Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Torin myyjä myi varaamani tuotteen toiselle ilmoittamatta minulle

Vierailija
06.02.2022 |

Olin ostamassa tuotetta Torin kautta ja sanoin, että voisin tulla hakemaan sen noin kolmen tunnin kuluttua, koska puolisoni on töissä enkä saa autoa sitä ennen.
Lopulta kun menin paikalle, niin myyjä ilmoittaa myyneensä tuotteen tunti sitten nopeammalle hakijalle. Minulle ei ilmoittanut tästä mitään ja turhaan tein reissun.
Miten hitossa tuollaisia vajupää-ihmisiä on edes olemassa. Olisi luullut evoluution jo karsineen pois.

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi varasit? Mikset maksanut tuotetta saman tien ja ilmoittanut sitten hakevasi sen?

Vierailija
22/63 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen saa Torissa myydä tuotteensa kenelle haluaa eikä suullisilla lupauksilla ole paljoa katetta - jotkut pitävät ne, toiset eivät. Nopeimmalla maksamisella tai noudolla saat melko varmasti tuotteen jollei myyjä selkeästi huijari ole.

Suullinen sopimus on tietysti lähtökohtaisesti sitova, mutta jokainen osaa ottaa huomioon ettei välttämättä pidä, eikä tavarakaan vastaa aina luvattua.  

Ei se ole mikään sopimus, jos ap laittoi viestin myyjälle että ostaa tuotteen, mutta myyjä ei edes vastannut.

Yleensä ne kysyy että milloinka voit tulla hakemaan kun on ilmoittanut ostavansa, mutta sen jälkeen ei kuulu mitään koska myyjä tekee kauppaa nopeamman noutajan kanssa. Että onko sopimus vaiko ei?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joka ekana hakee hän sen saa ostaa.Kuinka monta kertaa olemme odottaneet ostajaa joka ei ilmoita itsestään eikä myöskään tule. 

Vierailija
24/63 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppaehdot sovitaan myyjän kanssa ja jos hänelle sopii nouto 3 tunnin päästä niin kyllä sen aikaa pitäisi lupaustaan jaksaa pitää ensimmäiselle innokkaalle ostajalle.

Ja muille kertoa että tuote on varattu esim. klo 17 saakka ja jos ei ostaja saavu niin ilmoittelen sinulle. 

Itse olen törmännyt myös hätähousumyyjiin jotka ei ole sanansa mittaisia..Harmittavaa.

Vierailija
25/63 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi varasit? Mikset maksanut tuotetta saman tien ja ilmoittanut sitten hakevasi sen?

Varmaan siksi, että silloin myyjä yleensä katoaa kuin pieru saharaan rahojen ja tavaran kanssa.

Vierailija
26/63 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ei taida tajuta että kun myy torissa halvalla jotain tuotetta niin kyselyitä voi tulla kymmeniä. Niiden kanssa säätäminen on ihan älytöntä touhua. Ensimmäinen ilmoittaa ostavansa mutta kun pitäisi maksaa tai sopia haku niin yhteydenpito loppuu siihen. Ilmoitat seuraavalle että tervetuloa hakemaan niin ensimmäinen vetää herneen nenään kun tuote oli varattu hänelle. Jos haluat jonkun tuotteen, niin vastaa viesteihin mielellään heti äläkä huomenna. Jos minä laitan jotain myyntiin, haluan siitä yleensä nopeasti ja helposti eroon. Yksi äijä suuttui kerran, kun olin alustavasti sopinut kuljettavani jonkun porakoneen hänen työpaikalleen ja päätinkin sitten myydä seuraavalle ostajaehdokkaalle joka ilmaantui ja tuli sen samana päivänä hakemaan minulta kotoa. Sori, sellaista se on, järki käteen noiden älyttömien vaatimusten kanssa.

Vierailija
27/63 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se joka ekana hakee hän sen saa ostaa.Kuinka monta kertaa olemme odottaneet ostajaa joka ei ilmoita itsestään eikä myöskään tule. 

