Torin myyjä myi varaamani tuotteen toiselle ilmoittamatta minulle
Olin ostamassa tuotetta Torin kautta ja sanoin, että voisin tulla hakemaan sen noin kolmen tunnin kuluttua, koska puolisoni on töissä enkä saa autoa sitä ennen.
Lopulta kun menin paikalle, niin myyjä ilmoittaa myyneensä tuotteen tunti sitten nopeammalle hakijalle. Minulle ei ilmoittanut tästä mitään ja turhaan tein reissun.
Miten hitossa tuollaisia vajupää-ihmisiä on edes olemassa. Olisi luullut evoluution jo karsineen pois.
Kommentit (63)
Varaan vain maksua vastaan ja kaikille ilmoitan että ekan varman ostajan kanssa teen kaupat. Ei tule ohareita.
En tosiaan ymmärrä, miten voi sopia kenenkään kanssa noudosta, ellei periaatteesta suostu ollenkaan varaamaan kenellekään mitään. On tietysti eri asia, jos ei halua varata viikoksi tai edes huomiseksi. Mutta jos ei edes samaksi päiväksi pysty sopimaan noutoaikaa klo X, niin MITEN voi käydä mitään kauppaa?
Vierailija kirjoitti:
Kun laitan tavaran myyntiin, laitan hinnan sellaiseksi että varmasti pääsen siitä eroon. Yhteydenottoja saattaa siis todellakin tulla kymmeniä, joten siinä väkisin karsiutuu ne jotka "varaavat" ja viestittely on hidasta. Jos en saa selkeää, lukkoon lyötyä sopimusta että "tulen tänään klo 17 ja ostan pois" niin armotta ne jäävät hapelle, jotka vastaavat viestiin vasta kolmen tunnin päästä tai huomenna. Sori, mutta en ala odottelemaan mitään "varailijoita", vaan teen kaupat ensimmäisen kanssa joka tulee ja ostaa.
TÄMÄ!
90% toriostajista lupaa ummet ja lammet.
Niin monta kertaa olen päivystänyt kotona tiettyyn kellonlyömään, eikä ketään näy, puhelimeen ei vastata jne..
Kenellekään en mitään varaa, tavara lähtee sen mukaan kuka ekana ovensuussa lyö myyntihinnan käteen.
Näitä yksipuolisia varauksia/tuun hakemaan/nönnönnöösitäsuntätä en huomioi mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Kun laitan tavaran myyntiin, laitan hinnan sellaiseksi että varmasti pääsen siitä eroon. Yhteydenottoja saattaa siis todellakin tulla kymmeniä, joten siinä väkisin karsiutuu ne jotka "varaavat" ja viestittely on hidasta. Jos en saa selkeää, lukkoon lyötyä sopimusta että "tulen tänään klo 17 ja ostan pois" niin armotta ne jäävät hapelle, jotka vastaavat viestiin vasta kolmen tunnin päästä tai huomenna. Sori, mutta en ala odottelemaan mitään "varailijoita", vaan teen kaupat ensimmäisen kanssa joka tulee ja ostaa.
Siinä vaiheessa, kun kaupat on sovittu, kannattaa laittaa myös VARATTU teksti siihen ilmoitukseen. Ei siis poistaa vielä, koska sen jälkeen ei voi enää viestitellä ostajan kanssa. Ja sitten, kun tuote on ostajalla, ilmoitus kokonaan pois. Ei sitten enää herätä turhia ehdotuksia.
Vierailija kirjoitti:
90% toriostajista lupaa ummet ja lammet.
Niin monta kertaa olen päivystänyt kotona tiettyyn kellonlyömään, eikä ketään näy, puhelimeen ei vastata jne..Kenellekään en mitään varaa, tavara lähtee sen mukaan kuka ekana ovensuussa lyö myyntihinnan käteen.
Näitä yksipuolisia varauksia/tuun hakemaan/nönnönnöösitäsuntätä en huomioi mitenkään.
Mutta miten ne ostajat ilmestyvät ovensuuhun, jos et sovi heidän kanssaan noutoajasta ja kerro osoitettasi?
Siis sehän ON varaus, että tule töiden jälkeen kello 17 osoitteeseen se ja se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä vaiheessa, kun kaupat on sovittu, kannattaa laittaa myös VARATTU teksti siihen ilmoitukseen. Ei siis poistaa vielä, koska sen jälkeen ei voi enää viestitellä ostajan kanssa. Ja sitten, kun tuote on ostajalla, ilmoitus kokonaan pois. Ei sitten enää herätä turhia ehdotuksia.
