En yhtään ihmettele, että ADHD ystävälläni on ongelmia arjenhallinnassa! Kaikki tehdään hosuen ja hätäillen henkeä vetämättä
Tulin kahville ja sanoi pyyhkivänsä pöydän kun kissa oli istunut siinä. Vähän pyyhkäisi märällä rätillä yhtä pöydän nurkkaa. Pyykkejä kun pesee, juoksee puolet märästä pyykistä sylissä kuivaustelineelle ja sanoo "mä laitan loput myöhemmin". Kaupassa jos käydään yhdessä, menee puolijuoksua kaupan läpi ja kotona huomaa että oho vessanpaperi unohtui, oho huuhteluaine unohtui, oho..
Ihana ihminen, mutta rasittavaa seuraa kun on "lainaamassa" milloin kahvia, milloin tupakkaa. Saattaa lähteä leffaseuraksi ja lippua maksaessa todeta, ettei kortillaan olekaan rahaa. Ja asuntonsa on siinä kunnossa, ettei tee mieli riisua kenkiä tai käydä vessassa. YRITTÄÄ siivota mutta kun se jää siihen yrittämiseen!
Kommentit (62)
No. Itse saan diagnoosilaisena aina kuulla että hösellän ja paahdan menemään, vaikka omasta näkökulmastani teen asiat täysin normaalia vauhtia. Tuo hosuminen ei ole tarkoituksellista vaan se normaali vauhti ja ajatuksenjuoksu, joka kaverillasi vaan on. Sille ei voi mitään.
Vähän eri mieltä olen tästä, ettei sovi tietotyöhön ollenkaan. Päinvastoin, ADHD pystyy keskittymään itseään kiinnostaviin asioihin tuntikausiksi. Jopa kauemmin ajanhallinnan puutteen vuoksi kuin neuronormatiivi. Kaikki muu tosin silloin jää.. Jopa syöminen.