Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vituttaa naapureiden rumat, sotkuiset pihat!

Vierailija
15.06.2015 |

eivät viitsi mitään laittaa, edes numrmikkoa leikata. Kannattais vsrmaan muuttaa kerrostaloon, jos ei ole aikaa tai halua pitää pihoja edes joten kuten siisteinä.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun naapureilla on autonromuista alkaen mädäntyneisiin lautoihin ym. tavaraa pihoilla. Ei siis mitään niittypihoja. Ja ei, mulla ei ole niittypihoja eikä muovisia kalusteita ym.

ap

Vierailija
2/47 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin muuttaa kerrostaloon, ei kiinnosta v...kaan tuo piha.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ku sua estää muuttamasta ap

Vierailija
4/47 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 10:55"]Miksi mä muuttaisin kerrostaloon? Tykkään tehdä pihatöitä ja laitella kaikkea kaunista. Mulla on hyvä maku ja rahaa sijoittaa pihaani.
[/quote]

Eli pihasi on kuin jostain muotilehdestä revitty kammotus. Yök!

Vierailija
5/47 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 10:58"]

Miksi heti valittajassa vika, ihan outoo ihmisten suhtautuminen niihin, jotka haluavat laittaa pihaa ja nähdä siellä jotain kaunista.

[/quote]

Eihän kukaan ole moittinut ap:tä siitä, että hän haluaa laitta pihaansa. Kyse on siitä, että ap ei hyväksy sitä, että kaikki omakotiasujat eivät halua. Toisille piha on koko elämä, toiset käyttävät sitä erilaisiin tarkoituksiin, jolloin sitä ei sen kummemmin laiteta.

Tyhmää olettaa, että kaikki rakastavat pihatöitä.

Vierailija
6/47 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 11:26"]

Miksi tuhota siirtonurmikko roundupilla?

[/quote]

Olen nähnyt, kun perheenisä vetelee pumpparilla roundupia nurmikosta nouseviin yksittäisiin ratamoihin. Vaimo vahtii silmä kovana, että mokomat rikkaruohot hävitetään. Ja sen jälkeen levitetään muutama säkki sammalsyöppöä, vaikkei piha ole hapanta maata nähnytkään. Kairalla reikä maahan, sinne sellainen risumainen koristekirsikan taimi ja vau, unelmien puutarha on valmis.

Vierailija
7/47 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 11:13"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 11:10"]

Jos piha on todella kamala esim. jätettä täynnä, kaupunki puuttuu asiaan jos ilmoitat siitä.

[/quote]

Ei ainakaan Espoossa puutu, vaikka on ilmoitettu monta kertaa. Jäte ei näy tielle, mutta näkyy toisten pihoille. 

[/quot

No, olettepa ihastuttavia naapureita. Kontrolloidaan sitäkin, mitä toiset saavat pihallaan pitää...

Ei tietenkään kaupunki puutu, jos ei kerran tielle näy. Takapihalla saa olla vaikka mitä. Jos se naapureita harmittaa, niin se on voi, voi.

Vierailija
8/47 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 10:55"]Miksi mä muuttaisin kerrostaloon? Tykkään tehdä pihatöitä ja laitella kaikkea kaunista. Mulla on hyvä maku ja rahaa sijoittaa pihaani.
[/quote]

Muuta tasokkaammalle alueelle. Kesällä ostat, kun näet naapureiden pihojen kunnon
Oikein muuta et voi asialle tehdä

Vierailija
9/47 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 11:45"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 11:26"]

Miksi tuhota siirtonurmikko roundupilla?

[/quote]

Olen nähnyt, kun perheenisä vetelee pumpparilla roundupia nurmikosta nouseviin yksittäisiin ratamoihin. Vaimo vahtii silmä kovana, että mokomat rikkaruohot hävitetään. Ja sen jälkeen levitetään muutama säkki sammalsyöppöä, vaikkei piha ole hapanta maata nähnytkään. Kairalla reikä maahan, sinne sellainen risumainen koristekirsikan taimi ja vau, unelmien puutarha on valmis.