Kun laittaa sopivan hinnan eikä ota vastaan varauksia ei tarvitse laittaa ruostetta uudestaan myyntiin kun sen saa myyty ensimmäisellä kerralla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen saa Torissa myydä tuotteensa kenelle haluaa eikä suullisilla lupauksilla ole paljoa katetta - jotkut pitävät ne, toiset eivät. Nopeimmalla maksamisella tai noudolla saat melko varmasti tuotteen jollei myyjä selkeästi huijari ole.
Suullinen sopimus on tietysti lähtökohtaisesti sitova, mutta jokainen osaa ottaa huomioon ettei välttämättä pidä, eikä tavarakaan vastaa aina luvattua.
Ei se ole mikään sopimus, jos ap laittoi viestin myyjälle että ostaa tuotteen, mutta myyjä ei edes vastannut.
Yleensä ne kysyy että milloinka voit tulla hakemaan kun on ilmoittanut ostavansa, mutta sen jälkeen ei kuulu mitään koska myyjä tekee kauppaa nopeamman noutajan kanssa. Että onko sopimus vaiko ei?
Ei se ole mikään sitova sopimus. Ei yksityishenkilöiden välisessä kaupassa ole mitään tuollaista, että jos sovitaan että tehdään kaupat, niin niitä ei muka voisi enää perua ennen kaupantekoa.
Kun raha ja/tai tuote vaihtaa omistajaa, niin SILLOIN kaupat on tehty ja voidaan puhua sopimuksesta.
Myös kirppis/torikauppoja koskee kauppalaki, eli suullinen sopimus kaupoista tai esimerkiksi tarjouksen heittäminen on sitova ja kaupan peruuntumisesta voi osapuoli halutessaan vaatia korvausta. Kauppalaki pätee näissäkin tapauksissa, mutta kauppojen minimaalisuudesta johtuen tätä lakia ei pilkun tarkkaan tietenkään näissä tapauksissa noudateta.
Mutta on hyvä pitää mielessä, että kauppalaki sitoo osapuolia myös nettikirppiksillä, jos sattuu joku pohatta joskus suivaantumaan perättömästä tarjouksesta, niin saattaa tarjouksen tekeminen tulla kallihiksi, kun lähette oikeuteen sitä selvittelemään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En laita, koska se karsii heti muita ostajaehdokkaita. Sen sijaan viestittelen avoimesti kaikkien kyselijöiden kanssa ja kerron että "nyt on toinen tulossa hakemaan tuotteen klo 17. Jos häntä ei kuulu, ilmoitan sinulle". Yleensä kaupat toteutuvat muutamassa tunnissa, jonka jälkeen sitten vain poistan ilmoituksen ja ilmoitan niille jotka ovat olleet tosissaan. En niille, jotka jatkavat viestiketjua laiskasti, ei niistä kumminkaan koskaan olisi enää mitään kuulunutkaan.
Yksityinen myyjä ja ostaja nyt ovat vaan yksilöitä. Kaupan toiminnasta voit valittaa jonnekin, mutta yksityisistä myyjistä korkeintaan vauva-palstalle. Pettymyksiä varmasti tulee, mutta onneksi myös onnistuneita kauppoja puolin ja toisin.
Torissa kauppa on lukossa kun raha ja tavara vaihtaa käsiä. Sitä ennen ei kannata ajatella mitään varmana.
Meillä ehkä tympein oli kun olin ostamassa tytölle pyörää "tulen tänään klo 16, asia selvä"-keskustelun jälkeen.
Sitten klo 16 myyjän pihalla selviää että myi välissä toiselle. Silloin kyllä vitutti itkeskelevän ja pettyneen lapsen puolesta.
Mä en enää jaksa nettikirppistelyä. Menee älyttömästi aikaa tuotteiden kuvaamiseen ja ilmoituksen tekemiseen, eikä kaikki tokikaan mene kaupaksi. Tähän päälle vielä säätäminen näiden ostajaehdokkaiden kanssa niin kiitos ei. Yhdessä vaiheessa myin enemmän tavaraa ja huomasin kuinka paljon mua kuormittaa näiden viestittelijöiden kanssa säätäminen ja noudon sopiminen. Vikatikki oli kun myin lapsen vaatetta muutamalla eurolla ja ostaja halus tinkiä (suostuin), sitten vielä lisäkuvia, syynäs hakiessa tarkkaan sävyn yms. Kaikki se vaiva kahden euron takia :D.
Myyn nykyään kaikki täyspalvelukirppiksellä, ei tarvii kun puhdistaa tuotteet ja vaatteet silittää. Ihanan stressitöntä! Ostaja näkee tuotteen ostaessa ja kukaan ei tuu mulle valittamaan linjoja pitkin jos ei ollutkaan mieleinen. Enemmän tietty sais rahaa jos itse myis, mutta arvotan oman ajan ja helppouden tosi korkealle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En laita, koska se karsii heti muita ostajaehdokkaita. Sen sijaan viestittelen avoimesti kaikkien kyselijöiden kanssa ja kerron että "nyt on toinen tulossa hakemaan tuotteen klo 17. Jos häntä ei kuulu, ilmoitan sinulle". Yleensä kaupat toteutuvat muutamassa tunnissa, jonka jälkeen sitten vain poistan ilmoituksen ja ilmoitan niille jotka ovat olleet tosissaan. En niille, jotka jatkavat viestiketjua laiskasti, ei niistä kumminkaan koskaan olisi enää mitään kuulunutkaan.