Näin olen tulkinnut että tarkoitus on todellakin laittaa vahinko kiertämään, sillä ei luulisi olevan suuri vaiva ilmoittaa ostajalle että ehti jo luvata toiselle tai tosiaan laittaa siihen ilmoitukseen että myydään nopeimmalle noutajalle. Pelkkää ilkeyttä. 

Vierailija
28/63 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sanoin hakevani sen". Mutta kuittasiko myyjä, että sopii? Et voi tehdä yksipuolisia sopimuksia.

Vierailija
29/63 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuote maksetaan, ei "varata". Jos ei voi luottaa myyjään sen vertaa, niin unohda koko juttu. Omat kokemukseni tori-myyjänä, kun myin irtaimistoa ennen muuttoa, olivat juuri sen kaltaisia että 90% "varaajista" ei koskaan saapunut/ maksanut/ ilmoittanut mitään.

Yksi "varaaja", jolle ilmoitin sekä puhelimessa, että viestillä, että en varaa tuotetta, alkoi jopa uhkailemaan: "Veljeni tulee hakemaan maton tiistaina ja sen on parempi olla siellä silloin tai muuten..."

Vierailija
30/63 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli monta saman "alan" tuotetta myynnissä ja todella moni kiinnostunut ilmoitti, että "tulen tiistaina illalla katsomaan, mitä kaikkea sinulla on myynnissä". Kun vastasin, että ilmoituksessa on selkeästi, että vain postitus, niin alkoi natina, että tulisin noutamaan. Vastasin, että sopii, aamulla klo 7:30 työpaikan parkkiksella tai vastaavasti klo 16:15 sama paikka, muita vaihtoehtoja ei ole. Ei kelvannut.

Vierailija
31/63 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan siksi, että silloin myyjä yleensä katoaa kuin pieru saharaan rahojen ja tavaran kanssa.

Miksi myyjän sitten pitäisi luottaa ostajaan, jota ei näy eikä kuulu?

Vierailija
32/63 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ainakaan ota enää edes varauksia vastaan, koska enemmän on niitä ihmisiä, jotka vain varailevat eivätkä koskaan tule hakemaan tuotteita.

Miten sä sitten sovit kaupat, jos et varaa kenellekään hetkeksikään? Laitat ostajat juoksemaan kilpaa ovellesi, se saa joka ehtii?

Tuntuu vähän, että ihmisillä alkaa mennä varailut ja sopimukset sekaisin nykyisen oharikulttuurin myötä.

Jos laittaa viestiä, että tulee tiettynä aikana hakemaan, sopiiko? Ja myyjä vastaa että sopii, niin ei silloin hitto vie myydä sitä tavaraa vaikka joku väliin lupaisikin tulla tuntia aiemmin hakemaan. Kun siitä kaupanteostahan on jo sovittu sen toisen kanssa!

Ihan yhtä v-mäinen on se kauppias, joka ostajalle lupaa että kauppa sopii aikana x, mutta myykin jollekulle toiselle, kuin ostaja, joka jättää tulematta paikalle. Kumpikin pettää lupauksen ja hukkaa toisen aikaa turhaan.

Jos siitä kaupasta sovitaan "voisin tulla tänään/huomenna/viikon päästä perjantaina kolmelta hakemaan, sopiiko?" "Joo sopii, tervetuloa", niin kyllä se sitoo kumpaakin osapuolta. Jos myyjä ei halua tuohon sitoutua, voi vastata "joo, ilmoittelen jos on vielä silloin myytävänä, myyn sille joka ekana tulee hakemaan". Tällöin ostaja tietää, miltä pohjalta kauppoja tehdään, ja voi jättää kaupat kokonaan välistä, jos ei halua ottaa sitä riskiä, että tavara myydäänkin nenän edestä.

Elämä olisi paljon kivempaa ja helpompaa kun pidettäisiin sovitusta kiinni, puolin ja toisin.

