Vituttaa naapureiden rumat, sotkuiset pihat!
eivät viitsi mitään laittaa, edes numrmikkoa leikata. Kannattais vsrmaan muuttaa kerrostaloon, jos ei ole aikaa tai halua pitää pihoja edes joten kuten siisteinä.
Kommentit (47)
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 10:53"]
Totta. Kaverit aina kauhistelee meidän naapureiden pihoja ja ihailee omaamme. Ei ihme, ettei naapurit ole koskaan edes ulkona, koska eivät kehtaa näyttää naamaansa.
[/quote]
Oletko ajatellut, että naapureita ei joko kiinnosta se piha tai heidän elämässään on meneillään jotain tähdellisempää. Harvapa sitä jättää pihansa ruokkoamatta ja lusmuilee häpeissään sisällä, jos olisi aikaa ja mahdollisuuksia laittaa pihaa kuntoon.
Mun naapurit on remontoineet taloaan jo pidemmän aikaa, eivätkä asu siinä. Piha on lähes aina "siivoton" eli pitkä nurmikko, lehtiä maassa jne. Mun mielestä se on tosi kaunis. Ihana läiskä luontoa siistien pihojen keskellä.
Saanko arvata, sulla on siirtonurmikko, johon ajat kemikaaleja ja Roundupia, kestopuukalusteita ja kestopuusta jokin terassi tai patio, muovituoleja ja muoviastioissa kaupan multaa ja valmistaimia sekä jotain hirveää puutarhatauhkaa, joko meri- tai talonpoikaisteemalla. Ehkä vielä muovinen lampi ja suihkulähde. Laattoja ja sepeliä, juurikangasta, rajamuoveja jne. Ja piha aina kalsea ja tyhjä.
Naapurillasi on pihanurmi korkealla niityllä, luonnonkukkia, perhosia, lintuja, siilejä, lasten leikit...
Seuraan naapurustossa tällaista tilannetta. Siirtonurmikkonainen haukkuu niittyperhettä. Mua huvittaa, kun siirtonurmikkonainen aina puhuu mulle rahoistaan. Niittyperheessä isä on biologi ja äiti puutarhuri, sitä niittyä he vaalii ihan pätevistä syistä, perhosten takia ja koska tykkäävät vanhoista englantilaisista maisemapuutarhoista.
Miksi tuhota siirtonurmikko roundupilla?
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 11:23"]
Saanko arvata, sulla on siirtonurmikko, johon ajat kemikaaleja ja Roundupia, kestopuukalusteita ja kestopuusta jokin terassi tai patio, muovituoleja ja muoviastioissa kaupan multaa ja valmistaimia sekä jotain hirveää puutarhatauhkaa, joko meri- tai talonpoikaisteemalla. Ehkä vielä muovinen lampi ja suihkulähde. Laattoja ja sepeliä, juurikangasta, rajamuoveja jne. Ja piha aina kalsea ja tyhjä.
Naapurillasi on pihanurmi korkealla niityllä, luonnonkukkia, perhosia, lintuja, siilejä, lasten leikit...
Seuraan naapurustossa tällaista tilannetta. Siirtonurmikkonainen haukkuu niittyperhettä. Mua huvittaa, kun siirtonurmikkonainen aina puhuu mulle rahoistaan. Niittyperheessä isä on biologi ja äiti puutarhuri, sitä niittyä he vaalii ihan pätevistä syistä, perhosten takia ja koska tykkäävät vanhoista englantilaisista maisemapuutarhoista.
[/quote]
Tämä! Kun makuja, elämäntilanteita (ajankäyttö ja voimat) ja rahatilanteita on niin moninaisia.
Tuolla toisessa ketjussa pohditaan blogaajan syöpäkamppailua. Ap varmaan paheksuisi tällaisenkin perheen liian pitkää piharuohoa. Kyllähän piha pitää hoitaa, koska hoitamaton piha rasittaa naapureita ja on muutenkin häpeäksi.
Vedellään omituisia johtopäätöksiä ja tuhotaan nurmikko systeemisellä myrkyllä joka ei valikoi.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 10:55"]
Miksi mä muuttaisin kerrostaloon? Tykkään tehdä pihatöitä ja laitella kaikkea kaunista. Mulla on hyvä maku ja rahaa sijoittaa pihaani.
[/quote]
Laajenna reviiriäsi ja kysy saatko laittaa naapureillesikin tai tilaa suomalainen piha-alan ammattilainen(meneehyvääntarkoitukseen) tekemään pihasta kauniita. Monilla ei ole varaa enään pihaan kun talo on velalla hankittua. Jos sinulla on toisin niin auta äläkä kiukuttele.