Näinpä se taitaa olla, että mikä käytäntö on yhdelle hyvä, onkin toiselle huono. Tapauskohtaisesti tämä toimii, ja riippuu niin paljon henkilöistä.
" tarjoan 5e, ai ei käy-no aina pitää koittaa heh heh". No ei v** tartte jos tavara jo yli puolet halvempi mitä muut samasta pyytää.
Vierailija kirjoitti:
Myyn tasan sille joka ensimmäisenä tulee hakemaan. Usein lakkaan vastaamasta sen takia, että tuli ostaja joka maksaa pyytämäni hinnan ilman vänkäilyä = saako sovittaa, varaatko viikon ja jos vielä puoleenhintaan myisit ja toisit sen mulle????
Suurin osa ostajista on tätä kakka sakkia, kun pitäisi ilmaiseksi antaa ja mielellään kotiinkuljetuksella. Yäk ja ei.
Tarjoaa kotiin tuonnin ja ostaja maksaa tavattaessa ja lisää toim. kulut jos tulee. Jos vaatii noutamaan, ostaja ei yleensa tule.
Vierailija kirjoitti:
" tarjoan 5e, ai ei käy-no aina pitää koittaa heh heh". No ei v** tartte jos tavara jo yli puolet halvempi mitä muut samasta pyytää.
Netissä on niin paljon helpompi olla tökerö ja tyly, kuin naamatusten. Olen ollut kirppiksellä myymässä, ja jos joku tarjoaa ihan alakanttiin, niin en kyllä sano v-alkuista sanaa, vaan naurahdan, että en voi niin halvalla myydä. Asia jää siihen, tai ostaja maksaa mitä on pyydetty.
Vierailija kirjoitti:
Itse en myy tinkijöille mitään.
Tämä siis v i t t u niin aina kirjoitti:
Eniten vituttaa se, kun yrität kytätä Torissa jotain tietynlaista tuotetta. Vaikkapa lipastoa, jonka pitää täyttää kriteereinä tietty värisävy, muotoilu, mitat ym, ja millään ei meinaa ilmaantua sopivaa myyntiin. Sitten kun joskus neljän kuukauden odottelun jälkeen viimeinkin tulee se potentiaalinen tuote myyntiin, niin sillä on hintaa tuplaten käyvästä käytetyn tavaran arvosta.
Vau. Että ihan kokonaista 4 kuukautta jouduit odottamaan?
Vierailija kirjoitti:
Mä en enää jaksa nettikirppistelyä. Menee älyttömästi aikaa tuotteiden kuvaamiseen ja ilmoituksen tekemiseen, eikä kaikki tokikaan mene kaupaksi. Tähän päälle vielä säätäminen näiden ostajaehdokkaiden kanssa niin kiitos ei. Yhdessä vaiheessa myin enemmän tavaraa ja huomasin kuinka paljon mua kuormittaa näiden viestittelijöiden kanssa säätäminen ja noudon sopiminen. Vikatikki oli kun myin lapsen vaatetta muutamalla eurolla ja ostaja halus tinkiä (suostuin), sitten vielä lisäkuvia, syynäs hakiessa tarkkaan sävyn yms. Kaikki se vaiva kahden euron takia :D.
Myyn nykyään kaikki täyspalvelukirppiksellä, ei tarvii kun puhdistaa tuotteet ja vaatteet silittää. Ihanan stressitöntä! Ostaja näkee tuotteen ostaessa ja kukaan ei tuu mulle valittamaan linjoja pitkin jos ei ollutkaan mieleinen. Enemmän tietty sais rahaa jos itse myis, mutta arvotan oman ajan ja helppouden tosi korkealle.
Sama juttu, paitsi että minulla meni hermot kaikkeen kirppistelyyn. Annan nykyään kaikki hyväkuntoiset tavarat ilmaiseksi Fidalle ja myykööt he ne sitten liikkeessään. Huonokuntoiset kamat heitän vaan energiajätteeseen.
Varaajat ärsyttävät todella paljon, pyytävät varausta sekä säilytystä ja viikon päästä ilmoittaa että ei ostakkaan. Liian monet hyvät kaupat menettänyt sen takia kun varaaja ei ostakkaan niin enään en pidä varauksia. Joko ostetaan tai ei osteta.