Vierailija
33/63 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni ei taida tajuta että kun myy torissa halvalla jotain tuotetta niin kyselyitä voi tulla kymmeniä. Niiden kanssa säätäminen on ihan älytöntä touhua. Ensimmäinen ilmoittaa ostavansa mutta kun pitäisi maksaa tai sopia haku niin yhteydenpito loppuu siihen. Ilmoitat seuraavalle että tervetuloa hakemaan niin ensimmäinen vetää herneen nenään kun tuote oli varattu hänelle. Jos haluat jonkun tuotteen, niin vastaa viesteihin mielellään heti äläkä huomenna. Jos minä laitan jotain myyntiin, haluan siitä yleensä nopeasti ja helposti eroon. Yksi äijä suuttui kerran, kun olin alustavasti sopinut kuljettavani jonkun porakoneen hänen työpaikalleen ja päätinkin sitten myydä seuraavalle ostajaehdokkaalle joka ilmaantui ja tuli sen samana päivänä hakemaan minulta kotoa. Sori, sellaista se on, järki käteen noiden älyttömien vaatimusten kanssa.

No miksi ihmeessä sä olit luvannut edes kuskailla sitä porakonetta, jos se oli joku älytön vaatimus pitää sovitusta kiinni?

Totta kai on ok myydä jollekin ensin hakevalle, jos sen selkeästi ilmoittaa. Eli jos ensimmäisen ostajaehdokkaan kanssa viestittelee :"hei voisin ostaa ton porakoneen. Ei sattuisi kulkeutumaan mun työpaikalle x?" "Joo itseasiassa huomenna oon sinne suuntaan tulossa iltapäivällä. Jos kukaan ei hae sitä ennen huomista, voin ottaa autoon mukaan ja tuoda sen sulle sinne työpaikalle x" "ok, mun numero on xxx-xxxxxxx, soittele jos olet tulossa" "ok, soitan ja tuon sen iltapäivällä jos ei ole mennyt" -tälläisen keskustelun jälkeen on ihan ok ilmoittaa että sori, en tuo, se käytiin hakemassa täältä kotoa.

Mutta jos keskustelu menee "hei voisin ostaa ton porakoneen. Ei sattuisi kulkeutumaan mun työpaikalle x?" "Joo itseasiassa huomenna oon sinne suuntaan tulossa iltapäivällä, voin heittää sen sulle" "kiva juttu, mun numero on xxx-xxxxxxx, soitatko kun oot tulossa" "joo mä soitan" -tällöin ostaja vetää ihan aiheesta herneet nenään jos myyt sen porakoneen jollekin "välistä". Kun se ostajahan esim. saattaa normaalisti kulkea työmatkaa kävellen, ja eikä halua porakonetta kantaa mukanaan, vaan on hakenut kaupantekoa varten kaveriltaan auton lainaan ja maksanutkin siitä vähän. Tai mitä tahansa muuta järjestelyä, kun on luottanut siihen, että kaupat tehdään seuraavana päivänä.

Kyllähän sitä saa myydä kenelle tahansa, milloin tahansa, mutta ihan samanlainen mulk visti sitä on tuossa jälkimmäisessä tapauksessa, kuin mitä ohareita tekevä ostaja on.

Vierailija
34/63 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuotteita on haukuttu arvottomaksi roskaksi, kun on jotakin ystävällisesti myynti-ilmoitukseen tarjonnut.  Ostelijasta ei kuulu mitään, kun kertoo hinnan jne.  Ihmiset ovat pahimmillaan ahnaita ja itsekkäitä.

En oikein ymmärtänyt tätä viestiä. "Tuotteita on haukuttu arvottomaksi roskaksi, kun on jotakin ystävällisesti myynti-ilmoitukseen tarjonnut". Mitä tämäkin tarkoittaa? Siis oletko tarjonnut jotain tuotetta jollekin, joka ilmoittaa haluavansa ostaa tietynlaisen tavaran ja se tarjottu tavara ei ole ostajakandidaatille kelvannut?

Vierailija
35/63 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ainakaan säilytä mitään asiaa minkä joku varaa, joko ostetaan tai ei osteta. Liian monta kertaa se varaaja perunut kaupat niin myyn kaiken ajatuksella ensimmäinen joka tulee rahojen kanssa saa sen

Vierailija
36/63 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten vituttaa se, kun yrität kytätä Torissa jotain tietynlaista tuotetta. Vaikkapa lipastoa, jonka pitää täyttää kriteereinä tietty värisävy, muotoilu, mitat ym, ja millään ei meinaa ilmaantua sopivaa myyntiin. Sitten kun joskus neljän kuukauden odottelun jälkeen viimeinkin tulee se potentiaalinen tuote myyntiin, niin sillä on hintaa tuplaten käyvästä käytetyn tavaran arvosta.

Vierailija
37/63 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen saa Torissa myydä tuotteensa kenelle haluaa eikä suullisilla lupauksilla ole paljoa katetta - jotkut pitävät ne, toiset eivät. Nopeimmalla maksamisella tai noudolla saat melko varmasti tuotteen jollei myyjä selkeästi huijari ole.

Suullinen sopimus on tietysti lähtökohtaisesti sitova, mutta jokainen osaa ottaa huomioon ettei välttämättä pidä, eikä tavarakaan vastaa aina luvattua.  

Ei se ole mikään sopimus, jos ap laittoi viestin myyjälle että ostaa tuotteen, mutta myyjä ei edes vastannut.

Yleensä ne kysyy että milloinka voit tulla hakemaan kun on ilmoittanut ostavansa, mutta sen jälkeen ei kuulu mitään koska myyjä tekee kauppaa nopeamman noutajan kanssa. Että onko sopimus vaiko ei?

Ei se ole mikään sitova sopimus. Ei yksityishenkilöiden välisessä kaupassa ole mitään tuollaista, että jos sovitaan että tehdään kaupat, niin niitä ei muka voisi enää perua ennen kaupantekoa.

Kun raha ja/tai tuote vaihtaa omistajaa, niin SILLOIN kaupat on tehty ja voidaan puhua sopimuksesta.

Vierailija
38/63 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuotteita on haukuttu arvottomaksi roskaksi, kun on jotakin ystävällisesti myynti-ilmoitukseen tarjonnut.  Ostelijasta ei kuulu mitään, kun kertoo hinnan jne.  Ihmiset ovat pahimmillaan ahnaita ja itsekkäitä.

En oikein ymmärtänyt tätä viestiä. "Tuotteita on haukuttu arvottomaksi roskaksi, kun on jotakin ystävällisesti myynti-ilmoitukseen tarjonnut". Mitä tämäkin tarkoittaa? Siis oletko tarjonnut jotain tuotetta jollekin, joka ilmoittaa haluavansa ostaa tietynlaisen tavaran ja se tarjottu tavara ei ole ostajakandidaatille kelvannut?

Suurin osa ihmisistä osaa kuitenkin vastata, että kiitos tarjouksesta, mutta etsin punaista/sinistä/pienempää isompaa tms.  Ei sitä tarvitse alkaa haukkua tarjottua tuotetta, joka kuitenkin vastasi täysin ilmoituksessa etsittyä tavaraa ja oli hyvälaatuinen.   Pitäisi siis määritellä tarkemmin mitä etsii.

Vierailija
39/63 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sanoin hakevani sen". Mutta kuittasiko myyjä, että sopii? Et voi tehdä yksipuolisia sopimuksia.

Miten ihmeessä ap olisi tiennyt minne edes mennä, ellei myyjä olisi sopinut asiasta ja kertonut osoitettaan?

Vierailija
40/63 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun laitan tavaran myyntiin, laitan hinnan sellaiseksi että varmasti pääsen siitä eroon. Yhteydenottoja saattaa siis todellakin tulla kymmeniä, joten siinä väkisin karsiutuu ne jotka "varaavat" ja viestittely on hidasta. Jos en saa selkeää, lukkoon lyötyä sopimusta että "tulen tänään klo 17 ja ostan pois" niin armotta ne jäävät hapelle, jotka vastaavat viestiin vasta kolmen tunnin päästä tai huomenna. Sori, mutta en ala odottelemaan mitään "varailijoita", vaan teen kaupat ensimmäisen kanssa joka tulee ja ostaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi