Jyväskylän alueet joissa paljon lapsiperheitä ja hyvä (homeeton) koulu?
Auttakaahan kaupunkiinmuuttajaa! Hakusessa alue jossa paljon lapsiperheitä, mielellään okt asutusta, turvallista ja rauhallista sekä lähietäisyydellä homeeton koulu. olen lukenut haulla vanhoja keskusteluja ja monessa valitettu että monet koulut ovat homeessa tai muutoin sisäilmavikaisia.
Työt sijaitsevat hankalasti (toisella kirrissä, toisella muuramessa) joten ei kait niin väliä miltä suunnalta alue on. Olen ajatellut itse Keljonkangasta tai Ristonmaata (kartan perusteella). Onko koulut näissä terveitä ja hyviä?
Kaikki vinkit lasten kannalta parhaasta alueesta otetaan kiitollisena vastaan! Lapset siis 1. ja 2.luokkalaisia.
Kommentit (8)
Kiitos, pitääkin tutkia tuota kartalta. Mikä on muuramen tilanne, jostain luin että olisi liittymässä jyväskylään jolloin palvelut oletettavasti katoavat?
Lisää ehdotuksia kaivataan, ja mielellään suht läheltä sitä päätietä (nelostie? Rantatie?). Tämä siis siksi että töihinajo olisi mahdollisimman nopeaa.
Ap
Jyskä/Vaajakoski motaria pitkin pääsee nopeaan joka puolelle Jyväskylää.
Tiituspohja Laukaan Leppävedellä. Uusi, vastavalmistunut koulu aloittaa ensi syksynä. 20 minuutin ajomatka jkl keskustaan ja nopetunee vielä kunhan Laukaantie muuttuu tänä kesänä osittain nelikaistaiseksi. Muurameen tulee toki matkaa mutta Kirri on siedettävän matkan päässä.
Puuppola? On ainakin hyvät kulkuyhteydet joka suuntaan 4-tietä pitkin. Kouluista en tiedä.
Norssi huippukoulu sekä sisäilmaltaan että opetukseltaan. Lähellä mäki-matti ja mattilanpelto, omakotialueita. Katso netistä Norssin oppilaaksiottoalue. Moni jyväskyläläinenkin muuttaa saadakseen lapsensa Norssiin!
huhtasuolla aivan uusi koulu aloittaa toimintansa syksyllä 2015 (sis.ala-aste,yläaste, erityiskoulu,päiväkodin) Asuinalueita, uusiakin koulun ympäristössä, jossa omakotitaloja, paljon myös rivitalo-asutusta ja kerrostaloja