Piristystä parisuhteeseen
Tuntuu siltä kuin minun ja mieheni parisuhde olisi jumittunut samaan kohtaan. Suhde on aika tuore (puolisen vuotta) ja alkuhuuma tuntuu olevan ohi mutta samalla myös läheisyys on hieman kadonnut ja väleistä on ehkä tullut hieman etäisemmät. Ja siis suhteemme on muuten kunnossa mutta kaipaa hieman piristystä. Haluan korjata asiat ja olemme puhuneet että pitäisi keksiä kivaa tekemistä. Hohtogolf olisi varmasti hauskaa yhdessä, joten se on yksi vaihtoehto. Kertokaas millä keinoin olette itse piristäneet suhdettanne, mitä treffi-ideoita tai yllätyksiä olette keksineet? :) mielestäni yllätyksen/treffien ei tarvitse olla mikään arvokas hinnaltaan, vaikkakin olen myös miettinyt pientä irtiottoa arjesta ja lähtöä toiselle paikkakunnalle kylpylään viikonlopuksi.
Kommentit (8)
Suhteenne alkoi seksillä ja perustui siihen? Nyt sitten ei löydykään muuta tekemistä tai yhteistä?
No mun kohdalla miehet (tai lähinnä nykyinen avomies) ovat tykänneet sängyssä uusista jutuista, osta joku seksikäs alusasu ja odottele häntä töiden jälkeen se päällä kotona sängyssä ;) Tai tee jotain superhyvää ruokaa minkä kanssa on pitänyt nähdä paljon vaivaa ja yllätä hänet sillä! Mulla ainakin nää on toimimeet :)
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 14:42"]
Suhteenne alkoi seksillä ja perustui siihen? Nyt sitten ei löydykään muuta tekemistä tai yhteistä?
[/quote]
Kaikki eivät ole kuin sinä. Arvostan miehessäni sitä että hän ei halunnut heti hypätä sänkyyn vaikka samaan paikkaan päädyttiinkin yöksi tutustumisen alkuvaiheessa. :) meni pitkään ennen kuin harrastimme seksiä, ja se on hyvä niin.
Toisen syyttäminen huonosta tilanteesta kannattaa unohtaa heti alkuunsa. Pyrkikää näkemään tilanteenne ja toisenne uusin simin. Se voi olla alkuun hankalaa, mutta ponnistelujen avulla mahdollista. Näin alatte pikku hiljaa irtautumaan rooleista, jotka parisuhteessa aiheuttavat kahnausta. Esimerkiksi, jos olette tottuneet siihen, että toinen kantaa vastuun ja toinen huitelee, oletus saattaa vaikuttaa arkeenne myös silloin, kun kyse ei ole samankaltaisesta tilanteesta. Yhteinen tekeminen voi olla se avain pitkään onneen. Leffat, musiikki, lautapelit, yhdessä lukeminen, kävely, keilaus, extrime-lajit, pelkkä yhdessä kokkaus.
http://www.vaestoliitto.fi/parisuhde/tietoa_parisuhteesta/parisuhdetesteja/parisuhteen-laatutesti/
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 15:05"]Toisen syyttäminen huonosta tilanteesta kannattaa unohtaa heti alkuunsa. Pyrkikää näkemään tilanteenne ja toisenne uusin simin. Se voi olla alkuun hankalaa, mutta ponnistelujen avulla mahdollista. Näin alatte pikku hiljaa irtautumaan rooleista, jotka parisuhteessa aiheuttavat kahnausta. Esimerkiksi, jos olette tottuneet siihen, että toinen kantaa vastuun ja toinen huitelee, oletus saattaa vaikuttaa arkeenne myös silloin, kun kyse ei ole samankaltaisesta tilanteesta. Yhteinen tekeminen voi olla se avain pitkään onneen. Leffat, musiikki, lautapelit, yhdessä lukeminen, kävely, keilaus, extrime-lajit, pelkkä yhdessä kokkaus.
http://www.vaestoliitto.fi/parisuhde/tietoa_parisuhteesta/parisuhdetesteja/parisuhteen-laatutesti/
[/quote]
Juuri näin, lautapelit ym yhdessä tekeminen yhdistää.
Oikeastaan mikä vain minkä parissa puhutte ja huomaatte toisenne. Tv ja leffa ei käy, minua ainakin ketuttaa jos toinen höpöttää kesken leffan..
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 15:11"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 15:05"]Toisen syyttäminen huonosta tilanteesta kannattaa unohtaa heti alkuunsa. Pyrkikää näkemään tilanteenne ja toisenne uusin simin. Se voi olla alkuun hankalaa, mutta ponnistelujen avulla mahdollista. Näin alatte pikku hiljaa irtautumaan rooleista, jotka parisuhteessa aiheuttavat kahnausta. Esimerkiksi, jos olette tottuneet siihen, että toinen kantaa vastuun ja toinen huitelee, oletus saattaa vaikuttaa arkeenne myös silloin, kun kyse ei ole samankaltaisesta tilanteesta. Yhteinen tekeminen voi olla se avain pitkään onneen. Leffat, musiikki, lautapelit, yhdessä lukeminen, kävely, keilaus, extrime-lajit, pelkkä yhdessä kokkaus.
[/quote]
Juuri näin, lautapelit ym yhdessä tekeminen yhdistää.
Oikeastaan mikä vain minkä parissa puhutte ja huomaatte toisenne. Tv ja leffa ei käy, minua ainakin ketuttaa jos toinen höpöttää kesken leffan..
[/quote]
Aivan. Ja joskus rakkaus ei vain riitä.
Kaikki pienetkin teot voivat piristää suhdetta. :) yllätä miehesi vaikka tekemällä ruokaa hänelle jos et yleensä ruokaa tee