meillä oli tästä parisuhteen dynamiikasta kunnon kriisi. Sitten mä mietin, että hemmetti, oon oikeastaan onnellinen. Ei mua haittaa, ettei mies hoida lasta silloin kuin se on kiukkuinen vaan viettää sen kanssa ne parhaat hetket. On kuitenkin kiinnostunut ja tykkää lähteä esim. rannalle perheen kanssa. Kunhan mä hoidan eväät ym., hän ajaa autoa ja työntää rattaita.
Just hyvä. Kysyin mieheltä ja hänkin totesi, että näin on hyvä :D Nyt meillä on parempi parisuhde kuin koskaan, kun ollaan vaan löydetty omat paikkamme.
Miehestä yritetään tehdä parisuhteessa nainen. Pitää olla kiinnostunut shoppailusta, sisutuksesta, puhua tunteista, olla herkkä ja mikä tärkeintä, myötäillä naisen mielipiteitä näissä asioissa.
Tietenkin sitten pitää olla vielä mies että nainen kiinnostuisi hänestä seksuaalisesti. Miten mies sitten saa ilmaista itseään onkin toinen asia. Miesporukalla urheilun katsominen ja oluen juonti on luonnollisesti kielletty. Entäpä sitten metsästäminen ja kalastaminen jotka ovat monilla miehillä verissä. Sekin on monissa suhteissa no no jos mies viihtyy vapaa-aikanaan paljon aseen kanssa metsällä kavereiden kanssa.
Naiset eivät taida tajuta että ihmiset ovat fysiologisesti täysin samanlaisia kuin tuhansia vuosia sitten. Vietit tiettyihin asioihin on tallella vaikka niitä yritetään kuinka kumppanin puolelta blokata. Mies ei ole onnellinen jos ei tehdä 'miesten juttuja'. Toki monet miehet ovat alkaneet jo pikkuhiljaa muistuttamaan naisia yhteiskunnan painostuksesta. Työtkin on lähinnä kevyitä toimistohommia tai ainakin niistä tienaa parhaiten. Ja kun naiset hakevat miehestä myös taloudellista turvaa niin karskimmat äijät joutuvatkin sitten tyytymään ns. jämiin.
>>> Ehkäpä teillä keskustelut käydään aina naisen näkökulmasta ja tahdon mukaan. Niin ainakin meillä
Meillä on sama juttu. "Keskustelu" tarkoittaa että vaimo kertoo minulle miten asiat ovat ja minun tehtävä on myötäillä. Jestas, mikä sota siitä syntyy jos minulla on oma mielipide.
Ei paljon "keskustelut" enää kiinnosta; sorry
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 19:05"]
Olettepa löytäneet omituisia ihmisiä vierellenne, ettekö parempaan pystyneet? Miksi ette jo valintatilanteessa asettaneet rimaa tarpeeksi korkealle, katsoneet, kyselleet ja kokeilleet?
[/quote]
Kuule tolla menetelmällä moni mies ei koskaan pääsisi pimpille
Ehkäpä teillä keskustelut käydään aina naisen näkökulmasta ja tahdon mukaan. Niin ainakin meillä... jos sanon väärän mielipiteen olen kuulemma "ilkeä"! Eikä puolisoani oikeasti edes kiinnosta asiani. "Miten sä jaksat jauhaa tosta aina vaan?" tulee vastaukseksi kun puhun yhteiskunnasta, taloudesta, maanpuolustuksesta, urheilusta, taiteesta...