[/quote]

Suosittelisin häntä kuorimaan pintamaata pois ja laittamaan sen siirtonurmikon, jos siis haluaa nurmikon paikalle. Kuvaamasi tilanne ei synny siirtonurmella, jonka tarkoitus on olla kiinteä matto jotta se helposti pysyisi nurmikkona ilman rikkaruohoja. Jos taas "laitat" nurmikkoosi rounduppia niin se ei valikoi kohdetta vaan tappaa systeemisesti kasvin kuin kasvin nurmikonkin.

Vierailija
10/47 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 11:46"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 11:13"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 11:10"]

Jos piha on todella kamala esim. jätettä täynnä, kaupunki puuttuu asiaan jos ilmoitat siitä.

[/quote]

Ei ainakaan Espoossa puutu, vaikka on ilmoitettu monta kertaa. Jäte ei näy tielle, mutta näkyy toisten pihoille. 

[/quot

No, olettepa ihastuttavia naapureita. Kontrolloidaan sitäkin, mitä toiset saavat pihallaan pitää...

Ei tietenkään kaupunki puutu, jos ei kerran tielle näy. Takapihalla saa olla vaikka mitä. Jos se naapureita harmittaa, niin se on voi, voi.

[/quote]

Joo ja siellä on tosiaan vaikka mitä, koska tontin omistaja ei asu purkukuntoisessa talossa vaan tuo sinne pihalle rakennusliikkeensä jätteitä ja muuta kamaa säilöttäväksi. Eikä se harmita kun pidän sen puolen ikkunoissa verhot kiinni. Lisäksi pihalla on lahoavan talon lisäksi puoliksi purettu piharakennus, metallijätettä jne. 

Ap, muuta taloyhtiöön, siellä ei porukka saa säilöä jätettä pihalle. Ruohot voivat tosin olla leikkaamatta sielläkin.

Vierailija
11/47 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 11:23"]

Saanko arvata, sulla on siirtonurmikko, johon ajat kemikaaleja ja Roundupia, kestopuukalusteita ja kestopuusta jokin terassi tai patio, muovituoleja ja muoviastioissa kaupan multaa ja valmistaimia sekä jotain hirveää puutarhatauhkaa, joko meri- tai talonpoikaisteemalla. Ehkä vielä muovinen lampi ja suihkulähde. Laattoja ja sepeliä, juurikangasta, rajamuoveja jne. Ja piha aina kalsea ja tyhjä.

Naapurillasi on pihanurmi korkealla niityllä, luonnonkukkia, perhosia, lintuja, siilejä, lasten leikit...

Seuraan naapurustossa tällaista tilannetta. Siirtonurmikkonainen haukkuu niittyperhettä. Mua huvittaa, kun siirtonurmikkonainen aina puhuu mulle rahoistaan. Niittyperheessä isä on biologi ja äiti puutarhuri, sitä niittyä he vaalii ihan pätevistä syistä, perhosten takia ja koska tykkäävät vanhoista englantilaisista maisemapuutarhoista.

[/quote]

Meillä on kanssa takapihalla niitty. Ja sinne kasaamme joka syksy lehtiä ja risuja, jotta siileillä olisi talvipesä, niistä kun on nykyään siileillä puute, juuri noiden liian laitettujen pihojen takia.

Nyt siellä on harakanpoikanen, jota emo ruokkii. Perhosia paljon, samoin muitakin lintuja.

Etupihamme, se kadulle näkyvä, on siisti, ei liian laitettu, mutta kaunis ja hoidettu.

Takapihan puolelle muutti uusi naapuri. Tuli heti ekana kesänä puhumaan , että nuo risut ja lehdet näkyvät heille rumasti. En luvannut tehdä asialle mitään. Takapihamme oli juuri saman näköinen jo silloin, kun he talonsa ostivat.

Meille tärkeämpää on, että siileillä on talvehtimispaikka. Ja perhosilla niitty.

Vierailija
12/47 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni osoittaa heikkoa puutarha-alan tietämystä täällä, sekä minä olen oikeassa asennetta joka on lapsellisen ns perheenainokaisen joka on tottunut saamaan tahtonsa läpi tyypin kiukuttelua... "Ei, ei ei ei, ei kammottavia liuskekiviä jotka keikkuvat jalan alla eiei eiei ei, niihin lyö vain varpaansa ja ne ovat kammottavan näköisiä, ." Tähän tapaan. Jos joku haluaa laittaa vaikka kierrätysmuovilauta terassin niin siitä vaan laita sinä köynnöstä peittämään näkymää.

Puutarha on mielipide kysymys joku ei sitä hoida ja joku hoitaa. Lupiinien ihana tapa valloittaa kaikki alueet esim on uskomaton.

Mädät laudat paikoilleen kaadetut mätänemään jätetyt puut ovat jatkuvasti äsyttäneet ihmisiä. Pitkä heinä ja metsittynyt piha kerää lintujen lisäksi myyriä, kaneja supikoiria ja huom punkkeja joita en niin välittäisi saada enempää.

Vierailija
13/47 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivottomat pihat vaikuttavat asuinalueen kokinaisilmeeseen ja arvostukseen ja siivottomat naapurit voivat välillisesti vaikuttaa jopa kiinteistön myyntiin ja arvoon. Kaavamääräyksissäkin mainitaan, että piha-alueet on pidettävä siistinä.
Ymmärrän siis AP:n kismityksen vaikken itse olekkaan mikään naapurikyylä. Oman pihan ylläpito on mulle ainakin ihanan rentouttavaa puuhaa, siistissä pihassa silmä lepää ja on ihanaa nähdä työnsä jälki. Moni perhe varmaan ostaa sen talonsa vain, että saavat lapset pihalle koko päiväksi ilman suurempia vahtimisia, eikä pihanlaitto niin kiinnosta.

Vierailija
14/47 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap! Olethan tarkistanut myös naapurin saniteettitilat! Onko vessa siisti?

Vierailija
15/47 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

GALLUP: Te, joilla piha kasvaa pitkänä, minkälainen alapääkarvoituksen malli teillä on: a) kaikki pois b) kiitorata c) luonnontila

Vierailija
16/47 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni luonnontilassa oleva piha on huomattavasti kauniimpi kuin geometrisen tarkasti järjestetty laitettu piha. Tietenkin kehun pihojen omistajille laitettuja ja nypittyjä pihoja, mutta todellisuudessa pidän niitä tympeinä.

Niittymäisyys, luonnollisuus ja metsittyneisyyskin on kaunista. Apilat, lemmikit, lupiinit, koiranputket ja voikukat ovat ihania!

Vierailija
17/47 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gallupiin vastaus: piha - luonnontilassa, alapää - siistitty kolmio

Vierailija
18/47 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 10:46"]

eivät viitsi mitään laittaa, edes numrmikkoa leikata. Kannattais vsrmaan muuttaa kerrostaloon, jos ei ole aikaa tai halua pitää pihoja edes joten kuten siisteinä.

[/quote]

Viddu mä vedän spadduu ja juon kiljuu! Viddu! Ei paljo kiinnosta jos ruoho hieman kasvaa. Ei paljo kasva näillä +10 asteen keleillä.

Vierailija
19/47 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitan ihan millaisen pihan vain olen kaikki ruokainen. Luonnonnollinen kaikkineen roskineen ei ole sen oikeampi. On pelkästään lapsellista väittää näin. Se että joku pitää lupiineista ei tarkoita sitä ettekö käyttäytyisi vittumaisesti naapuriasi kohtaan joka ei sitä halua koska se leviää helposti ja on miltein mahdotonta poistaa. Vastuu kuuluu kaikille ja on olemassa haitallisia rikkakasveja joita ei pidä tieten tahtoen levittää oman leväperäisyytensä takia ja aiheuttaa riitaa.

Vierailija
20/47 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omatpa ovat pihansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä